ריקודים בקינגסטון ומונטגומרי: "מאיפה האומץ לעשות את זה?"
זה נראה שה'עולם' שלנו איבד את עצמו לחלוטין. אין כבוד לרופאים, אין כבוד לרבנים, אין כבוד אפילו ללאו המפורש "לא תרצח" ממש.
בישראל, אצל קהילות גדולות וחשובות, מתנהגים כאילו אין קורנה. בתי כנסת בבני ברק בראש השנה, אלפי חסידים ללא מסיכות, ללא מרחק. ואנחנו רואים כמה יהודים נפטרים כל יום בארץ ישראל, זה אסון.
כאן בקראון הייטס, בערב יום כיפור, התפללתי בחדר של הרבי למעלה. רציתי לרדת לזאל למטה לראות אם התחילו כל נדרי. ירדתי דרך המשרד של הרב גרונר ע"ה והייתי בהלם. 770 היה מפוצץ עד אפס מקום, לא אפשר היה להכניס אפילו סיכה. לא ראיתי אפילו אחד עם מסיכה.
מי לוקח את האחריות על ההתנהגות הזו?
אין יותר רבנים? אין יותר רופאים? אין תורה? מה הולך פה?
והנה עוד סיפור שקרה פה בשכונה. מוצאי שבת לפני יום כיפור, בחור שהיה אמור להיות חזן בכל נדרי, מוסף ונעילה באחד מהשולס בשכונה, מניין גדול, הרגיש שאיבד טעם וריח כבר במוצאי שבת. הלך לרופא ועשה בדיקת קורונה. הוא קיבל את התוצאות רק אחרי יום כיפור, וביום כיפור הוא התפלל את כל התפילות במניין!
איזה חוצפה! מאיפה יש לך את האומץ לעשות את זה?
לאחר יום כיפור כשהגיעו כמובן התוצאות החיוביות, דוקטור רוזן שלח לכל המתפללים הודעה מבקשת ומתחננת להיכנס כולם לשבועיים בידוד. ואז אומרים לו האנשים, מה? השתגעת? סוכות בבידוד? שמחת תורה בבידוד? בחיים לא.
דוקטור רוזן המום, מה הולך פה? לאן אנחנו הולכים? זה בגדר רציחה ממש? ה' ישמור.
ועכשיו לגבי שמחת בית השואבה. אלו שבנו את הבמה בצומת מונטגומרי וקינגסטון, לקראת שמחת בית השואבה, זו הפקרות ממש, איני רוצה לנקוט בביטויים חריפים יותר. זה גובל ברציחה ממש.
אל תגידו לי שהם חסידים, שזו התקשרות. הם כלום בעיני. רק גסות רוח שאין כדוגמתה.
גם בעניינים של פיקוח נפש צריך להדר וללכת בקו של כמה שיותר זהירות.
רוב התושבים עברו את הקורונה וגם מי שלא כבר נמאס לשמור על הכללים והרי בין כה וכה זה לא מסוכן לצעירים
הרבנים הסכימו ש770 יהיה פתוח, הרבנים הסכימו לשמחת בית השואבה וכמובן שגם המשטרה [להבדיל] הסכימה לזה!!!!!!
האירוע היה בשיתוף עם המשטרה שלבסוף כן הסכימה לחסום את הרחוב ולפתוח אותו ב6:00?
דבר שני, הבנתי שהיו יותר תושבי השכונה שרקדו שם. נכון/לא?
דבר נוסף, מי מארגן כל שנה את השמחה? ומה השנה הלך?
בלי קשר שהיא לא כתובה בעברית
לפני שאתם מפרסמים משהו תבדקו.
ביום כיפור היה ריק מאוד ב770, לא רק שהיה אפשר להכניס סיכה היה אפשר גם להכניס טרקטור.
...
הרב אזדבא אישר את הריקודים ותמך בהם.
התוארים וכו' ומה הם נחשבים בעיניך - זהו מיותר לחלוטין. אסור לדבר ולבטל ולהשמיץ האיש המתנהג שלא כדבעי. יתמו חטאים ולא חוטאים. הדרך הזה עושה הרבה נזק.
