שלמה מן | יום כ"ה אלול ה׳תש״פ 14.09.2020

סערת הסרטון מ-770 • גורם בכיר ב-Ynet: "מתנצלים על המקרה"

"בגלל בלבול בין שני קבצים במחשב, שולב בראיון בטעות קטע וידאו שגוי מעצרת סליחות המונית אחרת שהתקיימה באותו מוצאי שבת במרכז חב"ד העולמי, והתייחסנו אליה כאילו מדובר באירוע מנתיבות" • "אדם לא הגון שכעס על מה שקרה זייף צילום מסך של ynet והפיץ ברשתות תמונה ממנה עולה כאילו פרסמנו סרטון של הרבי מלפני עשרות שנים והצגנו אותו כתיעוד טרי של הפרת הנחיות הקורונה בישראל. ובכן, מדובר בפייק מוחלט"
סערת הסרטון מ-770 • גורם בכיר ב-Ynet:
מתוך המשדר הבוקר ב-Ynet (צילום: מסך)

במשדר של אתר החדשות הישראלי Ynet הוקדש הבוקר (שני) אייטם לאי שמירת הנחיות הבריאות בציבור החרדי. במסגרת הכתבה שודר קטע וידאו מאמירת הסליחות במוצאי שבת ב-770, תחת הכיתוב "בני ברק". הקטע הפך לויראלי ברשתות החברתיות וגרר תגובות נזעמות מצד הגולשים על הטעייה.

בשיחה עם COL מתייחס גורם בכיר באתר Ynet לסאגה ומצהיר כי מדובר בטעות. "אתמול פרסמנו ב-ynet כתבה ובה תיעודים מצולמים מכמה עצרות סליחות המוניות שנערכו במוצאי השבת האחרונה תוך הפרה של הנחיות הקורונה - בין היתר בירושלים, בבני ברק ובנתיבות.

"היום, במסגרת משדר הבוקר של אולפן ynet, שוחחנו עם ר', עד ראיה שתיעד את האירוע בנתיבות. בגלל בלבול בין שני קבצים במחשב, שולב בראיון בטעות קטע וידאו שגוי מעצרת סליחות המונית אחרת שהתקיימה באותו מוצאי שבת במרכז חב"ד העולמי בניו-יורק, והתייחסנו אליה כאילו מדובר באירוע שתיעד ר' מנתיבות. מיד עם תום השידור החי, כשהובאה לידיעתנו הטעות, הקטע הוסר. אנו מתנצלים על המקרה".

עוד התייחס הגורם לצילום מסך פיקטיבי שרץ ברשתות החברתיות, בו רואים תמונה מהתוועדות של הרבי בשנות המ"ם תחת הכותרת, 'לא מקפידים על ההנחיות':

"אדם לא הגון שכעס על מה שקרה זייף צילום מסך של ynet והפיץ ברשתות תמונה ממנה עולה כאילו פרסמנו סרטון של הרבי מלובביץ' וחסידיו מלפני עשרות שנים והצגנו אותו כתיעוד טרי של הפרת הנחיות הקורונה בישראל. ובכן, מדובר בפייק מוחלט. לא היו דברים מעולם, לא היה ולא נברא - ואפילו משל לא היה. חבל שיש מי שמנצל טעות מצערת שנעשתה בתום לב ותוקנה מיד כדי להפיץ שקרים וללבות שנאה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.