מנדי ברגר | יום כ"ה אלול ה׳תש״פ 14.09.2020

המענה מהרבי: "בהשקפתי, הנה ענינם הוא הצלה מן ההיפך"

אתמול, כ"ד באלול חל יום השנה התשיעי לגאון החסיד הרב שלום-דוב ליפשיץ ע"ה. בהקשר זה אנו חושפים מענה מיוחד שכתב הרבי לרב שלמה נח קרול ע"ה, חתנו של הרב יעקב לנדא זצ"ל, שעמד לימין הרב ליפשיץ בפעילות יד לאחים להצלת נפשות
המענה מהרבי:

אתמול, כ"ד באלול חל יום השנה התשיעי לגאון החסיד הרב שלום-דוב ליפשיץ ע"ה. בהקשר זה אנו חושפים מענה מיוחד שכתב הרבי לרב שלמה נח קרול ע"ה, חתנו של הרב יעקב לנדא זצ"ל, שעמד לימין הרב ליפשיץ בפעילות יד לאחים להצלת נפשות. 

במכתב ניתן לראות התבטאויות מיוחדות של הרבי באשר לפעילות הקודש של יד לאחים. בין היתר כותב הרבי: הנה מובן שגם במכתבי לא באתי להפחית מחשיבות מחלקות השונות דעבודתם, אלא שחלקתים לסוגים דמוקדם ומאוחר, או יותר נכון תפקידם הראשי וזה שבא לאחרי המילוי של תפקיד זה. כיון שהתפקיד הראשי והיותר אחראי שלהם סובל על ידי זה, הנה ענינם הוא הצלה מן ההיפך... ורק כשישארו אמצעים בקופה ושעות פנויות לעבודה, ההתעסקות בהטבת המצב מטוב ליותר טוב. 

בהמשך כותב הרבי תארים נוספים על הרב ליפשיץ, הגם שהיה אז בחור צעיר, ממנו ניתן לראות שוב עד כמה מיחס הרבי חשיבות רבה לפעילות יד לאחים, ועד כמה דאג הרבי לארגון לאורך כל השנים מול אלו שלחמו בו: נבהלתי למ"ש אשר מפלגה חרדית ידועה נלחמת נגדם. ותקותי, אשר אולי הפרזה יש בדבר. ומובן שאם יתייעצו בזה ביניהם, היינו הוא והאברך וו"ח אי"א רב פעלים שלום דוב שי' ליפשיץ ויודועני הפרטים בזה, מסובבים – אוכל לפנות אל הרה"ח אי"א הנש"ק וכו מוהרי"מ שי' לעווין בעניין זה".

המכתב הזה, אחד מיני רבים, הוא רק דוגמא המעידה על הכלל, שבו ניתן לראות את הקשר המיוחד עם הגרש"ב ליפשיץ ועם הפעילות המסועפת והרחבה של יד לאחים, בכל חזיתות ההצלה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.