שלמה מן | יום ב' חשוון ה׳תשפ״א 20.10.2020

'שלושים' לאיש החסד של קראון הייטס: רופאים ועסקנים התכנסו

ערב בלתי נשכח התקיים אמש בקראון הייטס, במלאות 'שלושים' לפטירתו של הרב אברהם לידר ז"ל • רופאים, עסקנים וידידים חלקו זיכרונות וחשפו טפח מחיים של עזרה, חסד וסיוע לכל פונה • COL מגיש תיעוד וסיקור
'שלושים' לאיש החסד של קראון הייטס: רופאים ועסקנים התכנסו
תמונות: באדיבות המצלם

במלאות שלושים לפטירתו של איש החסד הרה"ח ר' אברהם לידר ז"ל, התכנסו בשכונת קראון הייטס רופאים, בני משפחה, מכרים ושורה אורכה של תושבים שנעזרו בשירותיו לאורך השנים - לערב זיכרון ולהתוועדות חסידים לעילוי נשמתו.

הרב וולוול פרקש, שעבד שנים ארוכות שכם בשכם עם הרב לידר בארגון 'אהבת חסד', חלק בפני הקהל זיכרונות אישיים שחווה עם הרב לידר. הרב פרקש תיאר את עבודתו במחיצת 'המלאך של קראון הייטס', בסיוע לאנשים במצבי חירום רפואיים ולמטופלים בבתי רפואה.

הבן, ר' נפתלי לידר, ערך סיום משניות לעילוי נשמת אביו.

כמו כן, נשאו דברים במהלך הערב, שהתקיים תחת ההנחיות הבריאותיות, רופא השכונה ד"ר ר' אברהם רוזן, ד"ר ר' ישראל זילסקינד ואיש העסקים ר' שייע גורדון.

ד"ר זיסקינד, רופא ילדים בברוקלין, סיפר כי "כל שיחה שהייתה לי עם הרב לידר ז"ל, באופן קבוע יועדה בעבור מקרה חסד למען יהודי אחר.

"מבחינתו של הרב לידר", אמר זיסקינד, "מטופל לא היה רק מספר, תרשים, שורה אחת מתוך עשרות ומאות לעייפה. הרב לידר כאב את כאבם של המטופלים. ואם היה צריך לעשות משהו, הוא היה הופך את העולם עד שהדבר היה מתבצע. שום מחסום לא עמד בדרכו".

איש העסקים ר' שייע גורדון, שהיה אף שכנו של הרב לידר במשך שנים רבות, תיאר כיצד פעמון הדלת בביתו של הרב לידר צלצל ללא הפוגה בכל יום ויום ובכל שעות היממה, בידי אנשים שהוזקקו לעזרה. "מעולם לא הפריע לו הצלצול בדלת, גם אם זה היה באמצע הלילה".

עוד סיפר גורדון: "הייתה פעם שפגשצע אותו בחנות קונה גלידת וניל עם אגוזים. משהו גדול. שאלתי אותו, בשביל מה זה. הוא הסביר לי שזה מיועד בעבור חולה במחלקה הפסיכיאטרית בבית רפואה סמוך, שזו הגלידה האהובה עליו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.