שלמה מן | יום ל' תשרי ה׳תשפ״א 18.10.2020

הערב: חתימה על כינון יחסים בין ישראל למדינת בחריין המוסלמית

משלחות ישראלית ואמריקנית הגיעו היום לבחריין כדי לחתום על מזכרי הבנות לשיתופי פעולה בין המדינות • יחתמו גם על ההצהרה משותפת לכינון יחסים דיפלומטיים • גורם מדיני: "אלו יחסים שהיו 20 שנה מתחת לרדאר"
הערב: חתימה על כינון יחסים בין ישראל למדינת בחריין המוסלמית
בעת החתימה על מדשאות הבית הלבן לפני כחודש (צילום: מסך, לע"מ)

ישראל ומדינת בחריין יחתמו הערב (ראשון) במלון ריץ’ קרלטון במנאמה על הצהרה משותפת של כינון יחסים דיפלומטיים רשמיים ושלום בין המדינות.

החתימה תתקיים בתום יום דיונים מיוחד שהתקיים היום בבחריין, בו לקחו חלק לצד משלחת מקומית בראשות שר החוץ הבחרייני, עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זייאני - גם משלחות מישראל ומארה”ב.

השיחות שהתקיימו לפני החתימה הרשמית, עסקו מעבר ליחסים גם בשיתופי פעולה ובפתיחת נציגות ישראלית בבחריין ונציגות דומה בחריינית בישראל.

בראש המשלחת האמריקנית, שתיווכה במגעים לכינון היחסים באופן רשמי, עמדו שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ’ין ושליח הבית הלבן למזרח התיכון אבי ברקוביץ’.

בראש המשלחת הישראלית עומד ראש המל”ל מאיר בן שבת, יחד עם מנכ”ל משרד החוץ אלון אושפיז וממלא מקום מנכ”ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

הבוקר המריא המטוס מישראל כשעליו שני המשלחות. זו הייתה הטיסה הרשמית הראשונה בין ישראל לבחריין.

שר החוץ של בחריין קיבל את בכירי המשלחות בעת הנחיתה מהמטוס המשותף.

גורם מדיני אמר לקראת יציאת המשלחת: “ההצהרה תגדיר את יחסי המדינות ותאפשר התקדמות במגוון נושאים ביניהם פתיחת נציגויות רשמיות”.

לדבריו, “בשבועות האחרונים מאז החתימה בוושינגטון יש הרבה מאוד דיונים עם הבחריינים והגענו לשורה של הסכמים שהם הבסיס ליחסים בנושאים אזרחיים, דיפלומטיים, תקשורת וגם חקלאות”.

הוא הוסיף: “אלו יחסים שהיו 20 שנה מתחת לרדאר ויש כעת הזדמנות להוציא אותם אל האור. מבחינתם זה הסכם שיכול להשפיע על כל אחד ואחד מהבחריינים”.

יחד עם המשלחת הישראלית הגיעו שבעה ממנכ”לי משרד הממשלה שינהלו את השיחות כל אחד בתחומו. הממשל בבחריין דאג שלכל אחד מהם יוצמד מקבילו המקומי, במטרה לקדם את השיח המשותף ולצידו שיתופי פעולה מעשיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.