שניאור דייטש | יום ה' תשרי ה׳תשפ״א 23.09.2020

מספר שיא של נדבקים מאז פרוץ המגיפה: 6,861 חולים ביממה

מאז פרוץ מגיפת קורונה, אובחנו בארץ מספר שיא של נדבקים ונבדקים: 6,861 חולים חדשים, וכמעט 60,000 בדיקות. שר הפנים אריה דרעי: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים"
מספר שיא של נדבקים מאז פרוץ המגיפה: 6,861 חולים ביממה

מאז פרוץ מגיפת קורונה, אובחנו בארץ מספר שיא של נדבקים ונבדקים: 6,861 חולים חדשים, וכמעט 60,000 בדיקות. משרד הבריאות מתריע על סכנה של קריסה אפשרית בבתי הרפואה בעקבות התפרצות הקורונה.

על פי נתונים שמשרד הבריאות פרסם, בתי הרפואה עם אחוזי התפוסה הגבוהים ביותר במחלקות הקורונה הם שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים ושיבא ולניאדו. במשרד הבריאות דיווחו על תפוסה של בין 120 ל-130 אחוז.

ערוץ 12 יצא לבדוק עם מנהלי מרכזים רפואיים האם אכן ה'כצעקתה' ומרכזי הבריאות בארץ בסכנת קריסה? בין המסקנות ששמע, כי בטווח הארוך הפתרון הוא חיזוק מערכת הבריאות, ולא סגרים נוספים שממילא ההיענות הציבורית להם והיעילות הרפואית שלהם, שתיהן מוטלות בספק גדול.

*

דין בתי הכנסת כדין הפגנות?

ובנתיים, הממונה על הקורונה פרופ' גמזו יצא נגד החרגת ההפגנות, ואמר כי "לא נוח לי לראות את האלפים, הייתי רוצה לראות שם עשרות, אולי מאה משתתפים, משהו סמלי שיכבד את הדמוקרטיה".

שר הפנים אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים. "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה. בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים.

"בשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות!" כתב השר דרעי.

כפי שפורסם אתמול, בין היתר שוקל רה"מ בנימין נתניהו להורות על סגירת בתי הכנסת ושווקי ד' המינים לקראת חג הסוכות. הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, אמר לראש הממשלה נתניהו כי הציבור לא יקבל סגירת בתי הכנסת כשהפגנות מוחרגות ומותרות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.