מנדי ברגר | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״א 01.10.2020

ההפתעה שהגיעה לסוכה של כ-1,000 שלוחים בארה"ב

למעלה מ-1000 שלוחי הרבי בארצות הברית, הופתעו השבוע עם חבילה מיוחדת ובה שי אישי לחג הסוכות, מתנת חוג הידידים של 'ועד הנחות בלה"ק' מכון ההו"ל של תורת הרבי • "תורת מנחם – מעייני הישועה", הופיע אצלם בסוכה הנבנית והולכת • וגם: היוזמה המרגשת שתגרום לאלפי חסידים ללמוד את השיחות של 'שמחת בית השואבה' לזכות חסיד ותמים יקר שיחסר לרבים במועד הקרב ובא   
ההפתעה שהגיעה לסוכה של כ-1,000 שלוחים בארה

הספר המבוקש ביותר בחנויות הספרים בריכוזי אנ"ש לקראת חג הסוכות ה'תשפ"א, הוא היצירה המופלאה בשם "תורת מנחם – מעייני הישועה", שמגישה את השיחות הייחודיות שנשא הרבי מידי לילה, לאחר תפלת ערבית בבית חיינו 770, במשך 12 שנים רצופות (ה'תשמ"א-ה'תשנ"ב) כהשתתפות בשמחת בית השואבה, שהתפשטה ויצאה מתוך בית מדרשו של הרבי עם סיום שיחות הקודש, לרחובה של עיר שם רקדו ושמחו המוני בית ישראל עד אור הבוקר.

שיחות אלו שנאספו במלאכת מחשבת אל תוך סוכת פאר אחת, וחולקו לפרקים התואמים ומאפיינים את הקוים המרכזיים בכל השיחות הללו, זכו לעלות במתכונת זו על שולחנו של מלך, בסוכה הפרטית של הרבי הסמוכה לבית חיינו, כפי שמעידים המשב"קים.

לקראת מלאות 40 שנה לתחילת התקופה של אותם שיחות, עמלו וטרחו חברי המערכת של 'ועד הנחות בלה"ק' להכין את השיחות הללו לדפוס, תורה מפוארת בכלי מפואר, והתגובות בציבור היו בהתאם, הספר הטרי שהודפס בלמעלה מחמשת אלפים עותקים, נחטף ממדפי חנויות קה"ת וחנויות הספרים המובחרות בריכוזי אנ"ש ברחבי תבל, עד כי יומיים לפני החג מספרים לנו במשרדי לה"ק שאזלה המהדורה הראשונה!

במסגרת מבצע מיוחד שהתנהל במשך חודש אלול, היה ניתן להזמין מראש עותק אישי ממהדורה מיוחדת זו, שהכנתה לדפוס וצאתה לאור עולם, התאפשרה הודות לנדיבותו של הנגיד החסידי הרב שמואל חיים דוד פישר שיחי', שמציין את יום הולדתו בעיצומו של חג הסוכות.

מי שזכו לקבל את הספר, אף שמחמת תפקידם אינם יכולים להגיע לריכוזי אנ"ש בימים אלו, אלו שלוחי המלך הניצבים בחזית וידיהם עמוסות במצוות החג ובמבצעי החג, וגם חוקי התעבורה והתברואה עקב המגיפה העולמית מקשים על ההגעה למקומות בהם ניתן להשיג את הספר.

חברי 'חוג הידידים' של המוסד הותיק המוציא לאור את שיחותיו של הרבי בלשון הקודש, הרימו את הכפפה והזמינו כמות של למעלה מאלף! ספרים, אותם הם שלחו למעונם של השלוחים מנהלי בתי חב"ד בכל רחבי ארצות הברית. השלוחים הופתעו מהמחווה הנדירה והבלתי צפויה, וכבר החלו ללמוד ולעיין בספר עוד קודם חג הסוכות.

א' השלוחים ציין בדוא"ל נרגש למערכת, כי כשפתח את הספר ולפתע נתקלו עיניו בתמונה הצבעונית, החדה והמיוחדת, של הרבי מכ"ף תשרי ה'תשמ"ח, יום ו' דחג הסוכות (כאשר זו לראשונה שתמונת פניו הק' של הרבי בצבע מלא מופיעה בתוך ספר רשמי), הוא קיבל זריקת מרץ ועידוד בשליחות הק' דווקא בעת הזו.

*

עוד מחווה מרגשת שהתארגנה באופן ספונטני הביאה כמות של קרוב ל-500 ספרים להיכלי התפילה והלימוד בריכוזי אנ"ש בניו יורק רבתי ובקהילות חב"ד בארץ הקודש.

מי שעמדו מאחורי יוזמה זו, הם ידידיו מוקיריו של החסיד הבלתי נשכח, התמים פינחס ב"ר ברוך עקיבא גרינברג ע"ה, שנלב"ע במהלך השנה החולפת, ונפל למשכב ממנו לא קם בעיצומה של התוועדות 'שמחת בית השואבה' בליל ב' דחג הסוכות אשתקד, בסוכת בניין הפנימייה של תלמידי התמימים 1414.

פינטו, כפי שהיה מכונה בחביבות בפי כל, היה סמל ודוגמא של חסיד שצהלה ושמחה היו סימן ההיכר שלו, בכל עת ובכל מצב, שמחה מדבקת שכבשה את מי שפגש בו באקראי או במכוון. פינטו, גם זכה להיות חבר מערכת במוסד 'ועד הנחות בלה"ק' מיום הקמתו, בדיוק לפני 40 שנה בשנת ה'תשמ"א. הוא הקדיש ימים ולילות ארוכים על מנת להכין את שיחותיו הקדושות של הרבי לדפוס, לשם ולתהילה.

יהיו הספרים הללו, בהם ילמדו אלפים מאנ"ש בבתי כנסיות ובתי מדרשות בחג הסוכות הקרוב, יד ושם לחייו ולפועלו עלי אדמות, מתוך מסירה ונתינה והתקשרות אמיתית אל הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.