מנדי ברגר | יום כ"ט אלול ה׳תש״פ 18.09.2020

כמידי שנה: נשיא רוסיה פוטין שיגר אגרת ברכה ליהודי המדינה

אגרת הברכה המסורתית נשלחה מלשכת הנשיא אל לשכת רבה הראשי של רוסיה • תפילות בקפסולות במוסקבה • סיכומה של שנה מאתגרת לקראת שנה של פעילות מוכפלת
כמידי שנה: נשיא רוסיה פוטין שיגר אגרת ברכה ליהודי המדינה

כמדי ערב ראש השנה, שיגר הבוקר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את אגרת ברכתו המסורתית ליהודי רוסיה לקראת ראש השנה. הברכה נשלחה אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר ומשם מועברת בשעה זו למאות הקהילות היהודיות ברחבי רוסיה והיא מופצת על ידי לשכת הפרסום הנשיאותית בכל המדיה, ובכך נגרם קידוש שם שמים והרמת קרנם של יהודי רוסיה. 

בדבריו כותב פוטין:

מוסקבה, הקרמלין, 18.09.20

אל: יהודי רוסיה, הנני מברך אתכם לרגל ראש השנה. היהודים הדתיים בארצנו מכבדים עמוקות את הירושה ההיסטורית והרוחנית של אבותיהם, ומעבירים מדור לדור את המסורת הדתית והתרבותית עתיקת הימים. אחד האירועים המרכזיים בחיי הקהילה היהודית היא חגיגת ראש השנה עפ"י הלוח היהודי. בימים אלה מקובל לעשות חשבון לגבי העבר ולבנות תוכניות לעתיד לבוא, לדאוג לטהרת המחשבה והמעשה, לעזור לזולת. עליי לציין את העבודה החשובה והמבורכת של ארגוני היהדות הדתית לקידום פרויקטים החיוניים בצדקה... וכמובן גם את תרומתכם במאבק המשותף במגפת נגיף הקורונה. ושוב – כל הברכות לרגל החג. ולדימיר פוטין. 

בהוראת הרב הראשי התפילות בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, ייערכו בצורת קפסולות, בכדי לשמור על בריאות המתפללים הרבים ולהיות סמל ודוגמא לאזרחי הבירה, על שמירת החוק של מרחק בין אנשים, עטית מסכה ושימוש בחומרי היגיינה מתאימים. 

מנייני תפילות רבות יתקיימו בכל מוסדות התורה והחסד מסביב לבית הכנסת המרכזי, זאת בנוסף למניינים הרבים ומנייני תקיעת שופר מיוחדים בכל בתי חב"ד הפזורים בשכונות הרבות במוסקבה. 

שלוחי חב"ד ורבני הקהילות היהודיות ברוסיה שחוו חצי שנה מאתגרת, הזמינו את המתפללים ויהודי העיר לתפילות ותקיעת שופר, תוך שמירה והגנה ובתנופת פעילות לקראת הכפלת הפעילות היהודית בכל רוסיה.

 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.