צבי סופר | יום כ"ז תשרי ה׳תשפ״א 15.10.2020

גינויים חריפים לאחר סערת פיצוץ החתונה בגבעת זאב

גינויים מכל קצוות הקשת לאחר פיצוץ החתונה בגבעת זאב על ידי המשטרה, והסתיים בפציעת אח הכלה. הוא יובא הבוקר לדון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים • המראות הקשים מזעזעים את הציבור החרדי
גינויים חריפים לאחר סערת פיצוץ החתונה בגבעת זאב

 

הסיפור החל דווקא בסערה פוליטית אמש, כשסיעת ש"ס בכנסת הצביעה נגד הצעת יהדות התורה להקמת וועדת חקירה להתנהגות השוטרים האלימה, אותה העלה ח"כ פינדרוס. 12 ח"כים תמכו בהצעה מול 36 שהתנגדו.

ח"כ יצחק פינדרוס אמר בכנסת: "בסוף ימצאו חיסון לקורונה, אבל לא לשסע שגורמות התמונות האלה, את השנאה והאיבה שנגרמים מאותן תמונות של המרדפים אחרי ילדים ואחרי נשים. צריך שהביקורת הזו תישמע והנושא ייבדק על ידי גורם מחוץ למשטרה. אנחנו צריכים משטרה טובה וחזקה, זה אינטרס של כולנו, אבל שיפעלו מתוך גישה של שירות ולא של כותרות. אני מקווה שכל החברים בבית הזה שמנסים לשכנע אותנו שהם בעד הציבור החרדי, שיצביעו בעד הקמת ועדת החקירה הזו."

לאחר ביקורת קשה שהוטחה בסיעת ש"ס על רקע התנגדותה להצעה, פרסמה סיעת ש"ס בכנסת: "סיעות הליכוד וכחול לבן הודיעו לנציגי ש״ס, כי הצבעה היום בעד ועדת חקירה בנושא, כנגד עמדת הקואליציה משמעותה שבירת כלים שתגרור השלכות חמורות.

כזכור, בפעם הקודמת שפעלו כנגד עמדת הקואליציה, כחול לבן הצביעו בעד חוק ההמרה הפוגעני.

סיעת ש״ס רואה חשיבות רבה בשמירת המשמעת הקואליציונית שהיא העוגן המרכזי לשמירת כל הקדוש והיקר לעולם התורה ולמדינה היהודית, ולראיה שרק הבוקר כחול לבן הצביעו ביחד עם הקואליציה נגד חוק הנישואין האזרחיים של סיעת ישראל ביתנו. ועל כן, עם כל החשיבות לנושא האלימות, סיעת ש״ס מגלה אחריות ולא תצטרף להצבעה זו בכדי לא לשבור את הכלים."

בנסיון להרגיע את הביקורת, השר אריה דרעי הורה לח"כ בוסו להגיש הצעה לדיון בנושא אלימות השוטרים.

• 

*בשעות הערב, התחוללה סערה ברשת: בתיעוד שהגיע מחתונה שנערכה בגבעת זאב, מתחוללת מהומה בבית פרטי ושוטרים מובילים למעצר את אח הכלה, כשהוא מדמם בראשו, לאחר מאבק אלים וממושך בתוך הבית.

המשטרה גם היא מיהרה להגיב ופרסמה סרטונים ממצלמות גוף של אחד השוטרים, ובהם נריאת מהומה גדולה הכוללת מאבק של שוטרים עם בני הבית.

תיעוד שפרסמה המשטרה מהאירוע הקשה:

במשטרה טוענים כי הופעלה כלפי השוטרים אלימות מצד בני הבית, והם נאלצו להגן על עצמם ולעצור את אחד המתפרעים.

הבוקר, צולם אח הכלה מבית הרפואה ותיאר מנקודת מבטו את שהתרחש שם:

"השוטרים נכנסו לבית ואמרו שרוצים לקחת את אמא שלי למעצר", הוא מספר, "בתור ילד שרואה את אמא שלו מובהלת ולא יודעת מה לעשות, בפאניקה, לא רוצה להרוס לבת שלה את החתונה באתי, נעמדתי מולה. לא רציתי שזה ייגמר ברע. אחרי זה השוטרים התחילו לדחוף ולהפעיל כח, הבנתי שאמא שלי כמעט נופלת אחורה ואז אחד מהשוטרים פשוט הביא לי בוקס וטען שאני עצור, והפיל אותי לרצפה והמשיך לתת לי מכות. זה נגמר ממש לא טוב".

האח, שהועבר הבוקר מבית החולים לתחנת המשטרה, יובא הבוקר לדון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. עו"ד בן גביר המייצג החשוד אמר: "המשטרה לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של החמאס במזרח ירושלים, לא היה קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דוח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה, אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר".

עדכון: אח החתן שנפצע בחתונה שנערכה בבית פרטי בגבעת זאב בניגוד להנחיות הקורונה, שוחרר היום (חמישי) למעצר בית, לאחר שהמשטרה חזרה בה והחליטה לא להאריך את מעצרו. עו"ד איתמר בן גביר ייצג אותו בבית המשפט.

• 

גינויים במערכת הפוליטית לאירוע הקשה בחתונה אמש:

סגן שר החינוך מאיר פרוש על אירועי החתונה בגבעת זאב: "הזכות להתחתן אינה נופלת מהזכות להפגין. הנסיון למנוע חתונות הוא אקט אנטי דמוקרטי בעליל, שאינו יכול לעבור בשום מדינה מתוקנת"

"העובדה שההגבלות על החתונות שבות וצפות בכל פעם שהתחלואה עולה, ולהפגנות מייצרים מתווים בטענה שהם אוויר הפתוח אינה מתקבלת על הדעת. שהממשלה תחריג גם חתונות".

