צבי סופר | יום ד' תשרי ה׳תשפ״א 22.09.2020

המסע של השליח הצעיר לפעילות חגי תשרי במדינה האפריקאית

לאחר מסע של למעלה מ-12 שעות עם 2 תחנות ביניים בדרך ומאות ק"ג של חפצים אישיים, מזון כשר וציוד יהודי לחגים, נחת אתמול מנדי בר-סלע בן השלושה שבועות בקיגאלי בירת רואנדה • מנדי הצעיר הוא בנם של הרב חיים ונחמה דינה בר סלע, השלוחים ברואנדה וחלק ממשפחת 'חב"ד במרכז אפריקה' בניהולו של השליח הרב שלמה בן טולילא • מנדי ומשפחתו עברו את בדיקות הקורונה בישראל וברואנדה 
המסע של השליח הצעיר לפעילות חגי תשרי במדינה האפריקאית

לאחר מסע של למעלה מ-12 שעות עם 2 תחנות ביניים בדרך ומאות ק"ג של חפצים אישיים, מזון כשר וציוד יהודי לחגים, נחת אתמול מנדי בר-סלע בן השלושה שבועות בקיגאלי בירת רואנדה.

מנדי הצעיר הוא בנם של הרב חיים ונחמה דינה בר סלע, השלוחים ברואנדה וחלק ממשפחת 'חב"ד במרכז אפריקה' שפועלת במספר מדינות באיזור בניהולו של הרב שלמה בן טולילא - שליח הרבי הראשי למדינות מרכז אפריקה.

משפחת בר סלע, שפועלים בקיגאלי הבירה הגיעו לישראל לפני מספר שבועות לקראת הלידה הצפויה, ומיד לאחר הלידה החלו להתארגן לחזרה למקום שליחותם לקראת הפעילות העניפה במהלך חגי תשרי בבית חב"ד ועם הקהילה היהודית שמתגוררת במקום. במקביל לחזרת משפחת בר סלע, הגיע בטיסה נפרדת ספר תורה חדש שנתרם בימים אלה לטובת בית חב"ד בקיאגלי רואנדה.

רואנדה שמוגדרת כמדינה ירוקה מבחינת היקף הקורונה, דורשת בדיקת קורונה שלילית במהלך ה72 שעות שקודם הטיסה, וכן אישור הזמנה לבידוד במלון מקומי לביצוע בדיקת קורונה נוספת מיד לאחר הנחיתה ושהות בבידוד במשך 12 שעות עד להגעת התוצאות.

מנדי ומשפחתו עברו את בדיקות הקורונה בישראל וברואנדה בהצלחה עם תוצאות שליליות, והחלו להיערך במרץ לקיום תפילות וסעודות ראש השנה בבית הכנסת של הקהילה היהודית בקיגאלי בירת רואנדה. כעת, לאחר ההצלחה בפעילות ראש השנה הם מתכוננים לתפילות יום כיפור עם עשרות יהודים וכן נערכים להמשך הפעילות בסוכות ובשאר חגי תשרי.

הרב חיים בר סלע, שליח חב"ד ברואנדה: "למרות מסע שנמשך שעות ארוכות עם עצירות ביניים ו12 שעות בבידוד במלון בקיגאלי עם תינוק בן שלושה שבועות על הידיים, הצלחנו להגיע סמוך ממש לראש השנה ולקיים את התפילות ואת הסעודות כהלכתן תוך שמירה על הנחיות הבריאות. כעת – בכוחו של המשלח -  אנחנו נערכים במלוא המרץ לתפילות יום כיפור ולפעילות יהודית תוססת בשאר חגי תשרי עם מאות היהודים שמתגוררים במדינה.

"רואנדה נחשבת למדינה ירוקה שמתמודדת בצורה טובה עם הקורונה, כך שאנחנו נערכים גם לקליטת מטיילים יהודים שירצו להשתתף בתפילות ובסעודות החגים שנערוך בבית חב"ד בקיגאלי בירת רואנדה", מוסיף השליח.

הרב שלמה בן טולילא, שליח חב"ד למדינות מרכז אפריקה ורבה של קונגו: "מדינות מרכז אפריקה מתמודדות כל אחת באופן שונה עם הקורונה. בלמעלה מעשר מדינות בין אתיופיה במזרח לחוף השנהב במערב קיימות קהילות יהודיות פעילות שבהן אלפי יהודים שזכו גם השנה לשמוע שופר.

"בהתאם לכללי הבריאות והבטחון ברוב המדינות נערכו תפילות חג כסדרן ובחלקן הפעילות היתה מצומצמת יותר, וכעת כולנו נערכים לקיים את הפעילות היהודית של חגי תשרי, בתיאום עם הרשויות ובשמירה על ההנחיות. כמו הרב חיים ונחמה דינה בר סלע ברואנדה, גם שאר שלוחי חב"ד במרכז אפריקה, פועלים במסירות נפש כדי להביא את אור היהדות לאלפי יהודים המתגוררים במדינות אלה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.