שלמה מן | יום כ"ח אלול ה׳תש״פ 17.09.2020

השליח במריופול שחלה בקורונה במצב קשה - שוחרר • מה כתב?

הרב מענדי כהן, שחולץ באופן ניסי בטיסת חילוץ מיוחדת, בעודו חולה במצב קשה מאוד אחרי שנדבק בנגיף הקורונה חזר בניסים גלויים לאיתנו, ואתמול, כ"ז אלול, שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ • "אני משגר לכם את תודתי הכנה והעמוקה, על התפילות שלכם עבורי, על האיחולים הלבביים, ועל התמיכה הכספית הנכבדה, שמעבר להיותה תמיכה כספית, הייתה זו תמיכה מוראלית. תודה רבה"
השליח במריופול שחלה בקורונה במצב קשה - שוחרר • מה כתב?
הרב כהן בטיפול נמרץ (צילום: שבועון כפר חב"ד)

בשבוע שעבר התבקשו חסידי חב"ד להשתתף בקמפיין שנועד לעזור לשליח הרבי ורב העיר מאריופול באוקראינה, הרב מענדי כהן, שחולץ באופן ניסי בטיסת חילוץ מיוחדת, בעודו חולה במצב קשה מאוד אחרי שנדבק בנגיף הקורונה.

כעת אפשר לספר שהרב כהן, שאושפז ביחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה באיכילוב, חזר בניסים גלויים לאיתנו, ואתמול, כ"ז אלול, שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ.

במכתב תודה מיוחד ומרגש ששיגר לכ-2,000 יהודים שהתגייסו ותרמו לקמפיין הצ'ארידי להעמדת קהילת מאריופול על רגליה, כתב הרב כהן בין היתר:

"בתחילת חודש מר חשון תשל"ח, כשהרבי החלים מאירוע הלב שהוא עבר בעת ההקפות בשמחת תורה, כתב הרבי לאלו ששיגרו לו איחולי רפואה שלמה: בחסדי ה', רופא כל בשר ומפליא לעשות, ובזכות תפלת רבים שעמדה לי, הוטב מצב בריאותי, והתהלה לא-ל המאזרני חיל להמשיך בעבודתי.

"אשתמש גם אני בדברי קודש אלו, ואני משגר לכם את תודתי הכנה והעמוקה, על התפילות שלכם עבורי, על האיחולים הלבביים, ועל התמיכה הכספית הנכבדה, שמעבר להיותה תמיכה כספית, הייתה זו תמיכה מוראלית. תודה רבה, תבורכו מפי עליון בכל, והעיקר שתזכו לכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, שנת גאולה וישועה! בהערכה ובברכה".

יצוין כי למרות אשפוזו ולמרות הקושי דאג הרב כהן לארגן בשלט רחוק לא פחות מ-1,000 חבילות מזון ליהודי העיר והסביבה לקראת חגי תשרי. בכל ארגז מזון הוכנסה חבילת מוצרי מזון מכובדת מאוד, סימני ראש השנה, בקבוקי יין ומיץ ענבים, לוחות שנה מהודרים, דבש ואפילו... חומרי חיטוי, מסיכות וויטמינים.

"למרות הקושי הרב, הצלחתי לארגן מרחוק את מפעל העזרה הזה ליהודי העיר וסביבותיה" הוא מספר "וב"ה רובם כבר קיבלו את חבילות הסיוע במשלוח מיוחד עד לביתם. לא יכולתי להיות בגופי עם קהילתי בימים הנוראים, אבל דאגתי שכמה זוגות שהגיעו במיוחד מחרקוב יעשו זאת. אני עושה כל מאמץ כדי לא לנטוש את אלפי יהודי העיר".

משנה תודה מבקש הרב כהן לתת לסיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' הרב משה קוטלרסקי, וכן לר' שלמה פלס, לרב בנצי ליפסקר, לרב דוד מונדשיין ולשלוחי הרבי באודסה ברב אברהם וחיה וולף שלא חסכו בשום מאמץ כדי לעזור לו בכל המצטרך. "לולי עזרתם לא הייתי עומד היום על רגליי".

הרב כהן מנצל את הבמה כדי להפציר בקהל חסידי חב"ד לשמור על נפשם מפני הקורונה. "שוב ושוב שמעתי מהרופאים שאני לא מבין את גודל הנס שנעשה לי. היה מרווח זמן של בין 24 ל-48 שעות שאם לא הייתי מחולץ בו, רח"ל לא הייתי כאן היום. הקורונה היא משהו מסוכן גם לצעירים, אל תזלזלו בה".

השליח הצעיר אמנם שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ אבל עדיין נמצא לפני שיקום ארוך. "עד אחרי יום כיפור אהיה עדיין תחת השגחה רפואית ובבידוד מלא. הנשימה עדיין קשה עלי ואני מלווה עם חמצן אבל מודה להשם ית' יום יום על כך שאני בין החיים", הוא מעיד.

חסידים שרוצים להשתתף בפעילות המבורכת במאריופול יכולים לעשות זאת באמצעות כניסה לדף התרומות שכתובתו https://chabadml.net

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.