צבי סופר | יום ז' חשוון ה׳תשפ״א 25.10.2020

"כמו במלחמה": צרורות ירי מטרידים תושבי שיכון חב"ד בלוד

תושבי שיכון חב"ד בלוד, לצד שאר תושבי העיר מכירים את התופעה של ירי מכיוון שכונת הרכבת, אך לאחרונה התופעה הפכה בלתי נסבלת: צרורות ירי רצופים וארוכים החרידו אמש (מוצ"ש) את התושבים • ב', אחד מתושבי העיר לוד, אומר הבוקר ל-COL: "אנו לצערינו מורגלים ברעשים, אבל דבר כזה עוד לא היה, כמו במלחמה" • דובר עיריית לוד ל-COL: "נפעל ביד קשה"

תושבי שיכון חב"ד בלוד, לצד שאר תושבי העיר מכירים את התופעה של ירי מכיוון שכונת הרכבת, אך לאחרונה התופעה הפכה בלתי נסבלת: צרורות ירי רצופים וארוכים החרידו אמש (מוצ"ש) את התושבים.

ב', חסיד חב"ד תושב העיר לוד אומר הבוקר ל-COL: "ישבתי בסלון של הבית, החלון שלי פונה לכיוון שיכון חב"ד בלוד. פתאום לאחר חצות אני שומע צרורות ירי, מכמה סוגי נשקים כנראה, פשוט מפחיד. זה נמשך בערך 20 דקות, אולי זה קרב בין חמולות, אין לי מושג".

"אני 12 שנה מתגורר פה, ושמעתי מידי פעם יריות. זה אפילו לא מתקרב, היה נשמע כמו מלחמה אמיתית", מוסיף לנו ומתאר את התחושות.

"כמו מלחמה": כך זה נשמע אמש, מבתי התושבים בלוד. וידאו:

 

 

יש לציין כי תושבי העיר לוד, ובכללם חסידי חב"ד המתגוררים בשיכון חב"ד ובשכונות אחרות, סבלו תקופה ארוכה גם משריפות ועשן מזוהם שהגיע מכיוון השכונה המדוברת, שכונת הרכבת, מה שהוביל למחאת תושבים בעיר. יש לציין כי עיריית לוד נלחמה בתופעה זו.

עיריית לוד: "ננקוט בצעדים מחמירים"

לגבי ההחרפה בירי ותלונות תושבים על הירי האחרון, דוברות עיריית לוד מגיבה לפניית COL:

"מדובר בתופעה חמורה ומסוכנת שמקורה במגזר הערבי, המסכנת את שלום הציבור היהודי והערבי כאחד. יצוין כי במהלך השנים האחרונות, פנה ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, מספר פעמים לממשלת ישראל בנושא טעון זה, לפיו ריבוי האמל״ח והפשיעה במגזר הערבי מהווים בעיה לאומית חריפה.

"בצעד חריג החליטה היום העירייה לנקוט בצעדים מחמירים כנגד משפחות מלוד המעורבות באירועי ירי. בתוך כך הודיעה העירייה כי מעתה, תפרסם את שמות המשפחות ותפעל לסילוקן מהעיר, לרבות הפסקת כל שירות עירוני, ביצוע הריסות של מבנים בלתי חוקיים של משפחות אלה וביתר שאת, הטלת קנסות כבדים, בחינת ניתוק חיבורים פיראטיים למים וחשמל, וביצוע צעדים נחושים ובלתי מתפשרים עד להרחקתן של משפחות אלה מהעיר.

"בכוונת העירייה לערב את כל גורמי הממשלה והמשטרה בדרישה להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה!"

COL ימשיך לעקוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.