שלמה מן | יום כ"ו אלול ה׳תש״פ 15.09.2020

בשידור חוזר: נחתם הסכם שלום היסטורי בין ישראל והאמירויות

על מדשאות הבית הלבן נחתם הסכם השלום בין ישראל לאמירויות ו'הצהרת שלום' עם בחריין • נתניהו נשא נאום באנגלית ושילב מילים בערבית • בין המשתתפים: השליח בוושינגטון והרב החב"די בדובאי
בשידור חוזר: נחתם הסכם שלום היסטורי בין ישראל והאמירויות
טראמפ ונתניהו הערב (צילום: מסך, לע"מ)

חודש אחרי שהוכרז על הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות יתייצבו הערב (שלישי) על המדשאה הדרומית בבית הלבן ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה”ב דונלד טראמפ ונציגים בכירים מהאמירויות לחתום על הסכם שלום היסטורי.

לקראת הטקס הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לבית הלבן, שם התקבלו בחגיגיות על ידי הנשיא טראמפ ורעייתו.

טראמפ הצהיר: “ישראל מקבלת יותר מהכל שלום, איחוד האמירויות היא אומה עוצמתית באזור. היה חשוב שהם יהיו הראשונים. עוד עמים רבים ילכו בדרך הזו. זה שלום אמיתי ולכן הדבר המרכזי שישראל מרוויחה מההסכם הוא שלום”.



נשיא ארה"ב הוסיף: “אנחנו מדברים עם חמש מדינות נוספות. איחוד האמירויות היתה הראשונה ובחריין אחריה וכאמור יהיו עוד מדינות. נמאס להן מהמצב הנוכחי ותראו בקרוב עוד מדינות מתקרבות לישראל. יהיה שלום במזרח התיכון”.

בתשובה לשאלה על המצב מול איראן והקשר בין העימות עם איראן להסכם, אמר טראמפ: “יש עכשיו ארבע מדינות ערביות שמכירות בישראל ומדינות נוספות יצטרפו, בין היתר בגלל איראן. אנחנו צריכים לחכות לראות מה יהיה בבחירות ואחר כך נעשה עסקה טובה יותר מהקודמת עם איראן”.

גורם במשלחת הישראלית אמר בתדרוך לכתבים, כי ההסכם עם האמירויות יוגדר באופן רשמי כ’הסכם שלום’ ואילו הצהרת הכוונות שתיחתם עם בחריין תוגדר כ’הצהרת שלום’. לאחר החתימות ינאמו הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמירתי.

ראש הממשלה צפוי לשאת נאום באנגלית ולשלב מילים בערבית.

נשיא ארה”ב דולנד טראמפ התראיין לרשת הטלוויזיה פוקס ניוז שעות ספורות לפני חתימת ההסכם ואמר: “אני עושה היום עסקה גדולה עם ישראל ואיחוד האמירויות ומועמד על כך לפרס נובל. אף אחד לא חשב שאני אוכל לעשות את זה”.

מוקדם יותר היום התחוללה דרמה במשלחת הישראלית לאחר שהתברר כי ראש הממשלה אינו מוסמך לחתום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות – אלא רק שר החוץ גבי אשכנזי, שנשאר בארץ. העניין נפתר לאחר שאשכנזי נתן ייפוי כוח לנתניהו, אחרי שראה את הנוסח הסופי של ההסכם והובהר שהוא יאושרר ויכנס לתוקף רק לאחר האישור בממשלה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.