מנדי ברגר | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״א 01.10.2020

"יום כיפור עצוב: במקום 700 מתפללים הכנסנו 40-50"

בשיח מיוחד לאתר 'mynet קריות' שיתפו רבני חב״ד באזור את חוויותיהם מתפילות יום כיפור בבתי הכנסת ברחבי הקריות • הרב שלמה חיים דיסקין, רבה הראשי של קרית אתא: "זו תקופה קשה. אני התפללתי עם מניין מצומצם בתוך בית הכנסת, והיה קשה" • הרב דוד מאיר דרוקמן, רבה הראשי של קרית מוצקין: "מאות אנשים התפללו בחוץ, הכנו מראש רחבות עם קירור" • הרב משה אוירכמן, רבה הראשי של בית הכנסת המרכזי בקרית ים: "כאב לי לראות את מספר המתפללים הקטן בבית הכנסת"
הרבנים דרוקמן, אוירכמן ודיסקין עם חברי בי"ד רבני חב"ד בביקור מקוואות בקריות

בשיח מיוחד לאתר 'mynet קריות' שיתפו רבני חב״ד באזור את חוויותיהם מתפילות יום כיפור בבתי הכנסת ברחבי הקריות.

יום הכיפורים תשפ"א: בבית, בבית הכנסת או בחצרות - רבנים מהקריות מדברים על התפילות המיוחדות ביום כיפור השנה.

הרב שלמה חיים דיסקין, רבה הראשי של קרית אתא: "זו תקופה קשה. יש אנשים שמאז חג הפורים לא יצאו מהבית, הם בחרדות וחוששים. השנה באו לבית הכנסת פחות אנשים. אמרנו לכל מי שלא יכול או חושש, שיישאר בבית".

הרב דיסקין ציין, כי "חילקנו את בית הכנסת לכמה מניינים ורבים התפללו בחצרות. אני התפללתי עם מניין מצומצם בתוך בית הכנסת, והיה קשה. נזכרתי כשהייתי ילד ופרצה מלחמת יום הכיפורים. אומנם הפעם המלחמה היא לא נגד אנשים, אבל היא נגד אויב קשה שלא יודעים עדיין כלום עליו".

הרב דוד מאיר דרוקמן, רבה הראשי של קרית מוצקין: "התפללתי בבית חב"ד בקרית מוצקין, בכמה מניינים. חלק השכירו את סניף השומר הצעיר בקרית חיים, והתפללו שם. מאות אנשים התפללו בחוץ, הכנו מראש רחבות עם קירור. ברור שזו היתה תפילה שונה. רבים נמצאים בבידוד, בהם בני משפחה שלי, והם כמובן לא הגיעו. אני רק מחכה ליום שנוכל להתפלל שוב בלי מסכות".

הרב משה אוירכמן, רבה הראשי של בית הכנסת המרכזי בקרית ים: "כאב לי לראות את מספר המתפללים הקטן בבית הכנסת. במקום 700 איש, הכנסנו 40-50 מתפללים, בקפסולות, עם מסכות. כאב לי במיוחד כשאמרנו 'יזכור', וכל העולים הוותיקים, שלרוב מגיעים, לא באו השנה.״

הוא הוסיף: ״נכון שרבים מהם לא הגיעו כלל לבית הכנסת, אבל הבנתי את החשש שלהם, כי בעצמי חליתי בקורונה ורק לפני שבוע יצאתי מזה. באופן אישי, זה הזכיר לי את יום כיפורים בצעירותי, כשפתאום החלה המלחמה, וכולם יצאו מבית הכנסת והלכו לחזית. זה לא אותו דבר, אבל הייתה לי הרגשה דומה". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.