מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשפ״א 25.09.2020

הקורונה מכה בכפר חב"ד: מקום 16 ביחס החולים למספר תושבים

עם 74 מאומתים חדשים בשבוע האחרון, כפר חב"ד מטפס במעלה טבלת היישובים האדומים בארץ, ביחס של 140 ל-10,000 תושבים • COL יצא לבדוק בכפר חב"ד את הסיבות להתפרצות המדאיגה • מנהל תחנת מד"א בכפר מזהיר: "חוסר הקפדה על הכללים גורם לסחרור לכלל המערכת" • ערבות הדדית; לצד הדאגה, פן נוסף וחשוב במשבר: הדאגה למבודדים החולים בשת"פ מוצלח של כלל הגורמים בכפר חב"ד
הקורונה מכה בכפר חב
בדיקות סביב השעון: תחנת ההזנקה של מד"א בכפר חב"ד

עם 74 מאומתים חדשים בשבוע האחרון, כפר חב"ד מטפס במעלה טבלת היישובים האדומים בארץ, ביחס של 140 ל-10,000 תושבים, ולמיקום הלא מחמיא: במקום ה-16 בארץ בגרף זה. בסה"כ יש 96 חולים פעילים בכפר חב"ד.

הנתונים כפי שמוצגים באתר משרד הבריאות, הבוקר

COL   יצא לבדוק בתחנת ההזנקה בכפר חב"ד, שמתפקדת גם כ'חמ"ל קורונה', ונקודת חלוקה למשפחות חולים, מבודדים וקשישים, כיצד נערכים שם בעקבות ההתפרצות האחרונה, ואולי גם לנסות להבין מה הסיבות לכך.

את השאלה כיצד הוא מסביר את ההתפרצות האחרונה בכפר חב"ד, הצגנו בפני מנהל תחנת מד"א בכפר, ר' איציק לוי:

לוי: "קטונתי מלתת הסברים לטירוף הזה. מה שכן, אם נקפיד, כולנו, על הכללים - שמירת מרחק, עטיית מסיכה והיגיינה אישית, נוכל לרדת לרף "שפוי". אנשים צריכים לזכור, שמעבר לחוסר תשומת לב לכללים שנקבעו ע"י משרד הבריאות על-סמך ניסיונות עבר וניסיונות של מדינות שונות, חוסר הקפדה על הכללים גורם לסחרור לכלל המערכת: קופות החולים, מד"א, מעבדות ועוד ועוד. קצת אחריות אישית, ונעבור את זה בצורה הגיונית ושפויה.

מנהל תחנת מד"א בכפר חב"ד, ר' איציק לוי

 

"רצים מדגימה לדגימה"

תוכל לתת חתך משוער של נדבקים בגילאים? צעירים, בחורים, מבוגרים? וגם קצת רקע, במה שעובר עליכם בנקודת ההזנקה של מד"א?

"לצערי, לא היה לי זמן להתעסק עם חתכים, אנחנו רצים מדגימה לדגימה. בגדול, מרבית הנדבקים, הם צעירים יחסית. מה קורה אצלנו? מעבר לדגימות, יש את הפן השני שאנחנו שותפים לו, יחד עם ארגון 'מתנדבים בכפר' של מוישלה גוטמן. מכינים פה במד"א ארגזי פינוק למבודדי בית, מסייעים למבודדים בכל מה שצריך, שינוע תרופות, אוכל וכדומה. למעשה חמ"ל הקורונה של ועד מקומי כפר חב"ד נמצא פה.

מוישלה גוטמן, המרכז את נושא הקורונה מטעם ועד מקומי כפר חב"ד, מצטרף לשיחה: "בגל הראשון ההדבקה העיקרית היתה בקרב צעירים (בחורים ובחורות). כעת בגל השני, ההדבקות בתוך המשפחות שככל הנראה בגלל בעיות כאלו ואחרות, לא שומרים על בידוד מקסימלי בין החולה ליתר בני הבית."

איציק לוי: "לא צריך להיות סטטיסטיקאי כדי לראות שאנחנו ברף לא מזהיר, ביחס לישובים אחרים עם כמות אוכלוסייה זהה לשלנו."

לצד העיסוק המתמיד בבדיקות ופינויים סביב השעון, עוסקים בתחנת ההזנקה של מד"א בפעילות מעוררת הערכה, של דאגה לחולים ובני משפחותיהם, למבודדים וקשישים. את ערימות ארגזי המזון והממתקים למשפחות בתחנת ההזנקה, אי אפשר לפספס. לא פחות חשוב: הפעילות המבורכת נעשית בשיתוף פעולה מלא של כלל הגורמים, מועצת שדות דן, ועד כפר חב"ד, מד"א וארגוני המתנדבים בכפר חב"ד.

בשת"פ מלא ומעורר הערכה: חבילת ממתקים ו'צ'ופרים' למבודדים וחולי קורונה

 

"החמ"ל קורונה פה, זה כמובן בשיתוף עם המועצה, ראש המועצה, דוד יפרח, סגנו ר' ימי ליפשיץ ומנכ"ל המועצה, שאול צבעוני, ועד מקומי בראשות ר' שמעון רבינוביץ, שמגבים כל פעילות ועמדים לצד התושבים כל הזמן", מדגיש איציק לוי.

"אנו מקבלים גיבוי מלא וסיוע ככל הנדרש ממגן-דוד-אדום, החל מהמנכ"ל אלי בין, דרך סמנכ"ל מבצעים, גיל מושקוביץ, הנהלת מרחב איילון, אפי בר, ועוד. הדגימות פה ב"ה נעשות בצורה מהירה ומסודרת - ועל זה מגיע להם באמת ישר כוח".

"כפי שציינתי, חוסר ההקפדה על הכללים גורם לסחרור לכלל המערכת", מסכם ר' איציק לוי. "רק הקפדה מלאה להנחיות וזהירות מוגברת תמנע את המשך ההתפרצות".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
חולי קורונה צריכים ויטמין C תה לימון ודב...
ז' תשרי ה׳תשפ״א
ולא וופלים ושוקולדים …
באמת כל הכבוד למד״א
אבל את הממתקים תביאו למבודדים ולא לחולים !
תגובה לתגובה
ח' תשרי ה׳תשפ״א
ראוי יותר שהמגיב/ה במקום לטעון טענות...
יפרגנו ויודו לכל העוסקים במלאכה.
הנתינה של צוות חבד היא לכלל החולים/מבודדים ותכולת הארגז היא כללית ולא יעודית.
תודה והוקרה עדיפה מביקורת !!!
2.
תודה רבה למתנדבים ולכל הגופים המעורבים!
ח' תשרי ה׳תשפ״א
קיבלנו ארגז מלא בכל טוב, משחקים שווים וחטיפים שילדים אוהבים! ממש הצלחתם להעלות לנו את המורל אחרי התוצאה החיובית לקורונה.. ישלם לכם ה' בבני חיי מזוני רויחא, כתיבה וחתימה טובה! גאווה לגור בכפר חבד!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.