שלמה מן | יום ח' חשוון ה׳תשפ״א 26.10.2020

קלפי בחירות הוצבה בכנסייה בקראון הייטס. הרב ברוין התייחס

תושבים בשכונת קראון הייטס התאכזבו לגלות, כי בפעם השנייה, חרף כל ההבטחות, קלפי הבחירות שלהם מוצבת בכנסיה • הרב ברוין התייחס וקבע: "בתנאים מסויימים, ניתן להתיר את הכניסה למקום בשביל להצביע"
קלפי בחירות הוצבה בכנסייה בקראון הייטס. הרב ברוין התייחס
משמאל: הרב ברוין

רשמית יש עוד שבוע עד הבחירות בארצות הברית. בפועל אולם, אפשר לומר שהן כבר החלו. מיליוני אמריקנים גודשים ברוב המדינות את מוקדי ההצבעה וממשים את זכותם הדמוקרטית מבעוד מועד.

ביומיים הראשונים של ההצבעה המוקדמת, שהשנה תפסה תאוצה בשל הקורונה, תורים ארוכים השתרכו ממוקדי הקלפיות.

לפי הערכות, הבחירות הקרובות, בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ מהמפלגה הרפובליקנית וסגן הנשיא לשעבר (בקנדציית אובמה) ג'ו ביידן מהמפלגה הדמוקרטית, ישברו שיאי הצבעה. המומחים מדברים על כ-150 מיליון אמריקנים שיצביעו ביום הבחירות ו-60 מיליון אזרחים שיצביעו באופן אישי או בדואר כבר בימים הקרובים.

גם בשכונות היהודיות של ברוקלין, על אף היותן חלק ממדינת ניו יורק, שבאופן מסורתי צבועה בכחול ומעניקה את הכמות הנדיבה של האלקטורים שלה למפלגה הדמוקרטית - מורגשת קלחת הבחירות. אמש (ראשון) התקיימה צעדה של גופים יהודים ברחובות מנהטן למען טראמפ.

בימים האחרונים, חלק מתושבי שכונת קראון הייטס שחפצו להצביע בבחירות, גילו כי קלפי ההצבעה שלהם ממוקמת בתוך כנסייה בשכונה. בפעם השנייה השנה. מעבר הקלפי לכנסיה התבצע בראש חודש תמוז האחרון, בבחירות הפריימריז למפלגה הדמוקרטית. סערה התקיימה באותם ימים ונציגי הממשל הבטיחו שעד הבחירות לנשיאות יפתרו את הנושא.

אלא שהבעיה לא נפתרה, ומאות רבות של תושבים יהודים בשכונה החפצים להצביע אינם יודעים כיצד לנהוג. הפקידים אומרים להם כי באם אינם רוצים להיכנס לכנסיה, יכולים לנסוע לכתובת מרוחקת כתחליף, או לאידך לבקש מאחד העובדים שיצביע בשמם ולסמוך על אמינותו.

הרב יוסף ישעיה ברוין, מרבני השכונה, התייחס בימים האחרונים לסאגה. בהלכה יומית שמפיץ מטעם הבד"צ, הוצגה השאלה - האם מותר להצביע כאשר הקלפי ממוקמת בכנסייה.

תשובתו של הרב ברוין: "ניתן להיכנס לכנסיה כדי להצביע, בתנאי שהקלפי מוצבת בחדר ייעודי שהקדישו במיוחד למטרה זו, כגון המרתף או חדר אחר, ולא במקום התפילה עצמו, כיון שאז כולם יודעים ומבינים שהנוכחות במקום היא בכדי להצביע ולא בשביל כל דבר אחר. כמו כן, ההיתר הוא רק כאשר אין מקום אחר זמין להצביע. אם ניתן לשנות את המיקום יש לשנות אותו".

הרב ברוין ציין את המקורות שעליו הסתמך בתשובתו - 'תשובות והנהגות' ב'תיה. 'חיי הלוי' ד'סג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.