מערכת COL | יום ג' תשרי ה׳תשפ״א 21.09.2020

זינוק בתחלואה: רב קהילת חב"ד בלוד במסר לתושבים • צפו

זינוק ניכר בחולי הקורונה נרשם בשכונת חב"ד בלוד בשבועיים האחרונים, מה שהקפיץ את השכונה למקום ה-1 בתחלואה מבין השכונות ברחבי העיר לוד • בעקבות ההתפרצות של המגיפה בקהילת חב"ד - פונה המד"א הרב ברוך בועז יורקוביץ לציבור התושבים להיזהר על נפשותיהם ולהישמע להוראות והנחיות הבריאות • "אני מבקש והתורה מבקשת שכל אחד ישמע להנחיות של משרד הבריאות שהם מומחים בנושא", אמר הרב יורקוביץ 
זינוק בתחלואה: רב קהילת חב
דאגה לבני הקהילה. הרב יורקוביץ. באדיבות המצלם

גל התפרצות תחלואה בשיכון חב"ד מדאיג מאוד את גורמי המשל"ט העירוני בלוד, בהם בכירי העירייה בראשות המנכ"ל אהרון אטיאס, גורמי פיקוד העורף ומשרד הבריאות. ב-5 הימים האחרונים, קפץ מספר המאומתים בשכונה ל-64, המהווים למעלה מ-2% מתושבי חב"ד.

סך החולים הפעילים עומד בלוד עומד נכון ליום שני (21.9.20) על 396. מאז פרוץ משבר הקורונה נפטרו בלוד 16 חולים מתוך 1,930 נדבקים. בשיעור הנפטרים והחולים הקשים ביחס ל-1,000 נפש,  בולטת כיום לוד לשלילה, גם בהשוואה לערים אחרות בישראל.  עפ"י התחזיות, ככל שלא יינקטו צעדים קשים וככל שהציבור לא יישמע להנחיות, מספר החולים החדשים במצב קשה צפוי לגדול, זאת על סמך היקף התחלואה הנוכחי וללא שינוי מגמה משמעותי.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו ציין בדאגה כי התחלואה בלוד בשבועיים-שלושה האחרונים מפושטת ורחבה, באופן אשר מקשה מאוד את ההשתלטות עליה ואת בלימתה, ללא שיתוף פעולה של הציבור.

בעקבות המצב, פנה רב קהילת חב"ד בלוד, הרב ברוך בועז יורקוביץ בווידאו לתושבים ואמר: "לאור הדאגה מהתחלואה הגדולה של נגיף הקורונה אצלנו, כאן בקהילת חב"ד בלוד, בממדים גדולים, אנו חייבים לעשות הכל בכדי להוריד זאת - במיוחד בעשרת ימי תשובה. כל אחד ואחת צריכים לדעת שזה לא משחק. כל יהודי חייב לדאוג לבריאותו של השני - ולכן, מי שחייב בידוד, שייכנס לבידוד, ומי שחולה שלא יהיה במגע עם מי שאינו נדבק".

הרב יורקוביץ מוסיף ואומר, כי "אני מבקש והתורה מבקשת שכל אחד ישמע להנחיות של משרד הבריאות שהם מומחים בנושא, ויעשו בדיוק כפי ההנחיות, בלי להתחכם. אדם לא יכול להזיק לחברו".

צפו בדברי הרב יורקוביץ:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.