שלמה מן | יום ח' חשוון ה׳תשפ״א 26.10.2020

המרכז לענייני חינוך בוחן הקמת בתי חב"ד חדשים במדינות ערב

מי ימונה לשליח בבחריין? בסודאן? • במל"ח בוחנים בימים אלה הקמת בתי חב"ד חדשים במדינות מוסלמיות • הרב קרינסקי: "לאחר כינון היחסים עם ישראל, יש צפי לגידול משמעותי במספר היהודים המבקרים במדינות אלו"
המרכז לענייני חינוך בוחן הקמת בתי חב
צילום אילוסטרציה: מענדי הכטמן

יו"ר המרכז לענייני חינוך, מזכירו של הרבי, הרב חיים יהודה קרינסקי, חשף הבוקר כי המל"ח בוחן אפשרות הקמת מרכזים יהודיים ובתי חב"ד בשורה של מדינות מוסלמיות, שעד עתה הפעילות בהן לא נערכה באופן קבוע ובמתכונת גלויה ופומבית.

"כעת, לאחר כינון היחסים בין ישראל לכמה מדינות מוסלמיות, כאשר עוד ועוד מדינות עומדות על הפרק לפי הדיווחים, צפוי גידול משמעותי במספר הנוסעים ואנשי העסקים היהודים שיבקרו במדינות אלה", אמר הרב קרינסקי. "אנו בוחנים את האפשרות להקים במדינות הללו מרכזים יהודיים שישרתו את הבאים".

את הדברים אומר הרב קרינסקי על רקע ההכרה ברב לוי דוכמן, הפועל בדובאי בשש השנים האחרונות, כשליח הרבי באיחוד האמירויות באופן רשמי. "הפעילות באמירויות היא הישג, שמבשר טוב לעתיד טוב באזור זה ומעבר לו", אומר הרב קרינסקי.

גם עד עתה, הסביר הרב קרינסקי, פעלה חב"ד בכתריסר מדינות מוסלמיות, בחלק מהן במשך עשרות שנים. "בכל מקום פעלו תחת מגבלות, ככל שניתן היה. כעת הגישה משתנה. משב רוח של כבוד הדדי ושל שיתוף פעולה מחליף את האיבה והחששות שהיו.

"אנו מצפים ומתכוננים להקמה של מרכזים חב"דים חדשים בכל אותן מדינות, ובאמצעות כך להפריח את החיים היהודים בכל מקום ומקום שמבקרים בו יהודים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.