ברקע המראות הקשים, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין קורא להדברות:

התמונות המחרידות שמגיעות הערב מגבעת זאב הן עדות לסיטואציה בה קודשה המטרה ללא הבנה וללא קשר אנושי לשטח ולמצוקת החיים.

התחלואה בירידה. זו איננה תוצאה של כוח הזרוע אלא של הידברות, של הבנה ושל שיח.

עירנו הינה דוגמה לכך. 43 יום רצופים נתונה בני ברק בסגר הכולל השבתת מסחר ולימודים. השטח מבעבע. המצוקה החינוכית והכלכלית קשה מנשוא, ועם זאת ולמרות הצניחה במדדי התחלואה העירוניים אנו שומעים הערב את אותה גישה עיקשת של המשך הסגר והמצור הנקודתי על אוכלוסייה מוחלשת כלכלית, בעיקשות ובאטימות.

תנו לנו לראשי הרשויות את המנדט להוביל הידברות, רגיעה, מניעת התקהלויות ואחריות הדדית."

מי שדווקא העניק גיבוי להתנהלות המשטרה, היה לא אחר מפרוייקטור הקורונה גמזו, שהגיב: "פעולת המשטרה היום היא מסר לכל מי שמיישם אירועים בחוצפה וחוסר רגישות. סוג האכיפה הזו יימשך. אין לנו סובלנות להתקהלויות המוניות ולחתונות ואנחנו לא ניתן שתופעות כאלה שליוו אותנו ביולי אוגוסט יחזר על עצמם״.

השר דרעי, מיהר להגיב בזעם:

 ״צר לי שפרופ׳ גמזו הביע תמיכה בפעילות האלימה הערב בחתונה בגבעת זאב. זו חוצפה שאין כדוגמתה. מדוע פרופ׳ גמזו לא תמך בפיזור אלים של ההפגנות? מדוע לא תמך בנקיטת אלימות בעקבות ההתקהלויות בחופי הרחצה? מדוע פרופ׳ גמזו לא קורא לסגור באלימות חנויות של בעלי עסקים שמפרים סגר ברחבי הארץ? רק הפיזור האלים של שוטרים עם רובים בחתונה בגבעת זאב, שלא היתה צריכה להערך, גרמה לך לפרסם הודעה תמיכה? בושה וחרפה״

חה"כ יעקב אשר תוקף בחריפות את פרופ' רוני גמזו: "הגיבוי האוטומטי שלך למשטרה הערב מטריד ומקומם, מנין לך מה בדיוק היה באירוע? אני לא זוכר שגיבית את המשטרה בהפגנות ההמוניות והפרועות בבלפור, והאובססיביות שלך נגד כל דבר חרדי מעלה תהיות קשות על החלטות 'מקצועיות' שלך לאורך התקופה".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה:

"‏צפיתי בכאב רב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. הן קשות ומצערות לציבור, וקשות ומצערות למשטרה. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם."

התחרט? ח"כ יעקב מרגי מש"ס צייץ בטוויטר לאחר פרסום התמונות הקשות אמש, שיצביע נגד ההסכם ושימליץ לדרעי לפרוש מהקואליציה. הציוץ נמחק והועלה מחדש בלי הקטע של ההמלצה לדרעי לפרוש.

 

• 

כפי שדיווחנו אמש, נערך אירוע צנוע של סולידריות מתחת לביתו של הרב מני וולף בקרית מלאכי. בהנובר באותה עת התרחשה החתונה המרגשת בהעדרו של בנו, אב הכלה השליח בהנובר הרב בני וולף ז"ל.

המשטרה גם היא הגיעה כדי לפזר את האירוע, אך בשונה מהאירוע בגבעת זאב, כאן זה הסתיים בשקט.

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
ה' ישמור
כ"ז תשרי ה׳תשפ״א
מפחיד שככה עושים בארץ ישראל!!
2.
רק רת המגזר החרדי זה מזעזע?
כ"ז תשרי ה׳תשפ״א
את כל מי שיש לו לב זה מזעזע
3.
המשטרה צודקת
כ"ח תשרי ה׳תשפ״א
מי שהתחיל את המכות זה היה הדתיים האמא חטפה לשוטרת את המצלמה והילד דחף את השוטרים שבאו לעצור את אמא שלו ואף זרקו על השוטרים בקבוק שמן וכתוצאה מכך השוטר החליק עם הילד והילד נפל על השברים
בושה!
כ"ט תשרי ה׳תשפ״א
איך אתה מעיז להיות בצד המשטרה? זה לא משנה מי התחיל! המשטרה יכלה לחכות או לדבר בשקט ולא להרוס ארוע ככ משמעותי בחיים ובמיוחד ליהדות!
צודקת.???
ל' תשרי ה׳תשפ״א
הצדק הוא לא הנושא, הענין הוא ההתנהלות, זה לא תמונות שרואים ,רק באירועים של החברה החרדית,הותר דמנו, וזה מתבטא במגון פעולות אכיפה בררניות הידועות לכולם, אכן יש כאלו שמזלזלים וזה פשע, אבל גם זה פשע!!!!!!!!!!!!!!
איך אתה לא מתבייש
ל' תשרי ה׳תשפ״א
איזה מכות אפילו בבלפור לא נותנים כאילו מכות
סתם דפוק
א' חשוון ה׳תשפ״א
נו באמת לך תדע מי כתב את התגובה הזאת
4.
למספר 3
כ"ט תשרי ה׳תשפ״א
יפה מאוד שאתה מצטט את עמדת המשטרה, אבל מניין הקביעה שבאמת כך היה, היית שם?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.