שלמה מן | יום י"ח תשרי ה׳תשפ״א 06.10.2020

מבלפור ועד מחלקות הקורונה: רבבות נוטלים לולב עם השלוחים

במחלקות הקורונה, במתחם ההפגנות בבלפור, בבתי המבודדים ובבסיסים נידחים: שלוחי חב"ד, לצד אלפי החסידים, פועלים מבוקר ועד ערב, בכדי לזכות רבבות יהודים, מכל קצוות הקשת, בנטילת ארבעת המינים
מבלפור ועד מחלקות הקורונה: רבבות נוטלים לולב עם השלוחים
צילומים: באדיבות צעירי חב"ד

מאות שלוחי הרבי בארץ הקודש מקיימים בימים אלה 'מבצע לולב' ברוב עם. משעות הבוקר המוקדמות ועד לשקיעת החמה, מזכים השלוחים בכל רחבי הארץ רבבות יהודים, מעל העדות והחוגים, בנטילת ארבעת המינים. הם מסתובבים במרכזים הרפואיים, בבתי אבות, בבסיסי כוחות הביטחון, וגם בהפגנות בבלפור. במרכזים הומים, בבתי מבודדים וגם במחלקות הסגורות של חולי הקורונה - וכמובן הכל על פי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות.

חלקם של השלוחים מסתובבים בתוך סוכות ניידות ייחודיות, ובכך מאפשרים לעוברים ושבים לקיים מצווה נוספת - לישב בסוכה, בטעימה של מזונות ושתייה, על פי ההנחיות כמובן. 

השנה, עקב המגבלות, רבים לא הצליחו לרכוש ד' מינים, או לבנות סוכה, וחסידי חב"ד עושים מאמץ רב לזכות כמה שיותר יהודים. כך, למשל, הגיע אתמול הרב שמואל מנדלזון, שליח הרבי בשכונות היובל-מקוב רחובות עם סוכה ניידת לביקור אצל תת אלוף (במיל') קצין שריון ראשי ובעל עיטור המופת מר עמוס כץ לביתו בשכונת קריית ההגנה ברחובות.

מר כץ סיפר על זכרונותיו מהביקורים של חסידי חב"ד עם ארבעת המינים וסוכה ניידת בעומק סיני לאחר מלחמת ששת הימים, וגם ברמת הגולן במהלך מלחמת יום הכיפורים. "והשנה", ציין בעצב, "עקב הקורונה אני נמצא בביתי ללא סוכה וללא ארבעת המינים". מר כץ הודה בהתרגשות לשליח הצעיר בשכונת מגוריו הרב מנדלזון על כך שהוא זוכר אותו מידי חג ומועד והגיע עם סוכה ניידת וארבעת המינים לביתו להביא לו את מצוות ושמחת החג.

פעילות מרגש מתבצעת עם נפגעי טרור, הזקוקים לשמחת המצווה באופן מיוחד. במהלך ימי החג, עורך השליח הרב מנחם קוטנר, מנהל האגף למען נפגעי טרור בצעירי חב"ד, שורה של ביקורי בית בקרב מצוייני צה"ל ונפגעי טרור - ומעניק להם סט של ארבעת המינים מהודר לחג. ביקור מרגש ערך הרב קוטנר במושב ניר בנים אצל בן שפיצר, חייל קטוע יד, שהתרגש לקבל את ארבעת המינים. בן לא יוצא מביתו תקופה ארוכה בשל התפשטות מגיף הקורונה ושמח מאוד מכך שצעירי חב"ד הגיעו לשמחו בביתו.

אחת הפעילויות הרגישות ביותר מתבצעת עם חולי הקורונה במרכזים הרפואיים. בערב חג הוקמה סוכה בחצר הפנימית של מחלקות הקורונה של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). מדובר בחצר שמחוברות לשלושת מחלקות האשפוז הייעודיות והנפרדות לחולי הקורונה של המרכז הרפואי, ובכך מאפשרת להם לצאת לשאוף אוויר וכיום גם לשבת בסוכה. החולים התרגשו מהסוכה שהוקמה ויוכלו לחגוג את החג.

מדובר ביוזמה של הנהלת המרכז הרפואי בשיתוף בית חב"ד שקידמו הרב הראל פדידה הרב של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) והשליח הרב מנדי בקרמן. הסוכה לטובת המאושפזים הוקמה בעבודה קשה בתוך חליפות וציוד המיגון על ידי ר' מנדי מינסקי, מתנדב מכפר חב"ד שהחלים מקורונה שמגיע לסייע לחולים כחלק מפרויקט התנדבות במחלקות הקורונה ואמיר גולדשטיין מצוות המחלקה. 

"המאושפזים במחלקות הקורונה שמחו לשמוע שיוכלו לשבת בסוכה ולקיים את מצוות החג", אמר הרב בקרמן, "לקראת ערב החג הועבר סט מהודר של ארבעת המינים שיוכלו לברך בהתאם למסורת. אנו בבית חב"ד ובהנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) עושים כל הניתן לשפר את רווחת המאושפזים במחלקות הקורונה ולאפשר להם לחגוג ככל בית ישראל את חג הסוכות". 

יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב ציין כי "הנתונים שמתקבלים מהשלוחים והחסידים בכל נקודה בארץ, מעידים על הצלחה חסרת תקדים, כשרבבות נענים מידי יום ליטול את ארבעת המינים ולזכות במצוות החג".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.