מנדי ברגר | יום ג' חשוון ה׳תשפ״א 21.10.2020

הקלידן שנחסם בכניסה לשוויץ וכמעט הוטס לארץ בשבת

בשידור חי בתוכנית חידודון מגולל הקלידן יעקב אזולאי לשדר הרדיו עמי מימון, סיפור נס מופלא שקרה לו כאשר נסע לשוויץ לשמח חתן וכלה
הקלידן שנחסם בכניסה לשוויץ וכמעט הוטס לארץ בשבת
צילום: באדיבות המצלם

בשידור חי בתוכנית חידודון מגולל הקלידן יעקב אזולאי לשדר הרדיו עמי מימון, סיפור נס מופלא שקרה לו כאשר נסע לשוויץ לשמח חתן וכלה.

"הוזמנתי לנגן בחתונה בשוויץ בזמן הקורונה ביום ראשון ל׳ תשרי תש״פ, כאדם אחראי החלטתי לטוס מיום שישי שלפני." מתחיל יעקב לספר, "עשיתי בדיקת קורונה בבית חולים שיצאה שלילית. רכשתי ביטוח נסיעות והצטיידתי בכרטיס טיסה הצהרת בריאות ואישור מיוחד שאוכל לטוס לשוויץ מכיוון שישראלים לא רשאים להכנס לשוויץ בזמן הקורונה."

"לאחר עיכוב קצר בארץ, המראתי מישראל בשעה 07:00 בבוקר, ונחתתי ביום שישי בשוויץ לאחר 4 שעות, כאשר הזמן המקומי בשוויץ היה 10 בבוקר. טיסת ההמשך היתה מתוכננת לשעה 13:00 בצהריים לעיר לוזאן שבשוויץ. על מנת לטוס, נצרכתי לעבור בטרמינל אחר שמצריך בדיקת דרכונים של משטרת הגבולות השוויצרים, כניגשתי לעמדה, עיכבו אותי". ממשיך לסםפר אזולאי בקול מרוגש.

"מגיע שוטר שמסביר לי באופן ברור שהמסמך שנתנו לי רק פוטר אותי מלהיכנס לבידוד" ממשיך יעקב לגולל את הסיפור, "אבל האישור הזה שנתנו לך" מסביר לי השוטר, זה לא אישור כניסה למדינה ולכן אני מעוכב ומעלים אותי על המטוס של 21:00 בערב באותו יום שישי חזרה לישראל!"

"חרב עלי עולמי" מספר יעקב בבהלה כשנזכר ברגעי האימה, "איך זה קורה לי? אני יהודי שומר שבת שהגיע לשמח חתן וכלה, נכנסתי ללחץ גדול!" ... "הוא מבקש ממני להמתין בחדר צדדי ולחכות למסמכי הגירה שאני צריך למלא". ממשיך יעקב לספר את הדרמה למאזינים, בינתיים נזכרתי בסגולה ידועה - ״ר׳ לוי יצחק מברדיטשוב בן שרה סשה ענני״, מלמלו שפתי מספר פעמים".

האזינו לראיון:

 

"שלחתי הודעה לאישתי ולמשפחה כולם נלחצו והצטערו בשבילי נורא, מסכנים החתן והכלה שזה קורה להם. מסכן אני שמכריחים אותי לעלות על טיסה בשבת." מספר אזולאי בצער, "נגשתי לשוטר ולא עזרו לי התחנונים. החוקים בשוויץ נוקשים מאד. אין כניסה זה אין כניסה! התקשרתי לחבר שלי שהבטיח שיבדוק מה ניתן לעשות", לא עברה שעה ומתקשרים אלי ח״כ מהליכוד וש״ס מלשכת שר החוץ הסגל הקונסולרי ואנשים בעלי השפעה בממשל משוויץ, כולם אומרים שמנסים לעזור, אבל זה לא אפשרי".

"מתקשר אלי קונסול ישראל בשוויץ מולי סיוון ומבקש לדבר עם השוטר, מתברר שמכל מאות השוטרים בשדה התעופה באורח נס השוטר שמטפל בי שייך לקהילת נוצרים ידידי ישראל. והוא רוצה לעזור לי אבל גם ידיו מוגבלות והוא מודיע לי נחרצות שאני חוזר לישראל, בשבת!"

"כולם אומרים יעקב לצערנו אי אפשר להכנס למדינה ותתכונן לעלות לטיסה בשבת, מגישים לי מסמכים באנגלית ואני מתחיל למלא אותם, אני מקבל טלפון נוסף והפעם מהשגריר בשוויץ - יעקב קידר, הוא מנסה להבין מה קורה ואמר לי שלפחות ידאג לי לאוכל כשר ולשהייה במלון בתוך השדה תעופה עד הטיסה ומאחל בהצלחה."

"אני ביאוש מוחלט ומקבל את גורלי." מספר יעקב, השעה כבר 15:50 בשעה 18:30 השבת נכנסת."

"הרב חיים דרוקמן היקר שליח חב״ד פה באזור שוויץ מחייג אליי" מספר יעקב למאזינים את התפתחות העניינים, "ואומר שיש שליח עם אוכל כשר בדרך אלי אבל אי אפשר להגיע אלי כי אני עמוק בתוך השדה תעופה, אני אומר לו שאני הולך לשוטר לבקש ממנו שיביאו לי את המשלוח.

"הרב דרוקמן נשאר על הקו ואומר לי אני יודע שיחזירו אותך לארץ לצערי אבל אני מאמין ברבי מליובאוויטש שיעזור לך. בעודי דופק על דלת הברזל, השוטר המקסים שאינני יכול לומר את שמו יוצא אלי ואומר לי..."I have a good news for you״ - יש לי חדשות טובות בשבילך. הוא מרים טלפון לוקח ממני את המסמכים קורע אותם ואומר לי ״You enter Switzerland״ אתה נכנס לשוויץ!

"אין לתאר את ההתרגשות", מסיים יעקב אזולאי בהתרגשות, "בזכות ר' לוי יצחק מברדיצ'וב, בזכות הרבי מליובאוויטש ובעזרת שליחיהם הגשמיים בעולם הזה, זכיתי לשמור שבת כהלכתה ולשמח חתן וכלה!"

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד מאוד יפה
ד' חשוון ה׳תשפ״א
יפה מאוד מרגש תודה רבה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.