מנדי ברגר | יום כ"ט אלול ה׳תש״פ 18.09.2020

'ונתנה תוקף' הוא אחד הקטעים הכי מרגשים בתפילה • מדוע?

צעדתי פעם עם אבא שלי שיחי' ברחובות באזל. אבא שם לב שיש לא מעט רכבים קטנים בעלי שתי דלתות. אבא תמה על כך, "למה יש כל כך הרבה רכבים קטנטנים?" הוא שאל • מיד הבנתי, שעבור יהודי שגר בכפר חב"ד ובערך פעמיים ביום יוצא לו לעצור לטרמפ, טרמפ זה חלק מהיום יום של החיים • טורו השבועי של שליח הרבי בבאזל שבשוויץ הרב זלמן וישצקי, זווית אישית על פרשת השבוע - מיוחד ל-COL
'ונתנה תוקף' הוא אחד הקטעים הכי מרגשים בתפילה • מדוע?

צעדתי פעם עם אבא שלי שיחי' ברחובות באזל. אבא שם לב שיש לא מעט רכבים קטנים בעלי שתי דלתות. אבא תמה על כך, "למה יש כל כך הרבה רכבים קטנטנים?" הוא שאל. "כי זה חסכוני, וקל למצוא חניה ככה, ובכלל, יש פה לא מעט אנשים שחיים לבד, או זוג בלבד, אין להם צורך ברכב גדול".

אבא לא קיבל את זה ומיד שאל "אבל אם מישהו יבקש טרמפ?"

"טרמפ" אבא? אתה חושב שמישהו פה בכלל חושב על טרמפים? נראה לך ש'טרמפ' יהיה שיקול בבחירת רכב של אדם בעולם המערבי?

מיד הבנתי, שעבור יהודי שגר בכפר חב"ד ובערך פעמיים ביום יוצא לו לעצור לטרמפ, טרמפ זה חלק מהיום יום של החיים, וכן, זה בהחלט חלק ממערכת השיקול לפני שבוחרים רכב בעל שתי דלתות או ארבע דלתות.

מה עוד הבנתי? הבנתי שההנחה של אבא שלי, היא נקודת המבט האמיתית של החיים האלה. ההכרה וההנחה שמה שיש לי, הוא לא רק שלי והוא בוודאי לא רק בשבילי, אלא, יש לי אותו בשביל להיטיב עם העולם שסביבי.

חברים, מחר נעמוד ונבקש חיים טובים וארוכים, בריאות נכונה ופרנסה בכבוד. לא אטעה בגדול אם אומר ש'ונתנה תוקף' הוא אחד הקטעים הכי מרגשים בתפילה. למה? כי אנחנו מדברים שם פשוט על החיים שלנו ושל ילדנו. אבל לרבי מליובאוויטש יש על זה מבט פנימי מעמיק. בראש השנה תשל"ו אמר הרבי שהסיבה שאנו מתרגשים ומתעוררים ב'ונתנה תוקף' היא, כיון שהנשמה שלנו מתעוררת בקטעי תפילה אלו.

ולמה הנשמה מתעוררת דווקא שם? כי כשאנו מבקשים מי יחיה ומי ימות, מי ייעני ומי ייעשר, מי ישקט ומי יתייסר,  היא מבינה ויודעת שהדרך היחידה שלה להגשים את מאווייה ומשאלותיה, היא על ידי שאנו נהיה בריאים ונוכל לעזור לאחרים, ויהיה לנו בית גדול שיהיו בו אורחים ורכב גדול שנקח בו טרמפיסטים, והרבה כסף לצדקה, והרבה אושר ושמחה.
אתם הבנתם את זה?

מלב אוהב, אני מאחל לכולנו שנה של בריאות נכונה, פרנסה בכבוד, נחת מהילדים, מנוחת הנפש וגם קצת אקשן שלא ישעמם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.