צבי סופר | יום כ"ד תשרי ה׳תשפ״א 12.10.2020

משפחות שכולות הגיעו למחות בבג"ץ על דיון הריסת בית המחבל

משפחות שכולות הגיעו היום להביע את מחאתן נגד קיום הדיון בבג"ץ בנוגע להריסת בית המחבל אשר רצח לפני כחודשיים את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע בצומת סגולה בפתח תקווה
משפחות שכולות הגיעו למחות בבג
צילום: פורום 'בוחרים בחיים'

משפחות שכולות החברות בפורום "בוחרים חיים" הגיעו היום להביע את מחאתן נגד קיום הדיון בבג"ץ בנוגע להריסת בית המחבל אשר רצח לפני כחודשיים את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע בצומת סגולה בפתח תקווה.

המשפחות השכולות מחו בנוסף על כך ששופטי בג"ץ לא איפשרו בשבוע שעבר לקיים דיון נוסף בהריסת בית המחבל אשר רצח את לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד.

המשפחות השכולות נשאו שלטים עליהן נכתב כי:
"בג"ץ מפקיר אותנו", "דם ילדנו זועק מן האדמה" וכן- "אסתר חיות-או צדק או הביתה".

סיוון אוחיון אלמנתו של הרב שי: "אני לא רוצה לשמוע חס ושלום על עוד מקרה נורא כמו שאנו עברנו ועוברים. זה נורא. זה קשה. זה איום ונורא. אין מילים כדי להסביר את עוצמות הכאב והחיסרון. תקוותי היא שאנו נהיה האחרונים שסובלים סבל מחריד שכזה, אבל בשביל זה אנו חייבים לעשות מעשה ולייצר הרתעה. אנו חייבים להשתדל למנוע את המחבל הבא. זוהי חובה מוסרית וערכית כלפי כל מי שחי פה בארץ ישראל.  מי שמונע את הריסת המחבל יכול להרים את ידיו ולומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה"?  יש לי ספק גדול מאוד בלב, ולא רק לי.

דבורה גונן אימו של דני גונן הי"ד:
"הריסת בתי מחבלים הוא כלי הרתעה חשוב במלחמה מול הטרור. כלי המשמש למנוע את המשפחה השכולה הבאה. אל לה לממשלת ישראל להפסיק להשתמש בכלי החשוב הזה. הגיע הזמן ששופטי הבג"ץ יבינו כי תפקידם אכן לעשות צדק עם הנרצחים.
דם יהודי אסור שיהא הפקר. במידה ובג"ץ יסרב למידת הצדק בדרך זו נדרוש כי סוגייה זו תשלל מידיהם של שופטי הבג"ץ".
 
הרצל ומירב חג'אג' הוריה של סגן שיר הי"ד חברי "פורום בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי טרור אמרו: "אנו פונים אליכם אזרחי ישראל בעקבות הפקרת ביטחון אזרחי ישראל ע"י בג'ץ. כבר לפני שנים רבות בג'ץ ביטל את אמצעי הרתעה כגון גירוש, שלילת תושבות ועוד אבל עכשיו הוא עושה ככל שביכולתו לבטל את אמצעי ההרתעה האחרון שנשאר כנגד המחבלים- הריסת בתים. 
במערכת הבטחון יש הוכחות ותמימות  דעים לכך שהריסת בתים מחבלים יוצרת הרתעה, כלומר היא מונעת רצח של יהודים.  אנו דורשים לפעול לפי תקנה 109 המאפשרת לקצין בכיר להרוס  בתי מחבלים. זה מה שימנע  רצח של ישראלים."

סא"ל במיל. בועז קוקיא, אביו של לוחם הנח"ל רון הי"ד, אשר נרצח בפיגוע בערד אמר כי: "מדובר בעוד רצח מזעזע של יהודי וישראלי שיכול היה להימנע לו חבילת ההרתעה נגד הטרור, שפורום "בוחרים בחיים" מקדם הייתה מתקבלת. הריסת בתי מחבלים היא צעד הרתעתי היחידי הקיים היום כדי להיאבק במחבלים.הגיע הזמן שבג"ץ יפסיק להתערב בלחימה בטרור ובמדיניות ענישת המחבלים ותומכיהם".

הדס מזרחי אלמנתו של נצ"מ ברוך הי"ד הוסיפה: "הריסת בתי מחבלים היא ההרתעה הראשונה שצריכה להיות. כל מחבל יחשוב פעמיים לפני שיצא לפיגוע אם ידע שביתו יהרס ישר .
אסור שבג"ץ יתערב בענייני טרור חייבים להיות כללים ברורים."

וידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.