אנחנו לא טיפשים זוכרים היטב שנפטרו כאם עשרות יהודים, אבל כבר למעלה מארבעה חודשים שהכל כרגיל כאן וברוך ה׳ לא נפקד ממנו איש
מה העניין לפרסם עובדות לא נכונות אם לא שהמטרה היא להוציא שם רע...
ומסיימים בטוב
א. בכתבה האיש לא רק מוחה על התנהגות מסויימת - שזה בסדר לחלוטין - אלא גולש גם לביטויים שחלקנו זוכרים מתקופות של היפך האחדות במחננו וד"ל. ובטח לא בדרך הזו נרבה שלום ואחווה בינינו.
ב. אם הריקודים היו ללא אישור ובלי שום גוף מאחוריהם - מילא. אבל כשמשטרת ניו יורק חוסמת את הרחוב, ובנוסף רבנים מהבד"ץ מאשרים (ואף באים בעצמם), ה"סמכות" לבקר ולהוכיח (ובוודאי לא להשמיץ) צריכה להיות מופנית אך ורק כלפי המשטרה והרשויות שאישרו את האירוע, או לרבנים שעודדו להגיע לריקודים.
והלוואי ישרה השלום במחננו ומתוך אחדות נזכה זעהן זיך מיטן רעב'ן דא למטה אמן!
כי
אנחנו מקשיבים לקול הרבנים!
פתקא טבא ומשיח עכשיו!!!!
770 לא היה מפוצץ
זה פשוט חוסר ידע
(לא שמרו על מרחק 6פיט.. אך לומר שהיה מפוצץ?! זה פשוט בורות)
וכן היו הרבה הרבה אנשים עם מסיכות
אין צורך לשקר
ועל איזה הוראה של רבנים עברו?!
הרבנים ביקשו לסגור את בתי הכנסת???
לפני שאתה מנפנף ברבנים, אולי כדאי שתקשיב טוב לדבריהם
(הרבנים אמרו שמי שכדאי ועדיף להתפלל בשטח פתוח, אך עד לומר אין רבנים... הגזמת)
אין לראות בנכתב אישור להכחיש את הסכנה שבדבר כדאי מאוד תמיד (ובפרט כעת) במידת האפשר להיזהר
ולהעיר שאפילו יש כאול שהם לא מחסידי חב"ד והם כן מציינים זאת לשבח אז ממש חבל!!
מי יעיז לבטל את כל הקדוש והיקר ולמחוק כל שמץ של רוח חיים וחסידות. בשעה שאין בכוחנו להלחם הנגיף בגשמיות כלל. הבה נחגוג כלי לחמה הברוחניות ובקיום הוראות הרבי זי"ע על אותו של יוד ובזאת תוושעון.
אנחנו עושים לפי ההוראות פה
רוב השכונה כבר חלו ומי שלא, שלא יתקרב לריקודים וישמור על עצמו ובמיוחד המבוגרים.
והבנתי שהרבנים אישרו את הריקודים ואף המשטרה מאשרת.
למה לא לראות את החיובי?
19 שנים שאני אצל הרבי בסוכות, והשנה - לא.
עשיתי בדיקה ואין לי נוגדנים... לצערי אני בארץ..
כמוני יש עוד מאות ואלפי חסידים!!
הרוב שנסע יש לו נוגדנים, והגיע כהוראת הרבנים.
1. הרבנים סגרו את 770 אחרי פורים. דבר שמעולם לא היה לו תקדים. אותם רבנים פתחו בסופו של דבר את המקום. לרבנים יש כח לסגור זאת שוב והם היו עושים זאת,אם היה צורך. מכך שזה לא קרה, אנו למדים שאין להם בעיה עם זה.
2. בליל יום כיפור היו כמחצית מהאורחים שבכל שנה והרבה מאנ"ש לא הגיעו. מה גם שהוציאו את,רוב הספסלים. התפילה היתה נראת כמו תפילת שבת. אז מאיפה הוא לקח שלא היה מקום לסיכה?
