נחום ברנע | יום כ"א תשרי ה׳תשפ״א 09.10.2020

הפרשן הבכיר של 'ידיעות' שוחח עם עיתונאים חב"דים על הסגר

נחום ברנע, הפרשן הבכיר הפותח בקביעות את המוסף לשבת של העיתון ידיעות אחרונות, התארח השבוע בסוכתו של ר' יוסי אליטוב בביתר עילית יחד עם ר' אריה ארליך - ושמע מהם על הקורונה ושמירת ההנחיות במגזר החרדי • COL מגיש קטעים עיקריים מהשיחה, שפורסמה הבוקר בידיעות
הפרשן הבכיר של 'ידיעות' שוחח עם עיתונאים חב
ברנע בסוכתו של אליטוב השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

העיתונאי הבכיר והותיק נחום ברנע הגיע השבוע לביתר עילית והתארח בסכותו של איש התקשורת החב"די ועורך 'משפחה' ר' יוסי אליטוב, יחד עם ר' אריה ארליך, עורך מגזין 'משפחה'.

במשך שעה ארוכה שוחח עמם על אודות הסגר וקיום הנחיות הבריאות בקרב הציבור החרדי. את עיקרי הדברים פרסם ברנע הבוקר בטורו הפופלארי בידיעות אחרונות.

ישבנו בסוכתו של אליטוב. תמונה ענקית של הרבי מלובביץ' הביטה עלינו מלמעלה. "עד מארס האחרון החרדים הסתכלו על המדינה הציונית בהערצה אדירה", אמר אליטוב. "ממארס הם אומרים, העסק לא עובד. אם שני ישיבה־בוחערס (בחורי ישיבה) היו מנהלים את הקורונה, התוצאות היו טובות יותר.

"משבר הקורונה הפך את חברי הכנסת החרדים לחסרי משמעות. שלחו אותם לשם כדי שיהוו גשר. הם לא מסוגלים. אריה דרעי לא מפסיק להתראיין. מה הוא עשה? שום דבר. הוא לא הבין את גודל השעה. מצבנו גרוע ממה שהיה בתקופה שלפיד ישב בממשלה. הפכנו מקורבנות המגפה למפיצי מחלות".

"שים לב לתהליך", אמר ארליך. "בפסח כולנו נשמענו להנחיות. נבהלנו ממה שקרה בברוקלין, באיטליה, בסין. התחושה הייתה שהמדינה כולה מושבתת. חוץ מכמה חסידויות סוררות, כל בתי הכנסת היו סגורים.
 
"מאז למדנו שלכל אחד יש ערך שהוא יותר חשוב מהמגפה. אצל הליטאים זה הלימוד בישיבה; אצל החסידים, ההתקהלות בבתי הכנסת, באירועים; אצל המפגינים נגד נתניהו, ההפגנות. החרדי הוא ישראלי כמו כולם: הוא לא פראייר. הוא אומר, אם כולם חוגגים, גם אני חוגג. אצל החילונים כל אחד סורר לעצמו; אצלנו כל אירוע הוא הרבה יותר המוני והרבה יותר מסוכן".

"אני מחלק את החרדים לשתי קבוצות", אמר אליטוב. "קבוצה גדולה שמתכתבת עם המדינה, וקבוצה קטנה שאומרת, המדינה שלכם לא מעניינת אותי. לצערי, הקורונה העצימה את הבדלנים".

"ההורים שלי", אמר ארליך, "גרים בלב מאה שערים. כשאני הולך לבקר אותם, צועקים לי ברחוב, שייגעצ, תוריד את המסכה".

מסקנה מעניינת. אמר אליטוב: "יש זרם של חסידי ביבי שאומרים, בשבילו מותר לשרוף הכל, להשמיד הכל, ויש זרם נגדי שאומר, בשביל לזרוק אותו מותר לשרוף הכל, להשמיד הכל, ואומה שלמה נתקעת ביניהם. כל דבר נשפט לפי כן ביבי, לא ביבי. נתניהו נלחם על החפות שלו: כל הכבוד לו, אבל מה איתנו".

מה אתה מציע, שאלתי.

"להפסיק להטיח האשמות", אמר. "למישהו יש אינטרס להסית את השבטים זה בזה".

"הציבור החרדי", אמר ארליך, "רואה בנתניהו סמל. המלחמה שלו בפרקליטות, בשופטים, היא המלחמה שלהם".

"כשאני מדבר עם דרעי, מה הוא אומר לי?" שאל אליטוב והשיב: "בסוף, עם מי אני אקים ממשלה – עם ליברמן, שחושב שכל החרדים גנבים? עם לפיד, שרוצה מדינה בלי חרדים?"

"החרדים מתחברים אל נתניהו גם בתור החזק וגם בתור הקורבן", אמר ארליך. "בנט הוא כרגע היחיד שמציג אלטרנטיבה. הוא נתפס כמי שבא לעבוד. ביבי הוא מנהיג – בנט מנהל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.