צבי סופר | יום ה' חשוון ה׳תשפ״א 23.10.2020

הרגע שבו חשף ר' מוישי סגל כי תורם כליה והפתעת הענק שקיבל

לפני כשבוע וחצי נגש המחנך בת"ת בלוד הרב מוישי סגל למנהל הרב ברק כוכבי, ולחש: "יש לי סוד. אני תורם כליה" • המנהל ההמום החליט 'לבשל' הפתעה למוישי ושאר צוות המחנכים • על הכל מספר הרב כוכבי בראיון מרגש ל-COL • המילים הראשונות של מוישי אחרי שהתעורר, המפגש המרגש עם המושתלת והבכי במחלקה הסגורה
הרגע שבו חשף ר' מוישי סגל כי תורם כליה והפתעת הענק שקיבל
המנהל הרב כוכבי והרב מוישי סגל בבית הרפואה

סיפורו המרגש של המחנך בתלמוד תורה חב"ד בלוד, הרב מוישי סגל, שהחליט לתרום כליה לאשה שאיננו מכיר - עורר הדים נרחבים בארץ.

מעבר לסיפור הציבורי וההד הגדול שיצר הרב סגל במעשהו האצילי, יש מימד נוסף בסיפורו: המעגל הקרוב של מקבל ההחלטה. סביבת העבודה, במקרה הזה אנשי הצוות ועמיתיו בשדה החינוך, המחנכים בתלמוד תורה.

איך הם הגיבו להחלטה? ואיך הגיבו התלמידים של הרב מוישי?

מנהל תלמוד תורה חב"ד בלוד, הרב ברק כוכבי, תחתיו משמש כמחנך הרב סגל, מספר על השתלשלות העניינים, בשיחה מיוחדת עם COL:

"לפני כשבוע וחצי ניגש אלי הרב מוישי, ובפיו סוד. 'אני הולך לתרום כלייה, להציל חיים', אמר. הייתי בהלם, כמו הטיל פצצה. שאלתי אותו מיד, 'אתה בסדר, מה נסגר איתך?' אבל הוא אמר, 'אני הולך להציל חיים של יהודי'.

"יצאתי מהכלים ממש. רגשות ומחשבות עטפו אותי. איך הוא עצמו מעודד ונותן כוח, מה הולך פה? זה כל כך הקסים אותי, שהחלטתי לעשות עבורו מחווה מיוחדת. חשבתי, מה אוכל לתת לו שיהיה הכי מיוחד בעבורו. ספר? פרחים? הלכתי לכספת שלי, שם אני מאחסן דולרים שקיבלתי מהרבי לפני למעלה מ-30 שנה, והם כה יקרים לליבי, והוצאתי משם דולר אחד. על הדולר היה כתוב: ז' חשוון, תהיה שנת ניסים"...


הדולר של הרבי שקיבל הרב כוכבי


לאחר שהתייעץ עם רעייתו, שברכה על המהלך, מיסגר הרב כוכבי את המתנה. הוא תכנן להפתיע עמה את מוישי ואת כלל צוות התלמוד תורה. מה עשה? במסגרת מפגש 'זום' שעורך מעת לעת, זימן הרב כוכבי את הצוות למפגש נוסף. הוא עצמו מיהר במקביל לבית הרפואה תל השומר, יחד עם סגן המנהל הרב מנחם ישעיהו ועם המתנה הייחודית.

בכל אותה עת הרב סגל לא ידע על כך דבר. גם אנשי הצוות, שהתחברו למפגש הזום, לא ידעו כלל על תרומת הכליה המתוכננת.

מספר הרב כוכבי: "הגענו לקומת המחלקה שבה אושפז מוישי, בערב ההשתלה. הצוות כולו במקביל התחבר ל'זום'. אף אחד מהם לא חלם מה הולך להתרחש במהלך השיחה. לאט לאט התחלתי לספר את הסיפור, שיש פה איתנו מישהו שהחליט להציל חיים... וקוראים לו הרב מוישי סגל. התגובות היו מדהימות".

ב'זום' המיוחד השתתפו אף מנכ"ל ה'רשת', הרב אליהו קריצבסקי, סגן ראש העיר לוד, מנהל המחוז במשרד החינוך, המפקחת החינוכית ועוד אורחים חשובים שברכו את מוישי על המהלך המפעים שמהווה דוגמא של נתינה.


חבריו של מוישי הופתעו. קטע מתוך המפגש ב'זום'. מימין למטה: התורם הרב מוישי סגל, מעליו בתמונה מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצבסקי


אחד מאנשי החינוך בתלמוד תורה מספר: "לא יכולתי לדבר מרוב התרגשות. איך אדם יכול לתת חלק מהגוף שלו למישהו אחר. בטח כאשר אפילו לא מכיר אותו , זה דבר נדיר. אנשים ממתינים לתרומה תקופות ארוכות, לפעמים יכולים לפספס את הרגע".

איש חינוך אחר, שגם הופתע במהלך ה'זום', משתף בתחושותיו: "ההקרבה של מוישי מגיעה יחד עם כל המשפחה שלו. הוא נכנס לרובד של נתינה גדול מאוד, אבל יחד עם סביבתו ובני ביתו, אשתו, ילדיו והוריו. רק להתקנא בו ולקבל ממנו השראה".

קטעים מרגשים נוספים התרחשו כאשר תלמידים מסרו במפגש את ברכתם ואיחוליהם הנרגשים למחנך האהוב.



הרב כוכבי מתאר את ההפתעה של מוישי עצמו, כאשר נכנס אליו אל חדר האשפוז במחלקה ובידו הדולר של הרבי. "הוא כמעט התעלף מהתרגשות", אומר הרב כוכבי. "לא יכלנו להתחבק בגלל ההרחקות החברתיות, אבל הרגשנו חיבוק חסידי ענק והמון נתינת כח".

כשפקח הרב מוישי סגל את עיניו לאחר הניתוח, השאלה הראשונה שלו הייתה: "מה שלום יעל?" (הנתרמת).

הבוקר הם נפגשו לכמה דקות, הרב סגל והנשתלת, לאחר ההתאוששות. הרב כוכבי מתאר: "הוא שלח לי סרטון קצר. לא היה לי כבר מקום לדמעות".

המנהל הכין הפתעה. צפו בוידאו >>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.