שלמה מן | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״א 01.10.2020

זוכרים את הפרטיזן: ההתוועדות שאסור לכם להחמיץ השנה בחג

שריינו את התאריך: יום ראשון ט"ז תשרי, ליל ג' דחול המועד סוכות, 22:30 בערב, התוועדות חסידים המסורתית לע"נ של הפרטיזן הרה"ח ר' זושא וילימובסקי ז"ל • יועבר בשידור ישיר במרכז התקשורת החב"די COL • בכתבה המלאה: רשימת המתוועדים החלקית (תתעדכן בימים הקרובים) וכל מה שאתם צריכים לדעת לקראת ההתוועדות המיוחדת
זוכרים את הפרטיזן: ההתוועדות שאסור לכם להחמיץ השנה בחג
ר' זושא וילימובסקי ז"ל (באדיבות המשפחה)

בכל שנה, במוצאי חג הסוכות, מתקיימת בכפר חב"ד התוועדות ענק לעילוי נשמתו של ה'פרטיזן' הרב זושא וילימובסקי ז"ל, שיומו השנה של חג הסוכות הוא יום היארצייט שלו. את ההתוועדות מארגן בנו ר' לוי, מנכ"ל מוסדות חב"ד במגדל העמק.

השנה, בשל המצב, תתקיים ההתוועדות בזום, כך שיוכלו להשתתף בה המוני החסידים מכל ריכוזי אנ"ש. בכדי לאפשר גם לתושבי חו"ל להצטרף, תתקיים ההתוועדות בלילה השלישי של חול המועד (יום ראשון בלילה, צאת החג בחו"ל). בישראל תחל ההתוועדות בשעה 22:30 ובשעה 2:30 לפנות בוקר יצטרפו האורחים מחו"ל.

לכניסה להתוועדות באמצעות הזום לחץ כאן >>

ההתוועדות תועבר בשידור חי כאן ב-COL לאורך כל הלילה.

ל-COL נודע כי סיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי יתוועד, וכן המשפיע מארגנטינה הרב אשר פרקש, המשפיע במגדל העמק הרב יוסף יצחק גורביץ, המשפיע בכפר חב"ד הרב דוד אבא זלמנוב ונוספים.

כמו כן ישאו דברים וישתפו בזיכרונות שורה של חסידים מאנ"ש שהכירו את ר' זושא כילדים בכפר חב"ד.

הבעל מנגן ר' מנדי ג'רופי יצטרף וילווה בניגונים חסידיים בין פרק לפרק.

ההתוועדות תועבר בשידור חי ב-COL לאורך כל הלילה.

 

מדמויות ההוד הבולטות של חסידות חב"ד בישראל היה ר' זושא ז"ל. הרבי כינה אותו "מיין פרטיזן" (הפרטיזן שלי), ודומה שאין תואר שהולם אותו יותר. ר' זושא היה פרטיזן: בכל מקום, בכל זמן, היכן שהיה נדרש, נרתם מיד למלא את רצונו של הרבי.

הוא הרחיב, ביסס ופיתח את הישוב כפר חב"ד בשבתו כמזכיר ועד הכפר, הוא הקים את רשת אהלי יוסף יצחק, בהדרכתו הצמודה של הרבי, ושימש כמנהלה בשנים הראשונות. ייסד גם את ארגון נשי חב"ד, את ישיבת תומכי תמימים בלוד והרשימה עוד ארוכה. קשה להצביע על מוסד חב"די מרכזי שטביעות אצבעותיו של ר' זושא לא ניכרו בו. 

הוא לא חת ולא חשש, מטרה אחת בלבד הייתה אל מול עיניו: לגרום נחת רוח לרבי. כך בצעירותו, כפרטיזן ביערות כנגד הגרמנים ימ"ש, וכך עד יומו האחרון כפרטיזן של הרבי בהפצת המעיינות.

ביום השני של חג הסוכות, בשנת תשמ"ז, בעודו בחצרות קודשנו, בסוכת הכנסת האורחים, נפטר ר' זושא. חסידים מציינים את התבטאותו המעניינת ביחס לרב שמריהו גורארי ז"ל (שנפטר בליל יום הכיפורים ב-770, ליד הרבי) - כי "אני לא אהיה 'מפונק' כמוהו ואסתפק ב'חצר המלוכה'"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.