צבי סופר | יום א' חשוון ה׳תשפ״א 19.10.2020

המכון הביולוגי בנס ציונה: בקרוב יחל ניסוי אנושי בחיסון לקורונה

במכון הביולוגי בנס ציונה נערכים לשלב הניסויים בחיסון לקורונה – בבני אדם: בעוד כשבועיים יחלו בניסוי בן שני שלבים, ואם יצליח, יערך ניסוי שלישי ומכריע בהשתתפות אלפי בני אדם
המכון הביולוגי בנס ציונה: בקרוב יחל ניסוי אנושי בחיסון לקורונה
אילוסטרציה: ארכיון COL

בעוד פחות משבועיים, י"ד מרחשוון 1 לנובמבר למניינם, יוחל בארץ בשלב חיסון לקורונה – בבני אדם.

בשלב ראשון יחוסנו כ-100 איש בריאים בגילאי 18 עד 50, כדי לבדוק כיצד ישפיע החיסון על גופם. בשלב השני ישתתפו כ-1000 בני אדם, ובשלישי, בין 15 ל-30 אלף בני אדם.

בראיון ל-N12 אמר פרופ' יוסי קרקו מהאגף לרפואה פנימית והיחידה לפרמקולוגיה קלינית בהדסה עין כרם, שמדובר בשני חלקים בניסוי: בשלב הראשון תקבל קבוצת אנשים חיסון דמה, מבלי לדעת שהוא כזה, כדי למנוע את ההשפעה הפסיכולוגית על הניסוי. אם הכל ילך כשורה, יצאו לשלב הבא של הניסוי.

"נראה מבטיח"

"יש לנו אמונה שלמה שהחיסון פותח בצורה הטובה ביותר והוא נראה מבטיח. יש סיכוי טוב שהוא ייצר את התגובה החיסונית שאנו מעוניינים בה כדי ליצור התחסנות, כי כך עולה מתוצאות המחקרים שנעשו בבעלי חיים", אמר הפרופ'.

הוא גם שיתף כי יש ביקושים רבים להשתתף בניסוי: "יש לנו פניות רבות - מעבר למה שאנחנו זקוקים. בשלב הראשון יהיו 40 משתתפים מכל בית רפואה, אנשים בריאים עד גיל 55, שאינם צורכים תרופות וללא מחלות רקע בשלבים הבאים. בשלב השני ישתתפו מרכזים רפואיים בארץ עם כ-1,000 משתתפים, וביניהם גם מבוגרים ואוכלוסיות בסיכון". הוא הוסיף: "אנו תולים תקוות גדולות בחיסון".

כאמור, לאחר שהניסוי השני גם הוא יצליח, יתקדמו לחלק השלישי והמקיף: ניסוי עם עד כ-30 אלף בני אדם, כשהמטרה היא להגיע ללפחות 70 אחוזי יעילות בציבור הכללי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.