שניאור דייטש | יום כ"ט תשרי ה׳תשפ״א 17.10.2020

סגר על ערים אדומות; נתניהו קורא לחרדים "לנהוג באחריות"

ועדת השרים אישרה להטיל סגר החל ממחר למשך ארבעה ימים על הערים והשכונות האדומות - שכולן חרדיות: "לעשות מאמצים נוספים כדי להוריד את התחלואה" • לאחר קריאת רבנים בציבור החרדי להפר את הסגר ולפתוח את תלמודי התורה, קורא נתניהו לציבור החרדי שלא להפר את הסגר • גם בערים אדומות: גילאי 0-6 חוזרים ללמוד
סגר על ערים אדומות; נתניהו קורא לחרדים

 

ועדת השרים אישרה להטיל סגר החל ממחר למשך ארבעה ימים על הערים החרדיות שכולן חרדיות. הערים הן: בני ברק, רכסים, שכונת רמת שלמה, שכונות רמת אשכול, מעלות דפנה, שכונת מטרסדורף  בירושלים, ביתר עלית, מודיעין עלית.

הודעה משותפת משרד ראש הממשלה, משרד  הבריאות ו"מגן ישראל":

"ועדת השרים לאזור מוגבל אישרה פה אחד את הצעת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה גמזו על הכרזה על ערים אדומות כאזור מוגבל לפי חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020. ההכרזה תקפה ל-4 ימים מיום א' ה- 18.10 עד יום ד' ה- 21.10.

חברי ועדת השרים הביעו הערכה על עבודת ראשי הערים והתושבים בערים האדומות ששמרו על ההנחיות והורידו את התחלואה בצורה ניכרת באופן מרשים בערים אדומות רבות. במספר ערים אדומות התחלואה נותרה גבוהה ביחס לתחלואה הארצית, ונציין שגם שם נעשו מאמצים להורדת התחלואה.

לכן החליטה ועדת השרים להמשיך את הסגר עד יום ד' בחצות במספר הערים שנותרו אדומות וזאת כדי לעשות מאמצים נוספים כדי להוריד את התחלואה ובכך להוציא אותן מרשימת הערים האדומות.

בהתאם להמלצת משרד הבריאות, ועדת השרים החליטה לאפשר חינוך לגיל הרך בגילאי 0 עד 6 גם בערים האדומות.

צוות שרים בראשות שר האוצר יתכנס מחר כדי לעגן תקנות שיגנו על עובדים מפני פיטורין וכן הצוות יבחן סיוע נוסף לישובים הללו שיינתן ע"י פיקוד העורף ומשרד הפנים.

תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה.

עוד יצוין כי גובשה על ידי פקע"ר תוכנית לסיוע אופרטיבי לרשויות שהוכרז בהן אזור מוגבל בכל הנוגע להגשת סיוע לחולים ולתושבים ופעולות סיוע להורדת התחלואה.

עיקרי ההחלטות:

1. הוחלט לא לאפשר הקלות בערים אדומות (השלב הראשון שהחלנו אתמול בקבינט)- כעבור 4 ימים נושא ההקלות ייבחן שוב בהתאם למגמות התחלואה.

2. ‏ מגבלות התנועה נשארות כפי שהיו. לפיכך, לא תתאפשר יציאת תושבים מחוץ לאזור המוגבל ולחלופין כניסת אנשים מבחוץ למעט גורמים ספציפיים שמוחרגים כדוגמת אנשי מערכת הביטחון, כבאות וכו'.

3. ‏הוחלט בהתאם לעמדת פרופ' גמזו ורוני נומה ובנחיית משרד הבריאות לפתוח את מערכת החינוך בגילאי 0-6 בערים אדומות.

הוחלט לא לאפשר יציאה של צוותים חינוכיים. הנושא הוצג כבעייתי ברמת גן לדוגמה שרבות מהסייעות בגנים מגיעות מבני ברק ושבלעדיהן מערכת החינוך תתקשה בפתיחתה. עם זאת, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ביקשו להבהיר שזו לא המלצתם מבחינה בריאותית אלא כחלק מההבנה של המצב.