3. למאי נפק"מ שירד דרך המשרד של גרונר, הרי גם ככה מהמשרד של גרונר מגיעים לבחוץ ונכנסים לזאת מאותה כניסה שכולם נכנסים בה.
4. אפשר להגיד על הריקודים מה שרוצים, אבל הנקודה הפשוטה היא שהמשטרה חסמה את המקום והשומרים אבטחו את האירוע כמו כל שנה. מה שמלמדנו על מידת החשיבות שמייחסים לזה.
.
5. המשטרה נמצאת בכיפופי ידיים עם ראש העיר. ב"ה שבזכות זה התקיים רצונו של הרבי (וכפי שרואים בחוש שאת התהלוכה של הלייבור דיי לא אישרו ולהבדיל את שמחת בית השואבה כן).
6. גם היום שערכו בו פינוי, זה היה בשביל המצלמות, ומיד לאחר מכן המשטרה חזרה לחסום את הכביש.
7. משום מה יש עסקנים שחושבים שאם ירוצו לגנוץ ולהתיפף בפני התקשורת, זה ייפה אותם ויגרום להם למצוא חן בעיני העמים.
8. גם אתר זה חוטא בזה בכך,שטורח להדגיש כל הזמן שב770 לא שומרים על ההנחיות (של משרד הבריאות הישראלי) בעוד שבאתרים האמריקאים כלל לא נראה שזה נוגע להם.
9. ד"ר רוזן לא יצא נגד השמחת בית השואבה (מומלץ להסתכל בדבריו המלאים באנגלית) אלא אמר שהמשפיעים והרבנים צריכים להחליט באיזה אופן זה יתנהל.
10. ב"ה הרבה מאנ"ש והתמימים הגיעו לרקוד. ורובם אינם מהאורחים אלא מקומיים, כל שאין עניין לערבב את המילה אנרכיזם בנושא.
ונסיים באיחול שנזכה לעמוד בשמע"צ ושמח"ת אצל הרבי ב770 כפי שמחובר לבית המקדש ולשמוח ללא כל הגבלות
ב. רובם ככולם היו עטויי מסיכה.
ג. 770 השנה היה ריק והיה מקום מרווח לכל אחד מה שאין בכל שנה.... ולא יודע לאיפה נכנסת שאתה כותב שלא היה מקום להכניס סיכה.
ד. ואם אתה נקרא סופר, מסכנים אלו שקנו אצלך תפילין. אתה שקרן, ומחלל את שם חב״ד, והבחורים!!
מה העניין לפרסם עובדות לא נכונות אם לא שהמטרה היא להוציא שם רע...
ומסיימים בטוב
יש דעות לפה ולפה
תכבדו ותתרחקו אם זה מסוכן לדעתכם
למה כל דבר הופך להיות עניין עקרוני מי אמר לך להיכנס ל770???
הרי זה חוקי השמחת בית השואבה אנחנו לא חושדים שהמשטרה בניו יורק תתיר משהוא נגד החוק נכון
אז מה הבעיה??
ופה מגיעים אנשים שכותבים, מה הבעיה, הרי זה הוראה של הרבי, הרי אנחנו צעירים לא יקרה כלום, אתם צעירים, יש זקנים שגרים בשכונה, חוסו עליהם! חסידים? מקושרים?
כעת נמצאים כולנו בתקופה קשה, ובינינו - אף אחד לא באמת יודע מהי הקורונה ומהם השלכותיה, ובעוד הדעות חלוקות ניצבת עובדה ברורה - בקראון הייטס נפטרו והלכו לעולמים רבים וטובים מאנ"ש בעקבות מגיפת הקורונה!!!
אז גם אם אתה חושב אחרת בעניין זה עלינו לכבד את רצונם ולשמור. כן, אז גם אם לא חייבו במפורש לעטות מסיכה עלינו לשים. כי קצת הכרת הטוב לתושבי השכונה שעזרו ועוזרים לנו כל כך לא תזיק!!