שלמה מן | יום י"א תשרי ה׳תשפ״א 29.09.2020

זוג ישראלים טעה ביממה והגיע לפני צאת הצום. מה עשה השליח

בעיצומה של תפילת נעילה נפתחה הערב (יום הכיפורים) דלת בית חב"ד בעיר אולם שבגרמניה.  זוג יהודים, ישראלים, הגיעה לתפילת כל נדרי. הסתבר שהם טעו ביממה • מה עשה השליח במקום, ר' שניאור זלמן טרבניק? COL עם כל הפרטים
זוג ישראלים טעה ביממה והגיע לפני צאת הצום. מה עשה השליח
יהודים בבית כנסת חב"די. צילום אילוסטרציה, ארכיון COL

רגע לפני תפילת נעילה, הלילה ביום הכיפורים, נפתחה דלת בית חב"ד בעיר אולם שבגרמניה, וזוג נכנס פנימה יחד עם תינוק. מדובר בזוג ישראלים, שעברו להתגורר באזור לפני כמה חודשים, והקשר שלהם עם בית חב"ד, עד אמש, היה טלפוני בלבד.

לפני החג, נרשם הזוג לכל התפילות. לשליח במקום, ר' שניאור טרבניק, הם סיפרו כי לקחו חדר במלון קרוב בשביל לפקוד את בית חב"ד במהלך תפילות יום הכיפורים.

אלא, שכמו בסיפורים המפורסמים, הם טעו ביום.

מראש הם סגרו את העסק שלהם ביום הקדוש, הודיעו לעובדים שיש להם יום חופש, את הכלבים השאירו בכלבייה - והגיעו במיוחד לבית חב"ד. לפני זה, אכלו סעודה מפסקת. בשעה 19:00 בערב של היום הקדוש, בעיצומה של 'נעילה', נכנסו פנימה. 

"כשהבינו את טעותם, הם כמובן הרגישו נוראי", מספר הרב טרבניק ל-COL. "לי אישית היתה הרגשה שכעת, כשהגיע הנער שלא יודע אפילו לקרוא, וצועק מעומקי ליבו התפילות - וודאי שהן יתקבלו".

הרב טרבניק סיפר לזוג הישראלים את סיפורו של החזן בבית הכנסת הגדול של פרנקפורט הלא רחוקה, ר' צודיק גרינוולד. בקצרה: לפני שנים אחדות, עם סיומה של תפילת ערבית של מוצאי הצום, עזב החזן גרינוולד את בית הכנסת בפרנקפורט, בדרכו לבית המלון לשבור את הצום. בפתח בית הכנסת נתקל ביהודי מבוגר, גרמני, ששואל אותו מדוע האורות כבויים. "והרי יום כיפור היום".

התברר כי לאותו יהודי היה קשר אחד פומבי ליהדות שעליו הקפיד בכל השנים: תפילת 'כל נדרי' של ליל יום הכיפורים. משנודע לו כי הפעם החמיץ ביממה, החל לבכות בכי תמרורים. "הקשר שלי עם העם היהודי ניתק כעת", יילל. גרינוולד לא ידע את נפשו ומיד אמר לאותו יהודי, "בוא עמי לבית הכנסת, לא הפסדת מאום".

ואכן לבש החזן גרינוולד את הטלית ופצח בכל נדרי. היהודי, שהבין את הסיטואציה, החל לבכות. גם החזן גרינוולד החל מתרגש עד עמקי נשמתו. כעבור שנתיים פגש החזן גרינוולד את אותו יהודי בבית כנסת כשחתימת זקן כבר מעטרת אותו. בזכות אותה תפילה הוא חזר בתשובה.

וחזרה לאולם של תשפ"א. השליח שניאו טרבניק סיפר לזוג הישראלים את סיפורו של הרב גרינוולד וכיבד אותם לסגור את ארון הקודש בסיום תפילת נעילה.

כשיצא הצום, העניק הרב גרינוולד לזוג היהודים סט של ארבעת המינים, בכדי שלא יפספסו את המצווה בימי החג.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מפגש אמיתי ומרגש בין היחידה של זוג מקסים...
י"א תשרי ה׳תשפ״א


2.
מרגש מי כעמך כישראל
י"א תשרי ה׳תשפ״א
3.
מרגשש
י"ב תשרי ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.