מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשפ״א 22.10.2020

כשדב כינס ישיבה: איך עוזרים להקים בית חב"ד עוד היום?

"לאור בקשתו של הרבי להקמת בתי חב"ד, פניתי אליו והוא מייד כינס ישיבה כשהם יושבים על המדוכה ודנים במרץ: איך ניתן לעזור להקים בתי חב"ד עוד באותו היום?..." • העסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן סופד למר דב שיש ז"ל, שסייע רבות לחסידי חב"ד בארץ הקודש
כשדב כינס ישיבה: איך עוזרים להקים בית חב
מר דב שיש ז"ל, בקבלת תעודת הוקרה מיבדלח"ט הרב יעקב גלויברמן שיחי', בבית הספר למלאכה

הרמב"ם בהלכות אבלות כותב: "מצווה גדולה להספיד את המת כראוי ולהזכיר בשבחיו". אז נכון, אולי ר' דוב ע"ה היה כועס קצת עליי עכשיו שאני הולך לכתוב עליו ולספר במקצת שבחיו, אך לאחר שראיתי  את דברי הרמב"ם, אני מתיישב לכתוב מספר מילים לזכרו של האיש היקר הזה בלב שקט.

למען האמת, דמעות זולגות מעיניי בעת כתיבת שורות אלו. לכתוב על האיש המיוחד והנחמד (לכולם) שהכרתי 45 שנים, בעת ששימש שנים רבות סגן וגם ממונה על מחוז המרכז במשרד הפנים - המחוז הגדול ביותר ששלט על 54 ראשי ערים ורשויות בישראל מאשדוד ועד נתניה. משכך, ר' דוב היה אחראי גם על כפר חב"ד והעיר לוד, שם התרכזו בעיקר מוסדות חב"ד בארה"ק.

מי שניהלו בזמנו את מוסדות חב"ד הענפים, יוכל להעיד כי דב שיש - כפי שקראנו לו, היה ידיד אמיתי לחסידות חב"ד. לצד חביבותו היה ר' דב גם איש צנוע, אדם של אמת, חבר קרוב, סמל ודוגמה לאיש של עשיה ומסירות נפש. הוא דאג לפיתוח וביסוס בתקציבים של מוסדות חב"ד במסירות נפש עילאית, ודאג גם להקמת בניין 770 לבקשת הרבי בכפר חב"ד.

גם בעצה ותושייה נהנו ממנו רבים. הוא ידע לייעץ ולכוון את הנהלת המוסדות מול הרשויות, כשהוא זוכה לקרובים מיוחדים מהרבי מליובאוויטש. הרבי כתב לו מכתבים רבים על כל העזרה לפיתוח וביסוס חב"ד, כשאת העזרה שהגיש למוסדות עשה במאור פנים ולא באילוץ, בענווה ובמסירות.

כאשר הרבי יצא בקריאה להקים בתי חב"ד בשלהי שנות השמונים, הרבי גם ביקש תמונות מהקמת בתי חב"ד. פניתי אליו לאור בקשתו של הרבי להקמת בתי חב"ד, והוא מייד כינס ישיבה עם סגנו מר אברהם זהבי ז"ל, כשהם יושבים על המדוכה ודנים במרץ: איך ניתן לעזור להקים בתי חב"ד עוד באותו היום? הוא עזב את עיסוקיו הרבים בכדי לקיים את הוראתו של הרבי, ואכן כבר באותו יום נשלח מר זהבי סגנו, לראש העיר מקסים לוי ע"ה לאתר מקום עבור בית חב"ד, ובאותו יום הוקם בית חב"ד.

עוד לפני שהתמנה כראש מועצת שוהם מיום הקמתה, התקשר אלי שאבוא לראות את 'המקום הררי', כשהוא אומר לי ומחווה בידו: "כאן תוקם עיר ואם בישראל". הוא גם הבטיח שידאג להקים רבנות במקום. ואכן הוא דאג למינויו של הרה"ג דוד לאו שליט"א, הרב הראשי לישראל, לכהן כרבה של שוהם.  ספרים שלמים לא יספיקו בכדי לכתוב על האיש המיוחד שעזר לכל ענייני הדת בארץ הקודש.

אני מאחל למשפחה שבמעשיו הכבירים למען ביצור חומות התורה והיהדות ינוחמו, ושנזכה לקיום הייעוד "והקיצו ורננו שוכני עפר" והוא בתוכם בביאת משיח.

הרב יעקב גלויברמן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.