מנחם כהן | יום ז' תשרי ה׳תשפ״א 25.09.2020

לב החסד נדם • עורך 'כפר חב"ד' סופד למלאך של קראון הייטס

רבים ששמעו את הבשורה הכואבת על פטירתו הפתאומית של הרב אברהם לידר ז"ל מקראון הייטס, התקשו לעכל את הבשורה המרה: איך יכול להיות שהחסיד השמח, שתמיד סייע והאיר פנים לכל אדם, נסתלק כך בפתע פתאום, בעיצומם של ימי העשייה האינטנסיביים שלו? • יהודים רבים מכל גוני הקשת, ובהם המוני אנ"ש, נעזרו בו במהלך עשרות השנים, כשנקלעו למצוקה רפואית בניו יורק, ולא רק • קווים ראשונים לדמותו של לב החסד הקראון-הייטסי שחייו הוקדשו לדאגה לזולת והושטת יד לכל אחד מאת עורך השבועון 'כפר חב"ד' ר' מנחם כהן
לב החסד נדם • עורך 'כפר חב
הרב לידר (צילום ארכיון, COL)

דקות לפני ראש השנה תשפ"א, ראיתי על צג הטלפון שלי שהרב אברהם לידר חיפש אותי מוקדם יותר. רציתי לחזור אליו, אולם כניסת החג כבר התקרבה ואמרתי לעצמי שעוד אשוב אליו אחרי צאת החג. באמצע הלילה, כשקיבלתי את ההודעה "בד"ה. הרב אברהם לידר ע"ה" – חשכו עיניי. מפעל החסד האנושי הזה – איננו.

את הרב לידר הכרתי לפני קרוב לחמש-עשרה שנים. זכיתי ללוות מקרוב את פעילותו במשך תקופה ממושכת. ראיתי בעיניי את מעשי החסד הבלתי פוסקים שלו. ורבים הם. כל יהודי הוא עולם מלא. כל מעשה – הוא סיפור מרגש של עשייה.

עם השנים הלבין זקנו, ההליכה הייתה קשה עליו, הקמטים השתלטו על מצחו, אבל הלהט, מרץ הנעורים והשמחה הנצחית – רק הלכו והתגברו. שמחת החיים שלו מעולם לא התכתבה עם גילו.

הרב לידר היה עסקן מדור קודם. הוא לא היה איש של פוזות מעושות. שם הארגון שלו, 'אהבת חסד', ביטא יותר מכל את האיש הגדול הזה שעשה כל מעשה חסד מתוך אהבה גדולה ואין-סופית. הרב לידר אהב אנשים. הוא אהב את החיים. עיניו תמיד ברקו והאירו כשהצליח לסייע לעוד יהודי.

מלאך החסד הירושלמי–אמריקאי לא היה איש של משרדים. הוא אהב להיות בשטח, לבדוק מה צריך, לדבר עם אנשים. היו לו חושים בריאים ורצון תמידי לבדוק מי צריך עזרה. עד לדקות האחרונות של ערב החג, עוד המשיך וסייע לאורחים.

אפשר לדמיין את ערמות מעשי החסד שלו שקיבלו אותו בעולם האמת, שעה שעלתה נשמתו בסערה השמימה, לאחר שעלה על יצועו בביתו בקראון הייטס. בית שהיה כולו חסד ונתינה ואירח בין כתליו אורחים רבים במשך שנים.

ר' אברהם, ראשי התיבות "ז"ל" כל כך לא אופייניים לשמך. אנא, היה מליץ יושר על כולנו ותבקש מאדון כל, בתבונתך, פיקחותך ושנינותך הידועות, שיגאל את עם ישראל ויביא אלינו במהרה את משיח צדקנו ושעוד בימים אלו נזכה בפלאות אראנו!

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
קבוצה נ''ד
ז' תשרי ה׳תשפ״א
ביום שהרבי אושפז . בבית רפואה בכ''ה אדר נ''ד . התמימים מיד הגיעו ראשונים להיות בסמיכות מקום . ומי שמיד דאג להם זה ר' אברהם ע''ה . מיד ארוחות וכו' וכשהגיע לפני שבת תיאם עם הבית ספר ממול שיתנו את המקום וכך היה כל התקופה . בשבת הראשונה דאג שהמזכירים הריל''ג ע''ה ויבלח''ט הרב יודל קרינסקי שיחי' ירדו וידווחו להתמימים ואנ''ש מכלי ראשון על המצב . וכך כל התקופה הרב לידר ע''ה עזר לגשמיות של התמימים ששהו במקום . אך אין את מילים יהי זכרו ברוך ותנחומים למשפחתו . מ.ש.ה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.