מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשפ״א 27.10.2020

נתרמת הכליה ובעלה הופתעו כשהרב סגל שלף זוג פמוטות

אביו של תורם הכליה, ר' שייע סגל מכפר חב"ד, נצפה בסרטון ויראלי, כשהוא מעניק זוג פמוטות יוקרתי לנתרמת • רגע לפני שיוצא עם רעייתו מבית הרפואה לאחר ההשתלה וההתאוששות מספר ל-COL שחר, הבעל הנרגש: "מוישי הציל לאשתי את החיים. הופתענו מאוד מהמתנה של אביו, הרב שייע" • ויש לו גם מסר לציבור
נתרמת הכליה ובעלה הופתעו כשהרב סגל שלף זוג פמוטות

סיפור התרומה המרגשת והנאצלת של הרב מוישי סגל לנתרמת שמעולם לא הכיר, כבר פורסם והכה גלים.

אביו של תורם הכליה, ר' שייע סגל מכפר חב"ד, נצפה בסרטון ויראלי, כשהוא מעניק זוג פמוטות יוקרתי לנתרמת יעל, שהתרגשה מאוד מהמחווה. בעלה שחר ניגש והעניק חיבוק אמיץ לרב שייע.

שוחחנו עם בעלה שחר, כשהוא בסידורים אחרונים היום, רגע לפני שהוא יצא יחד עם רעייתו מבית הרפואה תל השומר, לאחר שהתאוששה מהניתוח.

"אמרתי למוישי: "הצלת לנו את החיים, פשוטו כמשמעו. כמו חייל שמציל חבר בשדה הקרב, ואפילו יותר מזה. אצלך זה היה במודע, לא משהו של אינסטינקט, אני עצמי לא יכול להסביר את זה", הוא אומר בהתרגשות.

שחר שיתף במה שעבר עליהם בתקופה האחרונה, לפני ההתרמה: "במשך שנתיים, יעל לא הסכימה בשום אופן לקבל טיפול דיאליזה. חמישה-שישה רופאים, כל אחד בנפרד, ניסו לשכנע וכלום לא עזר. עד שפעם אחת אמרו לה: את יכולה חלילה לעזוב את הדלת פה וזהו, ליפול, את ממש רגע לפני הסוף. היא סבלה מפוסט טראומה לאחר פטירת אבי ז"ל שנפטר מדום לב לאחר טיפול שני בסך הכל במכונת דיאליזה. הוא היה בן 62."

חיבוק אמיץ. שחר ור' שייע סגל, שהפתיע עם מתנה מיוחדת

 

גם שחר עצמו, בעלה של הנתרמת יעל, ניסה לתרום לה כליה אך במשך שנתיים של נסיונות הוא לא נמצא כמתאים.

לאחר שנה שהיו רשומים להתרמה בארגון החסד 'מתנת חיים' בניהולה של רעיית הרב הבר ז"ל, הגב' רחל, נמצא התורם: הרב מושי סגל. משם ועד להשתלה ולשחרור היום, הדרך היתה קצרה.

כאן מגיע הסיפור עם הפמוטות. שחר: "אשתי היתה כל כך נרגשת, אצלינו במשפחה יש מסורת. היא קיבלה על עצמה להדליק נרות בכל ערב שבת. אבא של מוישי, הרב שייע הנפלא, פתאום שלף לנו מתנה מרגשת: זוג פמוטות מדהים ויפה, לא היו לנו עוד מילים להודות. אז חיבקתי את הרב שייע היקר".

וזה עוד לא נגמר: באחד המפגשים לאחר ההשתלה, הציע שייע לשחר להניח תפילין. "האמת שיש לי תפילין מהבר מצווה, והחלטתי שאני מתחיל להניח תפילין בכל יום". מישהו שהיה נוכח בחדר, היה 'סקפטי' לעניין, אבל שחר היה נחוש.

כדי לסבר את האוזן על מה שעבר עליהם בתקופה האחרונה, מספר שחר אנקדוטא קטנה: "ביום שישי, אשתי יעל – לראשונה לאחר שנתיים – אכלה עגבנייה בארוחת הבוקר. ואני, כולי מרוגש קמתי ורצתי לחדר של מוישי: "תראה מה הולך פה, הצלת לה את החיים!"

"אם לא מוישי שלנו, היא לא היתה אוכלת כמעט כלום. למי שלא מכיר את מה שעובר על חולי דיאליזה, זה נראה כאילו כלום, לאכול רק דברים מאוד מסויימים, ולהזדקק לטיפולים קשים בדיאליזה. כמובן שכל הזמן חיזקתי אותה בכל התקופה הקשה שזה לא נורא, אבל בתוך תוכי ממש הרגשתי שאני נשרף", הוא מתאר.

רגע לפני שהוא יוצא עם רעייתו בשעה טובה מבית הרפואה יש לו גם מסר לאור הקיטוב בעם שגבר לאחרונה: "אנחנו מגדלים שתי בנות תאומות, ואיכפת לי ממה שקורה במדינה הזאת. יש רדידות גדולה. מי גיבורי התרבות שלנו היום? מי שיש להם כסף? שחקנים, שחקניות? איפה הערכים? יש מחיצות שנובעות הרבה מבורות. יש כאלו שרואים כיפה וזקן ונרתעים. מאוד קל להיות סגור בסביבה ובחברה שלך. במהות אנחנו עם אחד, לא צריך לפחד!"

"מוישי ואשתו בלומה הם הגיבורים האמיתיים בסיפור הזה", הוא מסכם נרגשות.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חסידים אמיתיים!!
י' חשוון ה׳תשפ״א
כל כך יפה ומרגש! חסד עצום! מצווה של הצלת. חיים בפשטות!! אשרינו שכאלו חסידים יש בתוכנו! שנזכה לגאולה מייד בזכות מצווה אדירה זו!!!
2.
מהמם!
י' חשוון ה׳תשפ״א
תודה על הכתבות המרגשות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.