שניאור דייטש | יום כ"ו אלול ה׳תש״פ 15.09.2020

הרב חיטריק: "האשמת תלמידות בהתפרצות בישיבה היא אבסורד"

לאחר התפרצות נגיף קורונה בישיבת חח"ל בצפת ובקרב אנשי הצוות בישיבה, היו שניצלו את הסיטואציה הכואבת והאשימו תלמידות חו"ל בסמינר 'בית חנה' בצפת שלא שמרו על הבידוד והדביקו אחרים • מנהל הסמינר הרב יוסף יצחק חיטריק מגיב ל-COL הבוקר: "אבסורד מוחלט"
הרב חיטריק:
מימין: הרב יוסף יצחק חיטריק (צילום: רפאל הנאו, COL), ברקע בדיקות קורונה בפנימיית הישיבה בצפת (צילום: 'מאוחדת')

כפי שדיווחנו ב-COL, עשרות בחורים וגם אנשי צוות בישיבת חח"ל בצפת נמצאו חיוביים לנגיף, ונשארים בישיבה, כ'מלונית קורונה'.

בחורי הישיבה הקטנה בצפת, קיבלו הוראה להתפנות לבתיהם מחשש להדבקות, לאחר שיש התפרצות מקומית כאמור בישיבה הגדולה, וגם בקרב אנ"ש בצפת.

למרבה הצער, היו שניצלו את הסיטואציה הכואבת כדי להטיח האשמות לא מבוססות ולא נכונות בסמינר 'בית חנה' בצפת, בניהולו של הרה"ח הרב יוסף יצחק חיטריק.

לפי הטענות, "מקור ההדבקה הוא של בנות שהגיעו מקראון הייטס ללמוד במוסדות החינוך בעיר, שהביאו איתן את הקורונה. לפי המתווה, היה על בנות חו"ל להישאר בבידוד מוחלט במשך 14 ימים מאז הגעתן לארץ, ורק באם לא יתגלו תסמינים – יותר להן לצאת מהבידוד, אלא שלדברי גורמים מקומיים, בנות רבות לא שמרו על ההנחיות".

הרב יוסף יצחק חיטריק, נשמע הבוקר כאוב. בשיחה עם COL, הוא מתאר את תמונת המצב האמיתית:

"תלמידות חו"ל המדוברות, מסיימות רק הערב בשעה 17:00 את תקופת הבידוד המלאה של שבועיים, בדיוק לפי הוראות הבריאות, הן לא ראו אפילו אור יום, ובוודאי שלא אשמות בהתפרצות האמורה בישיבה ובקרב אנ"ש בעיר. מדובר באבסורד מוחלט!", הוא אומר בכאב. "התפרצות נגרמת מאי שמירת ההנחיות, ולא צריך לחפש אשמים במקומות אחרים".

הרב חיטריק מוסיף: "צר לי לאכזב את מי שהכפיש, אך העובדות שונות לחלוטין. בסמינר עד לרגע זה לא ידוע לנו על מקרים מאומתים או חשש לחשיפה לחולים מאומתים. כיתה אחת שנחשפה לר"מ מהישיבה המלמד גם בסמינר, נכנסה כולה לבידוד בשל זהירות. אנו שומרים ככל הניתן על בריאות התלמידות ופועלים לפי ההוראות".

ל-COL נודע עוד מגורמים באנ"ש צפת, כי בשל ההתפרצות בישיבה, והדבקה של רבים מאנשי הצוות, נגרמה 'שרשרת הדבקה' ובעקבות מורות מאומתות נסגר בית הספר לבנות 'אור מנחם' בצפת גם הוא. בבית הספר לומדות כ-550 תלמידות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.