שלמה מן | יום ל' תשרי ה׳תשפ״א 18.10.2020

אביה של הילדה מנחל'ה שלקתה בתסמונת נדירה מהקורונה מדבר

הרב יוסף בטאשווילי, אביה של נעה בת ה-10 מנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, שלקתה בתסמונת הנדירה הפוגעת בלב אחרי שהחלימה מהנגיף - סיפר לחדשות 13: "היא סבלה מאוד - היה לנו הרבה מזל שהגענו בזמן"
אביה של הילדה מנחל'ה שלקתה בתסמונת נדירה מהקורונה מדבר
צילום אילוסטרציה: שערי צדק

הרה"ח ר' יוסף בטאשווילי, אביה של נעה בת מלכה – הילדה בת ה-10 מנחלת הר חב”ד בקרית מלאכי, שלקתה בתסמונת נדירה בלב לאחר שחלתה בקורונה, סיפר היום (ראשון) לחדשות 13 על הדרמה המשפחתית.

"אשתי שמה לב שהחום של נעה קרוב ל-40 מעלות, ושזה לא משהו רגיל. הילדה סבלה מאוד. היה לנו הרבה מזל שהגענו בזמן, עכשיו מצבה משתפר. חייבים להבין שגם לילדים זה מאוד מסוכן", סיפר האב.

בשבוע שעבר דווח בחדשות 13, כי שתי ילדות בנות 9 ו-10 ונער נוסף בן 16 מאושפזים בימים אלה בבית החולים קפלן שברחובות, כשמצבם כעת בינוני.

השלושה נדבקו בקורונה, החלימו מהנגיף – ואז לקו בתסמונת מדירה: פגיעה לבבית שבאה על רקע מחלה אוטואימונית. לשלושה לא נשקפת סכנת חיים.

כפי שדווח ב-COL, בהנהלת רשת החינוך החב"די 'אהלי יוסף יצחק', קראו בערב שבת לתלמידות לישא תפילה בהדלקת הנרות לרפואתה של נועה בת מלכה ולתלמידים וההורים להקדיש את התהלים של שבת מברכים לרפואתה.

בהודעה שפרסמו, כתבו בהנהלת הרשת: "אנו מבקשים להזכיר בזמן הדלקת נרות בערב שבת קודש ואמירת התהלים ביום השבת את תלמידתנו היקרה נועה בת מלכה, לרפואה שלימה ושלא ישאר רושם כלל. יחד עם כל משפחות וצוותי ותלמידי הרשת וכל עם ישראל הזקוקים לרפואה וישועה בכל המצטרך".

ד”ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרפואת ילדים דחופה בקפלן, הסביר: "בתקופה האחרונה יש משהו כמו 30 מקרים. מדובר על תסמונת שבה מערכת החיסון מתעוררת ומתחילה לתקוף את הגוף שלנו, ופוגעת בהרבה מערכות. הילדים מגיעים עם כאבי בטן, חזה, ויש פגיעה בלב ובכבד".

מדובר בתסמונת נדירה, אולם לאחרונה דווח עליה רבות גם ברחבי העולם.

הרופאים טרם יודעים מהו שיעור הלוקים בה משום שמדובר בתסמונת חדשה, וגם עדיין לא ברור מהן התופעות שיצוצו לאחר שהילדים יחלימו ממנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.