שלמה מן | יום י"ב תשרי ה׳תשפ״א 30.09.2020

טרגדיה נוראה: בתוך 3 שבועות אב ושני בניו מתו מנגיף הקורונה

האב אליהו שמאקה ז"ל, אושפז בשל סיבוכים של המחלה. אחריו שני בניו רחמים ואברהם - שלושתם נפטרו בתוך פחות מחודש מהקורונה • גלית שמאקה לחברת החדשות של ערוץ 12: "מי שהתקשר לנחם על אבא, ביקשתי ממנו - תתפללו על האחים שלי" • חברת משפחה: "אין לי כוחות לכל אלה שחושבים שהקורונה זו המצאה פוליטית"
טרגדיה נוראה: בתוך 3 שבועות אב ושני בניו מתו מנגיף הקורונה
צילום: מסך, חדשות 12

בתוך 3 שבועות בלבד נפטרו שלושה בני משפחה אחת ממושב אחיסמך מנגיף הקורונה: האב, אליהו שמאקה בן 77, אושפז בבית החולים לאחר שסבל מסיבוכים מהמחלה. מעט זמן לאחר מכן, שני בניו של אליהו, רחמים בן 58 ואברהם בן 53, אושפזו גם הם בחדרים סמוכים לאביהם.

שלושתם נפטרו בתוך פחות מחודש, בעקבות סיבוכי הנגיף.

בריאיון לחדשות 12, סיפרה האחות גלית: “כשהתחילו הסליחות, אבא אמר שלפחות בסליחות הוא רוצה להיות, אחרי חצי שנה שלא היה בבית הכנסת. הוא שמר על הכללים, אבל הסתבר שהיו שני מאומתים ולצערנו זה כבר היה מאוחר מדי. אחי נדבק, אבא שלי נדבק, ועוד מספר מתפללים בבית הכנסת”.

לאחר מותו של האב אליהו ז”ל, גלית השקיעה את כולה בתפילות וחיזוקים להחלמת שני אחיה: “כל מי שהתקשר לנחם אותי, ביקשתי ממנו פשוט, אין לי זמן כרגע לבכות על אבא, עם כל הכאב, תתפללו על האחים שלי. אברהם בהתחלה היה במצב יותר טוב, הוא אפילו אמר לי ‘עוד יומיים אני משתחרר’. ופתאום אחרי שאבא נפטר הוא פשוט קרס”.

שלושה בני המשפחה לא חלו במחלות רקע, כפי שהעידה גלית: “חוץ מסוכרת, לא הייתה להם שום מחלת רקע, הם היו אנשים בריאים לחלוטין, לא היה צפי בכלל, לא חשבתי שזה ככה יסתיים”.

נאווה שגב חברת המשפחה סיפרה בחשבון פייסבוק שלה: “לוויה שלישית בתוך פחות מחודש, קורבנות ‘קורונה’ ממשפחה האחת. לצאת משבעה ולהיכנס לשבעה. עשרה ימים שאני רצה עם חבר יקר מרופא לרופא, טובי הרופאים, וצורחת: המשפחה מוכנה לתת את כל הונה ולא לאבד עוד אח.

“שהאב נפטר מקורונה ישר הבינו שמדובר באדם מבוגר, שנפטר האח הגדול עם כל הכאב, השאירו כוחות להילחם על האח השלישי, וכל מה שנסינו להזיז ולדחות את רוע הגזירה, הלילה התבשרנו שכוחו לא עמד והוא מסר את נשמתו לבורא. כשהגיע הרכב עם המנוח אף אחד מהנוכחים לא יכל לעמוד בזעקת אישתו, בנותיו, אחיותיו, אחיו וכל מי שהצליח להגיע. מי אמר שקורונה זה גל שפעת שהכרנו בשנה שעברה?

“אני מפורקת. אין לי מילים לנחמה, אין לי כוחות לאלה שחושבים שזו המצאה פוליטית. שיבואו וישמעו איך משפחה שהשתדלה לשמור על הכללים חטפה בזה אחר זה.

“אני זועקת לאלה ששולחים לי הודעות אכזריות: אל תנסו להיות במקום הזה, גם אם אתם לא מאמינים בקורונה ושמים מסכה רק כדי לא לקבל דוח. אם אתם לא חוששים לבני משפחותיכם ולחייכם, בבקשה תתרחקו ממני… כי לי זה כואב מאוד. לזכרם של יקירנו אליהו שמקה ז”ל, רחמים מינו שמקה ז”ל, אברהם רפאל ז”ל”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו עצוב ממש
ט"ז תשרי ה׳תשפ״א
ברוך דיין האמת
שנזכה כבר לגאולה האמיתית והשלימה!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.