שניאור דייטש | יום כ"ז אלול ה׳תש״פ 16.09.2020

מוסדות החינוך ייסגרו ממחר; דאגה באנ"ש בערים האדומות

הממשלה החליטה במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי פרופ׳ רוני גמזו, לסגור את כל מערכת החינוך • דאגה בקרב אנ"ש ב'ערים האדומות': לאחר החגים, בתום הסגר חוזרים למתווה הרמזור ושנת לימודים נוספת עלולה בערים אלו לרדת לטמיון, כולל בגני הילדים • מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי למנהלי המוסדות: "אין כלל מקום להפרת ההוראות, שחלילה יכולה להביא לאנרכיה מסוכנת"
מוסדות החינוך ייסגרו ממחר; דאגה באנ

הממשלה החליטה במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי פרופ׳ רוני גמזו, לסגור את כל מערכת החינוך (למעט חינוך מיוחד וחריגים), כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, כבר מיום חמישי הקרוב נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה.

במתווה המקורי, תוכננה סגירת מערכת החינוך ביום שישי. ההחלטה להקדים את הסגירה הגיעה בשל עלייה משמעותית בממדי התחלואה.

החרגה ועוד החרגה

החליטו השרים עוד כי גם צימרים ובתי מלון ייסגרו. השרים גם החליטו שלא לאפשר איסוף ממסעדות, אלא שירות משלוחים בלבד.

החרגה נוספת: לאחר ששווקים הוחרגו, השרים החליטו לאפשר למשפחות שכולות שיקיריהם נהרגו במלחמת יום הכיפורים לפקוד את בתי העלמין בערב יום כיפור.

מרמור בקרב הורים בשל סגירת מערכת החינוך

על פי מתווה הסגר, לא תתקיים פעילות בכלל המוסדות, למעט מערכת החינוך המיוחד, דבר שהסתדרות המורים מתנגדת לו. ההורים טוענים כי המהלך אינו אפקטיבי ומתנגדים לקיום למידה מרחוק ודורשים כי הימים יוחזרו במלואם עם החזרה לשגרה. טענה מרכזית נוספת של ההורים, שהמדינה ומשרד החינוך אינם מקצים אמצעים ללמידה מרחוק עבור התלמידים, כגון מחשבים וכדומה.

מה קורה בערים האדומות?

הערים החרדיות ברובן, לפי מתווה הרמזור, צבועות כ'ערים אדומות', מה שאינו מאפשר פתיחת מוסדות חינוך, כולל גנים. כזכור, מה-1 לספטמבר למניינם, עת נפתחה שנת הלימודים הארצית הכללית, הוחרגו יישובים אלו ולהם נאסר לפתוח את מוסדות החינוך, כולל גני הילדים, למעט החינוך המיוחד.

לעומת מוסדות החינוך של חב"ד בניהול ה'רשת', שרובן או חלקן הגדול בערים אלו במסגרת הממ"ד\ממ"ח, מוסדות אחרים מצאו דרכים להמשיך בלימודים כרגיל, או במתכונות שונות כ'לימודים בלתי פורמליים'.

כך בביתר עילית, בעמנואל, בעיר אלעד, ובשכונות נוספות בירושלים, כגון 'רמת שלמה' ואחרות. בערים אלו שנחשבות 'אדומות' ובהן תלמודי תורה, בתי ספר בנות, וגני ילדים, נותרו רק עם 'למידה מרחוק', וההורים מתקשים לצאת לשגרת יומם, וחשים שהם למעשה מתחילת שנת הלימודים ב'סגר' מסוג אחר. פניות רבות של הורים כאובים ומודאגים הגיעו למערכת COL בנושא זה.

זעקת ההורים

כמו כן מעלים ההורים חשש כבד. "מה יקרה רגע אחרי החגים, כשכל המדינה תחזור לשגרת לימודים, ופה בעיר חרדית נחזור ל'מתווה הרמזור'? כעיר אדומה לא יפתחו אצלינו את המוסדות, ושוב נשאר בלי מסגרת נורמלית לילדינו", כך כותבת אמא למייל המערכת. "משמעות אי שליחת ילד או ילדה בגן, כסגר לכל דבר ועניין עבור ההורה, שאינו יכול לצאת לעבודתו בלב שקט. ומה לגבי הסכנות הרוחניות שבדבר?" היא מקשה.

למרות לחצים כבדים מצד הורים לפתיחה של המוסדות, ולפחות של גני הילדים וכיתות נמוכות במסגרות בלתי פורמליות כאלה או אחרות, ב'רשת אהלי יוסף יצחק' מתנגדים נחרצות להפרה של ההוראות. הנה מכתב של הרב אליהו קריצ'בסקי מנהל ה'רשת' למנהלים, כפי שהגיע לידי COL:

רשת חינוך חב"ד-אהלי יוסף יצחק

ב"ה

יום ראשון, כ"ד אלול ה'תש"פ

לכבוד המנהלים שיחיו

שלום וברכה !

בהמשך לשאלתכם לגבי עמדת הנהלת הרשת בעניין הפעלת מוסדות החינוך בניגוד להוראות תקנות משרד החינוך והחוק, כפי שמתרחש במוסדות חינוך אחרים.

עמדתנו היא שמוסדות החינוך כמו כל שאר הפעילות החבדית בארץ הקודש, צריכה להיות בהתאם להוראות החוק בצורה מליאה ואין כלל מקום להפרת ההוראות, שחלילה יכולה להביא לאנרכיה מסוכנת בתחומים רבים אחרים ואין לדבר סוף.

אין ספק שהמצב הינו מאתגר מאוד ובשל כך אגפי הרשת מספקים מענים רבים ומגוונים להפעלת המערכת החינוכית מרחוק ובטוחים אנו שגם ברמה המקומית אתם יחד עם צוותי החינוך עושים את המירב למיצוי האפשרויות לחינוך ולימוד התלמידים בעת הזו.

אנו תקווה כולנו לחזור במהרה לשגרה ברוכה של חינוך ולמידה על טהרת הקודש, בהם תוכלו למלא את שליחותכם החינוכית באופן מלא ובטוב הנראה והנגלה.

בברכה לבריאות נכונה והצלחה רבה!

כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה!

אליהו קריצ'בסקי".

*

COL ימשיך לעקוב ולדווח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.