לך-לך: כל ברית היא "ראשונית", כמו אברהם אבינו • צפו
מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו הארבעים-וארבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף למפעל ה"לקוטי שיחות" העולמי.
והשבוע: שיחה לפרשת לך-לך, מ"לקוטי שיחות חלק י', בה הרבי מעמיק ומחדש במשמעותה ובתוכנה של מצוות ברית מילה, בשייכות של כל ברית ל"בריתו של אברהם אבינו", והוראה מיוחדת בעבודת ה' מהצער הנגרם כתוצאה מהברית.
אברהם אבינו – "ראש למולים" * כל יהודי מקבל בירושה מאברהם את הכח להיכנס בברית עם ה' * האם פעולת הברית מתייחסת לאברהם אבינו או למשה רבינו * ההבדל בין "ריח" ובין "שמן" * מדוע אנו לא מברכים "להיכנס בברית עם הקב"ה"? * אם תחילת כניסת הנפש היא במצוות מילה, כיצד העובר לומד תורה? * בברית המילה – הנפש האלוקית מתחברת עם הגוף הגשמי * "ברית עולם" – הניכרת לאומות העולם * מטרת ברית המילה – לחבר את הגוף הגשמי עם הרצון האלוקי * ההבדל בין הברית בחורב לברית מילה * מדוע התינוק נימול בגיל שמונה ימים ולא כאשר הוא עומד על דעתו והבנתו? *
מהי ייחודיות נסיון עקידת יצחק על פני מסירות הנפש של ישראל לאורך הדורות? * בברית המילה שנעשית בגוף הגשמי – כל ברית היא "ראשונית" * גם גדול שמל את עצמו, גם הוא "ראשוני" בברית זו * ברית המילה של כל יהודי – כמו אברהם אבינו * מדוע פעולת ברית המילה כרוכה עם צער התינוק? * לקשר את המדריגה הנמוכה שבאדם ב"ברית עולם" * האם ניתן להשתמט ממשימה בהפצת היהדות הכרוכה בצער? * ההחלטה היא של המשלח * על ידי ההתמסרות לשליחות – יצליחו בעבודה בשמחה ובטוב לבב * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד * לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.
טעמו וראו: