שלמה מן | יום י"ט תשרי ה׳תשפ״א 07.10.2020

חג 'שמחת תורה' בצל הקורונה: בית דין רבני חב"ד במכתב מפורט

כך ייראה השנה, בצל הסגר ונגיף הקורונה, שמחת תורה. מכתב מפורט מאת בי"ד רבני חב"ד, הנוגע להתנהלות הנכונה בחג • "במידת הצורך רק חלק מהציבור יקיף את הבימה והיתר ירקדו במקומם" • ומה באשר לעלייה לתורה?
חג 'שמחת תורה' בצל הקורונה: בית דין רבני חב
במרכז מכתב הרבנים

בצל הסגר והניסיון לבלום את התחלואה המזנקת בארץ הקודש, ולקראת חג שמחת תורה שיחול בסוף השבוע, מפרט בי"ד רבני חב"ד באה"ק, במכתב מפורט "אל כאו"א מאנ"ש ה' עליהם יחיו" - המתפרסם כאן לראשונה באתר COL - את דרכי ההתנהגות הנכונים בשנה זו.

"עומדים אנו לפני חג שמחת תורה, בו עלינו לשמוח ולהתאחד עם התורה, ומאידך בשנה זו עלינו להשמר מהתפשטות הנגיף בארץ הקודש", כותבים הרבנים. "לכן השנה יש לשנות את מבנה חגיגות "שמחת תורה" וה"הקפות" המקובלים בקהילותינו בהתאם להנחיות וההגבלות, שנועדו לשמור על בריאות משפחותינו והסובבים אותנו".

בנוגע לסדר ההקפות בבתי כנסת אנ"ש, כותבים הרבנים: "בכל מקום ומקום ינהגו כפי הוראת המרא דאתרא, אשר מודע יותר למצב בעירו ומכיר היטב את בני קהילתו באופן אישי.

"באופן כללי דעתנו אשר אלו שיש להם תסמינים, או שאינם חשים בטוב, וכמובן הנמצאים בבידוד והחולים בקורונה אף ללא תסמינים כלל - אסור להם לצאת מביתם.

"על העורכים קידוש לפני ההקפות לשמור על ההנחיות, ובמקומות שאין אפשרות לשמור על ההנחיות, או שיש חשש לזלזול ואי שמירה על ההנחיות - אין לערוך קידוש כלל.

"בזמן ההקפות יש לשמור על ההנחיות, ובמיוחד עטית מסכה ושמירת מרחק בין איש לרעהו גם בזמן הריקודים. במידת הצורך רק חלק מציבור המתפללים יקיפו את הבימה ויתר המתפללים ירקדו במקומם, ובלבד שישמר המרחק בין הרוקדים.

"בזמן קריאת התורה  בשמחת תורה יעמדו ליד ספר התורה רק בעל הקורא, הגבאי והעולה לתורה בריחוק בין אחד לשני. בציבורים גדולים ינהגו כפי שנהגו שנים רבות בבית הכנסת ובית המדרש של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, שהרבה עולים ביחד באופן שאחד העולים עומד ליד ספר התורה ושאר העולים עומדים במקומם ומברכים ביחד, ושומעים ממקומם את קריאת בעל הקורא, וכן בנוגע לעליית 'כל הנערים'".

את מכתבם חותמים הרבנים כי "יהי רצון שנזכה לברכת "והסירותי מחלה מקרבך" וקיום היעוד "ביום ההוא הנה אלוקינו זה קוינו לו ויושיענו. זה ה' קוינו לו נגילה ונשמחה בישועתו", בגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש".

בשל קדושת המועד לא חתמו הרבנים עצמם על המכתב. המכתב נחתם בידי מזכירות בית הדין בשם הרבנים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.