שלמה מן | יום כ"ט אלול ה׳תש״פ 18.09.2020

בית דין רבני חב"ד במכתב מיוחד לקראת ראש השנה בעידן קורונה

שמירה הדוקה על ההנחיות, פיצול מניינים ככל שניתן, הוספה בצדקה, באמירת תהלים ובמבצע שופר • בית דין רבני חב"ד באה"ק עם מכתב מיוחד לאנ"ש, לקראת ראש השנה ה'תשפ"א בעידן קורונה • "להשתתף בשנה זו ביתר שאת במבצע שופר, להגיע לכל יהודי על מנת לזכות אותו במצות שופר"
בית דין רבני חב
ברקע: תפילות הימים הנוראים (ארכיון COL)

עם פרוס השנה החדשה ולקראת ראש השנה, קורא בית דין רבני חב"ד לציבור אנ"ש לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולפצל ככל הניתן את המניינים. הרבנים מוסיפים ומדגישים את הצורך שבהוספה באמירת תהלים, בנתינת צדקה ובקיום מבצע שופר.

במכתבם, המתפרסם כאן באתר COL לראשונה, כותבים חברי בית דין רבני חב"ד: "לקראת השנה החדשה, הבאה עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה, הננו בזה לברך את ציבור אנ"ש בכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, בטוב הנראה והנגלה, בגשמיות וברוחניות גם יחד למטה מעשרה טפחים.

"לצערנו בשבועות האחרונים חלה החמרה בהתפשטות המגפה, וכידוע שחמירא סכנתא מאיסורא, ובפרט בעניני פיקוח נפשות ממש, ולכן אנו נדרשים לשמור ביתר זהירות על ההנחיות: לעטות מסיכה בכל מקום, לשמור על מרחק ועל הגיינה".

בנוגע לתפילות, כותבים הרבנים: "יש להשתדל לפצל עד כמה שניתן את מניני התפילה, על מנת להקטין את החשיפה, במיוחד בריכוזים בהם ישנה עליה בהדבקות בנגיף. מתפללים הנמנים על קבוצות סיכון ישתדלו להתפלל במנינים במקומות פתוחים.

"כמו כן הננו לעורר כאו"א מאנ"ש להרבות בימים אלו בנתינת צדקה, וידוע מאמר חז"ל: "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה" ובמיוחד לתת "מעות תשרי" לצורכי החג לנזקקים. להוסיף באמירת תהילים, שבכוחם לבטל את הגזירות ולכל הפחות לומר בכל יום פרקים: כ', כ"ב, ס"ט, ק"נ. להשתתף בשנה זו ביתר שאת במבצע שופר, להגיע לכל יהודי על מנת לזכות אותו במצות שופר".

את מכתבם חותמים הרבנים: "בימים זכאים אלו, ערב שנת תשפ"א - "פלאות אראנו" , נתפלל שהשי"ת יסיר מאיתנו את המגיפה - "אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך", וירחם עלינו, וישלח לנו את משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.