מערכת COL | יום כ"ג תשרי ה׳תשפ״א 11.10.2020

צלי מזרחי לשר הבטחון: "לא סופרים את קרית מלאכי"

מ"מ ראש העיר קרית מלאכי עו"ד בצלאל מזרחי, פנה לשר הבטחון בני גנץ, בדרישה לפתוח בעיר מתחמי 'הבדק וסע' בכדי לזרז את פינוי החולים ולמנוע הדבקה נוספת: "את קרית מלאכי האדומה, המדינה ובעיקר פיקוד העורף לא סופר ולא רואה. כאשר יורידו בשבוע הבא את הסגר הנושם מהמדינה, יתכן שעל קרית מלאכי יטילו סגר מהודק"
צלי מזרחי לשר הבטחון:
סגר בקרית מלאכי (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר הסגר בתקופת החגים, מסתמן כי על פי מתווה משרד הבריאות, ביום ראשון הבא יפתחו מעונות היום וגני הילדים למעט הערים האדומות ובהן קריית מלאכי.

בעוד מספר החולים בישראל במגמת ירידה בקריית מלאכי תמונת המצב אדומה ומדאיגה. נכון להיום מלאכי ישנם 297 חולים פעילים ובשבוע האחרון אובחנו 142 חולים חדשים.

מובילה בטבלה האיזורית, 0 ימי דיגום. קרית מלאכי

 

מ"מ ראש העיר עו"ד בצלאל מזרחי, פנה הבוקר לשר הבטחון בני גנץ, בדרישה לפתוח בעיר מתחמי 'הבדק וסע' בכדי לזרז את פינוי החולים מהעיר ולמנוע הדבקה נוספת:

"אני פונה לכבוד השר בנוגע למתחמי "בדק וסע" כאשר בחלק מהערים בטבלה, הבדיקות נעשות גם ללא שום הפניה.

"את קרית מלאכי האדומה, המדינה ובעיקר פיקוד העורף לא סופר ולא רואה", כותב מ"מ ראש העיר בצלאל מזרחי.

הוא מצר על האיטיות והסרבול בתהליך, המקשה על פינוי החולים מהעיר:

"הבעיה החריפה נעשית בסופ"ש.

כאשר לתושב מתחילים תסמינים ביום שישי, הוא לא הספיק לפנות למרפאה שלו או שהוא פנה והוא לא תפס אותם. את ההפניה להיבדק הוא יצליח לעשות רק ביום א' ואת התוצאה הוא יקבל ביום ב' או אפילו ביום ג'.  ורק אז הקופה תואיל לתת ההפניות לשאר בני הבית להיבדק.

אם הקופה שלהם עושה בדיקות באותו יום בעיר הן הרוויחו, ואם אין בדיקות באותו יום, הם צריכים ליסוע מחוץ לעיר להיבדק. (אם אין להם רכב ליסוע להיבדק, הם יצטרכו להמתין עוד עד שייבדקו. או עד שישלחו להם את מדא. רק בחלק מהקופות הם יזמינו את מדא לבדוק את המשפחה בבית). כך נוצר מצב חמור שהחולה עם  התסמינים מדביק עוד מבני הבית."

מ"מ ראש העיר חושש כי דווקא כשבמרבית איזורי הארץ יורידו את הסגר, דווקא בקרית מלאכי הוא יהודק:

"כל זה מביא אותי למסקנה עגומה. ייתכן שעל פי הציון החמור שאנחנו נמצאים בו, כאשר יורידו בשבוע הבא את הסגר הנושם מהמדינה, על קרית מלאכי יטילו סגר מהודק.

"כבוד השר, אני נתקל במקרים רבים, שחולה מאומת אחד, הדביק את כל בני הבית. כי עד שנעשתה לו הבדיקה ועד התוצאה הספיק להדביק את כל בני הבית.

"צריך גם לזכור שבקרית מלאכי, ישנה אוכלוסיה גדולה בעיר ללא רכב. כל נסיעה לכל עיר שכנה מצריכה מספר אוטובוסים. ובעיקר, לא הייתי רוצה שתושב עם תסמינים ייסע להיבדק בתחבורה ציבורית.

"אבקש מכבוד השר הקמת תחנת "בדק וסע" פתרון לעיר באופן קבוע שאינו קשור לקופות החולים. העמדה יכולה לשרת גם את תושבי היישובים הסמוכים, מועצהא"ז באר טוביה, גן יבנה, בני עייש, גדרה ועוד.

בתוכנית הרמזור אנחנו בציון חמור מאוד!", מסכם מזרחי.

 

סגר בקרית מלאכי (צילום: דוברות המשטרה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.