צבי סופר | יום כ"ז אלול ה׳תש״פ 16.09.2020

ממובילי הקמפיין בכפר חב"ד: "ישנן לא מעט משפחות שנפגעו"

מדוע הוקמה קופת הכפר המאוחדת? כיצד נולדה היוזמה, והאם אכן מדובר במצוקה של ממש או בהערכה בלבד? והאם הקופה החדשה היא מאורע חד פעמי, או שמתוכננת המשכיות? ראיון עם ר' שניאור קוביטשעק, מיוזמי ומארגני קמפיין ההתרמה הענק "עוזרים כשצריך" - למען משפחות בכפר חב"ד שספגו מכה כלכלית קשה בעקבות הקורונה
ממובילי הקמפיין בכפר חב
ר' שניאור קוביטשעק, מיוזמי ומארגני קמפיין ההתרמה הענק "עוזרים כשצריך"

ראיון עם ר' שניאור קוביטשעק, מיוזמי ומארגני קמפיין ההתרמה הענק "עוזרים כשצריך" - למען משפחות בכפר חב"ד שחטפו מכה כלכלית קשה בעקבות הקורונה:

כיצד נולדה היוזמה המיוחדת?

"היוזמה נולדה מתוך צורך לתת מענה למשפחות שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה. לצערנו, ישנן לא מעט משפחות שנפגעו גם בעבר ולא ניתן עדיין לדעת מה יהיו ההשלכות בחורף הקרוב. מתוך כך עלה הצורך למצוא פתרון ועזרה גם למשפחות האלו שבד"כ לא נמצאות בתוך מעגל המשפחות הנתמכות. מספר אנשי עשייה בתחום החסד והעזרה התכנסו לטכס יחד עצה ואז הועלתה ההצעה ליזום קמפיין שותפות למען הכפר".

בכפר חב"ד פועלים כבר שנים רבות ארגוני חסד שונים. מה הייחודיות והבשורה בפרוייקט הנוכחי?

"הבשורה בחיבור של קבוצה גדולה של אנשי עשייה שפעלו בנפרד וחברו לקבוצה אחת ומאוחדת. חיבור זה חיבר הרבה מאוד אנשים מתושבי הכפר  לפעול למען מטרה חשובה זו".

במהלך הקמפיין פניתם לאנ"ש ברחבי הארץ על מנת לעזור לכפר חב"ד מצד 'הכרת הטוב'. תסביר.

"אכן. במהלך כל השנה ובכל השנים תמיד תושבי הכפר נרתמים למען כולם - אנ"ש, שלוחים, ארגונים ומוסדות. הכפר הפך בעשור האחרון לבירת השמחות של כלל אנ"ש. בכל שבת מתארחים בכפר משפחות רבות והאירוח הפך לחלק בלתי נפרד מההוויה בכפר עבור כלל אנ"ש ועבור השלוחים. חשבנו שכרגע זהו הזמן המתאים ביותר לקבל את התמיכה והנתינה, כשתושבי כפר חב"ד מבקשים וזקוקים לו, בתקופה חריגה זו".

'דורות של חסד' - להורדה לחצן כאן>>>

הקמפיין מדבר על המצב הכלכלי הקשה בעקבות מגפת הקורונה. האם זאת הערכה, או שבאמת הנתונים מצביעים על הידרדרות משמעותית במצב הכלכלי?

"לצערי מדובר באמת בפגיעה של ממש להרבה משפחות, בעיקר משפחות שהמפרנסים  בהן עצמאים, בעלי עסקים, או עובדים בתחום התרבות וכדו', שבהם המשק עדיין לא חזר לעצמו. למרות המחשבה והתפיסה השטחית שאנשים לא נפגעו כלכלית, לצערי אני יכול לומר שישנן לא מעט משפחות שנפגעו ממש קשה, עד כדי מצב של הלוואות משבוע לשבוע כדי להשלים קניות לשבת ולכל השבוע".

 "כפר חב"ד של אהבת ישראל": מתוך דף הקמפיין

 

האם אתם רואים זאת כיוזמה חד פעמית בעקבות המצב העכשווי, או שהכוונה היא ליצור פעילות חדשה קבועה וממוסדת למען תושבי הכפר?

"קופת הכפר לא הוקמה עכשיו. הקופה כבר קיימת שנים בניהולו המסור של ר' איצ'קה רסקין, שפעל ופועל רבות במסירות של ממש למען תושבי כפר חב"ד. הרעיון עכשיו היה לאחד כוחות על מנת להכניס כוחות חדשים ורעננים ובכוחות מאוחדים לבסס את הקופה ולאחד את כלל התושבים סביב קופה אחת שתוכל לתת מענה עכשיו בתקופת החגים ובעז"ה גם במשך השנה כולה".

לסיום, ישנם אלפים רבים מאנ"ש שגדלו והתחנכו בכפר חב"ד והיום מתגוררים במקומות רבים בעולם. מה המסר שלכם אליהם ברגע זה?

"המסר שלנו הוא לכלל אנ"ש שקשורים רוחנית לכפר של הרבי, ובמיוחד לאותם אלו שקשורים גם בגשמיות: הסיוע למשפחות שגרים בכפר של הרבי בעת הקשה הזו היא זכות נפלאה ביותר. הרבי חיבב באופן מיוחד את הכפר ואת תושביו. תושבי הכפר מפזרים אהבה וחסד כל השנים ולכולם, עכשיו זו הזכות של כולנו לחבק אותם ולסייע למשפחות הנצרכות לעבור את החגים מתוך שמחה וטוב לבב. בזכות זה יזכו כל המשתתפים לכל הברכות שהרבי הרעיף על הכפר ותושביו, לכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות, ויזכו להיות תמיד מן הנותנים ולא חלילה מן המקבלים".

בהצלחה רבה, כתיבה וחתימה טובה.

>>> לתרומה מכל הלב למשפחות הנצרכות בכפר של הרבי לחצו כעת>>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.