מנדי ברגר | יום כ"ז אלול ה׳תש״פ 16.09.2020

ראש השנה: התפילות מעומק הלב שממשיכות רצון חדש • צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השלושים-ותשע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", הנלמד כחלק ממפעל ה"ליקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה נפלאה ומיוחדת לראש השנה מלקוטי-שיחות חלק כ"ט, בה הרבי מעמיק במשמעות תפילת חנה הנביאה הנאמרת בהפטרת ראש השנה, ומכך על משמעות תפילות החג, ועל פעולת התפילה ותקיעת השופר להמלכת הקב"ה למלך על עם ישראל ועל העולם כולו
ראש השנה: התפילות מעומק הלב שממשיכות רצון חדש • צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השלושים-ותשע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", הנלמד כחלק ממפעל ה"ליקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה נפלאה ומיוחדת לראש השנה מלקוטי-שיחות חלק כ"ט, בה הרבי מעמיק במשמעות תפילת חנה הנביאה הנאמרת בהפטרת ראש השנה, ומכך על משמעות תפילות החג, ועל פעולת התפילה ותקיעת השופר להמלכת הקב"ה למלך על עם ישראל ועל העולם כולו.

ההלכות המרכזיות בדיני תפילה נלמדות מתפילתה של חנה הנביאה * מדוע דינים אלו לא נלמדים מתפילות האבות ומשה רבינו? * מתי ניתן ללמוד ממאורעות שקרו לפני מתן תורה? * מהי תפילה מדאורייתא ומהי תפילה מדרבנן? * ההבדל היסודי שבין "ברכה" ו"תפילה" * ברכה - במשמעות של "בריכה" והמשכה * תפילה - יצירת רצון אלוקי חדש * היצירה האלוקית החדשה מתבטאת במיוחד בברכה לילדים * תפילת חנה עבור שמואל פרצה את גדרי הטבע ואת כללי התורה והקדושה * הכוונה בתפילה היא חלק מגדר המצווה * ביטול היהודי מעומק הלב שממשיך רצון אלוקי חדש * תפילות ראש השנה מקבילות לתפילת חנה * על ידי התבטלות עם ישראל בראש השנה, מעוררים את רצון הבורא למלוך * צעק הלב הפשוטה שמתבטאת בתקיעת שופר, מעוררת הרצון הפנימי למלוכה * וגם: כיצד יכל עלי הכהן לומר לחנה "לכי לשלום" ושבקשתה תתמלא, למרות שהוא חשבה לשיכורה והוא לא התפלל עבורה?

מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד. לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.