מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשפ״א 16.10.2020

הקרב הבא שלנו מחכה ממש מעבר לפינה • הרב זלמן וישצקי

לאחר ההתעלות של חודש החגים, יש ירידה. שבת בראשית היא הגשר שבין החודש מלא השפע הזה ובין השגרה האפורה והחורפית. והתשובה לבחור הישיבה שלפעמים חש שהוא לא שייך, לא מתחבר • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי, זווית אישית על פרשת השבוע - מיוחד ל-COL
הקרב הבא שלנו מחכה ממש מעבר לפינה • הרב זלמן וישצקי

לפני כמה שבועות טלפן אלי בחור ישיבה, הוא מבקש להתייעץ. ובכן, טוב לו בישיבה והוא לומד די טוב, אבל יש לו מידי פעם ימים שהוא מרגיש שאינו מתחבר באמת לישיבה ולמה שהיא מציעה. לפעמים הלימוד והתפילה ממש נוגעים בו והוא מרגיש שזה חלק ממנו, ולפעמים זה נעלם ואז הוא עדיין לומד ומתפלל, אבל סתם כמו מכונה.  אפילו התוועדויות, שמטבע הדברים יש בהם כדי לחבר, לעיתים הוא מרגיש חלק ולעיתים רק רוצה שזה יסתיים.

'תן לי עצה' הוא ביקש, איך להתמודד עם זה.

'אין לי עצה' אמרתי לו, אבל יש לי נבואה. האתגר הזה של ימים יותר טובים וימים פחות טובים הולך להיות חלק מחייך עד מאה ועשרים ובעזרת ה' מתוך בריאות נכונה. נסה לא להתבלבל מזה, לך קדימה בידיעה שיהיו תמיד עליות וירידות. זה למעלה מארבעים שנה שאני מתמודד פחות או יותר עם מה שאתה מתאר, ככה נבראנו וזה שם המשחק.

לא ידעתי לצטט לו באותו הרגע, אבל השבוע ראיתי דברים שאמר הרבי בשבת בראשית תשמ"ב: "הלימוד מכללות הסיפור אודות חטא עץ הדעת הוא – שכללות עבודת האדם היא באופן שיש לו יצר הרע, ועבודתו היא שלא להתפעל ממנו, ואדרבה: להתגבר עליו ולנצחו. ומובן, שהעבודה באופן של מלחמה עם היצר הרע כו' היא עבודה גדולה ונעלית יותר מאשר עבודה שהיא באופן שאין צורך במלחמה עם היצר הרע".

שבת בראשית חותמת את חודש החגים, חודש של התעלות רוחנית, סוג של התנתקות מעולם הזה הגשמי. גם באופן פרקטי יש הרבה חגים, אנו הרבה מאוד עסוקים בתפילות וסעודת חג, וגם תוכנם ומהותם של הימים הנוראים והחגים הם שנושאים אותנו מעלה מעלה.

שבת בראשית היא הגשר שבין החודש מלא השפע הזה ובין השגרה האפורה והחורפית, בפרט ששבת בראשית היא תמיד גם השבת בה מברכים את חודש חשון שמסמל את השגרה האמורה.

והנה, כנראה בתור הכנה לירידת המתח של החגים יושב הרבי בהתוועדות עם אלפי חסידים, אחרי שבמשך חודש שלם הוא נשא אותם מעלה מעלה, חג אחרי חג, התוועדות אחרי התוועדות ובעיקר השיא של שמחת תורה ואומר להם: חברים, תתכוננו, הקרב הבא של עבודת המידות שלכם בפרט ועבודת ה' בכלל מחכה ממש מעבר לפינה.

כי בדיוק כמו אדם הראשון, גם לנו יש יצרים, גם לנו יש אתגרים והתמודדויות, והעבודה היא לא להתפעל מהם.

דבר אחד ביקשתי מהבחור הצעיר בסיום השיחה: עשה לעצמך טובה, אל תגדיר את עצמך לפי הרגשות השליליים הללו. אל תגיד לעצמך - אני לא שייך, אני לא קשור, אני לא ראוי. זה פשוט לא נכון ולכן גם לא הוגן כלפי עצמך. כן תגיד לעצמך - אני יהודי טוב עם יצר טוב ויצר רע. אני בחור ישיבה, חסיד, תמים ובן תורה גם בימים בהם המאבק הפנימי שלי מרגיש לי קצת גדול עלי.

שבת שלום,

הרב זלמן וישצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.