מנדי ברגר | יום כ"ה תשרי ה׳תשפ״א 13.10.2020

חגי תשרי מלאים בעשייה: שליח חב"ד במגדל דאג לתושבים

בחודש החגים דאג שליח חב"ד במושבה מגדל, הרב שמואל גרוזמן שהתושבים לא ירגישו בסגר, בדידות, שיממשון או 'חגי קורונה' • באמצעות שמירה על כל הכללים, הם כמעט ולא הרגישו בשינויים 
חגי תשרי מלאים בעשייה: שליח חב

סגר? בדידות? שיממשון? חגי קורונה? במושבה מגדל שמרו על כל הכללים, אך כמעט ולא הרגישו בשינויים.

מה' מצעדי גבר כוננו, בחודשים שקדמו להתפרצות המגיפה בעולם, חשב השליח הרב שמואל גרוזמן על מתנה לרבי בסדר גודל שמתאים לשנת השבעים לנשיאות, בצעד אמיץ מלא בביטחון ואמונה, הוחלט לרכוש שטח רחב ידיים להרחבת בית חב"ד, בניית אולם אירועים מקורה, והקמת גן אירועים "גן שושנה" רחב ידיים מואר ומפואר שישמש את באי הבית חב"ד.

"בימים ההם לא חשבתי בכלל עד כמה הגן יהיה שימושי, משהו פנימי דחף אותי להשקיע בבניית הגן את מלא הכח, ולאבזר אותו במיטב השכלולים באופן של זה א-לי ואנוהו", הוא סיפר ל-COL.

והנה, בימים אלה, בהם כל קהילה מתמודדת עם אתגר של ניהול חיי קהילה בשטח הפתוח, במושבה מגדל נהנים התושבים משטח רחב ידיים שמזמין אליו כל עובר אורח ללמוד, להתפלל, ולהיות מחובר עם בורא עולם.

הפעילות הענפה של בית חב"ד הועתקה לגן שושנה, שם מתקיימים השיעורים, ההתוועדויות, התפילות והאירועים, הכל בכפוף לכללים המחמירים של משרד הבריאות. ומאידך בשיא הנוחות והרחבות.

חג סוכות "זמן שמחתנו", היה אפשר לחוש כאן באוויר הפתוח את השמחה הטהורה. תפילות, מניינים, שיעורים, וכמובן שמחת בית השואבה, שממלאת את כולם במלא חופנים של שמחה.

ביום ראשון של חול המועד נערכה שמחת בית השואבה ענקית ומרשימה באמצעות "משאיות השמחה" ובניצוחם של ליאור ואביהו מחברת קול מבשר. שיירה מכובדת של משאיות וכלי רכב ליוותה את השמחה, בתיאום ובליווי משטרת ישראל.

דווקא הסגר וההגבלות, הולידו שמחת בית השואבה שטרם נראתה במושבה, שיירת השמחה עברה ליד כל בית במושבה, כאשר כל משפחה ללא יוצא מן הכלל, יוצאת לחצר ושמחה איתנו ביחד בשמחה הגדולה.

בשאר ימי חול המועד, מידי ערב, נערכו בגן ריקודי שמחת בית השואבה, בניצוחם של ילדי משפחת ליברמן ששימחו את הקהל בכלי שיר. זאת לאחר שבמהלך היום זיכו רבים במצוות ד' מינים ושמחת החג.

גולת הכותרת הייתה "שמחת תורה". ליל התקדש החג, הגן התמלא בקפסולות של משפחות, משפחות, שבאו לחגוג את החג ביחד. קידוש מפואר ארוז במנות אישיות הוגש לכל משפחה ומשפחה, המשפחות התפרסו בשולחנות נפרדים לאורך כל הגן, וכמובן לחיים בשפע רב.

שמחה פורצת גדר, היה מחזה מרגש ומטלטל לראות את עמך בית ישראל, יהודים יקרים שבחצי שנה האחרונה היו סגורים בביתם, באים לשמוח עם התורה תחת כיפת השמים, דל העט מלתאר את השמחה העצומה שחשו כולם ברחבת גן האירועים.

במוצאי החג נערכו הקפות שניות, שוב התקבצו ובאו התושבים לשמוח בשמחה של מצווה בתוך אמונה שלימה שנזכה לשמוח בקרוב בשמחת הגאולה השלימה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.