שר הביטחון ציין שמשרד הביטחון ופיקוד העורף ייכנסו לסיוע מוגבר בערים האלו.

לגבי ערים שנמצאות באיו"ש, ניתן אישור עקרוני של ועדת השרים שתנחה את המפקד הצבאי לפעול בהתאם.

לאחר קריאת רבנים בציבור החרדי להפר את הסגר ולפתוח את תלמודי התורה, לאחר שבשבוע שעבר נכשל המו"מ בנושא, קורא הערב מוצ"ש ראש הממשלה בנימין נתניהו לציבור החרדי שלא להפר את הסגר:

"קיבלנו את ההמלצה של צוות המומחים ומשרד הבריאות, אבל אני רוצה להבהיר קודם כל, אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות הללו, התורה שלנו מקדשת את החיים, יש לנו תורת חיים, צריך לשמור על החיים, צריך לשמור על הבריאות. אגב, הבריאות קודמת לכלכלה".

"בכל מקרה, אני אשמור על הכללים האלה, לפי מה שהחוק מאפשר לנו. אני יודע שזו משימה קשה, אבל על דבר אחד נשמור – נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה לראות את הערים האדומות הופכות לירוקות, אני לא רוצה לראות את התחלואה בערים האדומות זולגת ליתר האוכלוסייה".

"אני קורא לציבור החרדי לא לעשות את זה, אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות את זאת. יש ציווי – ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, אמרתי שהתורה שלנו מקדשת את החיים, זאת תורת חיים, אנחנו מסכנים את החיים. הלכנו בהתאם להמלצת צוות משרד הבריאות ופתחנו את הגנים, זאת הייתה ההמלצה שלהם, אבל הם בפירוש אמרו שלא צריך לפתוח מעבר לזה. אני מבקש מהציבור החרדי לא ללכת לעשות זאת ואני מבקש ממנהיגיו לנהוג באחריות כפי שנהגו עד היום, אני לא חושב שצריכה להיות סטייה מזה".

נתניהו גם הזהיר: "אנחנו נפעל לפי החוק, אנחנו נאכוף לפי מידת יכולתנו. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו נשמור על כתר וסגר הדוק סביב ערים אדומות כדי למנוע זליגה מהן ליתר הערים. יש לנו מספר מוגבל של שוטרים, מספר מוגבל של פקחים, אנחנו נפעיל אותם. אני לא רוצה לראות אירועי אלימות, ראינו את הדברים הקשים האלה. אני מאוד מכבד את עולם התורה, אני גם מאוד מכבד את הבריאות של כל אזרחי ישראל. לכן, נפעיל את האמצעים החוקיים בהתאם ליכולת שלנו."

דברי ראש הממשלה נתניהו. צפו:

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
אני
ל' תשרי ה׳תשפ״א
כך תישכח תורה מישראל בחסות ראש ממשלת ישראל
כך ינצלו חיים
ל' תשרי ה׳תשפ״א
בחסות ראש ממשלת ישראל
הוא לא אמר שום דבר רע על הציבור החרדי
ל' תשרי ה׳תשפ״א
רק ביקש לשמור על הכללים
פיקוח נפש
ל' תשרי ה׳תשפ״א
דוחה את כל התורה כולה. זה חלק מהתורה או לא?????
2.
כמובן שחב''ד יהיה החרדים היחידים שבשמחה...
ל' תשרי ה׳תשפ״א
תנו לילדים שלנו ללמוד תורה!
3.
פיקוח נפש דוחה תלמוד תורה - את זה אתם יו...
ל' תשרי ה׳תשפ״א
4.
?!
ל' תשרי ה׳תשפ״א
למה הוא משתיק את הציבור החרדי ולא את ההפגנות של ה"דגלים שחורים"?
5.
?!
ל' תשרי ה׳תשפ״א
נראה לי שהציבור החרדי שומר על ההנחיות יותר מאשר הציבור שאינו שומר תורה ומצוות...
למה ברוסיה
א' חשוון ה׳תשפ״א
כשהורינו היו ברוסיה הם מסרו את הנפש ללמוד תורה
וכאן יש בינינו מוסדות שהם הראשונים שמשתפ"ים עם סגירת וכו'..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.