צבי סופר | יום כ"ד אלול ה׳תש״פ 13.09.2020

השר ליצמן התפטר: "הסגר תוכנן מראש ופוגע בחגי ישראל"

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהממשלה, בשל הסגר הצפוי בחגים, שיפגע תפילות בימים הנוראים • ליצמן: "הסגר תוכנן מראש תוך זלזול וחוסר הערכה לחגי ישראל"
השר ליצמן התפטר:
השר יעקב ליצמן (שני מימין), במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהממשלה, בשל הסגר הצפוי בחגים, שיפגע תפילות בימים הנוראים.

במכתב ששלח לנתניהו כתב ליצמן: "מזה כחודש ימים, אני שב ומתריע נוכח הכוונה שסומנה מראש בידי פרוייקטור הקורונה רוני גמזו, להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום כיפור הקרובים, מה שימנע ממאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות והמגזרים להתפלל בבתי הכנסת".

"בנוסף התברר כי גם סיכום שהיה על בתי כנסת הופר וכי ההחלטה להטחלת סגר מלא לא תאפשר הפעלת בתי הכנסת בחגים, וזאת בניגוד למסוכם בפירוש ביננו".

למקורביו אמר השר יעקב ליצמן: "מדובר בצעד ערכי כאקט מחאה על זלזול מממונה הקורונה בחגי ומועדי ישראל. ברור לכולם כי יום כיפור שיוטל בו סגר ימנע מרבבות יהודים, ביניהם כאלה שבאים לבית כנסת לפחות ביום זה, לא יבואו השנה בשל הסגר, שכאמור תוכנן מראש תוך זלזול וחוסר הערכה לחגי ישראל".

הכעס של ליצמן היה מופנה במיוחד בשל כך שלטענתו דחו במכוון את הסגר לחגים כשרמות נתוני התחלואה היו גבוהים גם לפני 10 ימים, ולאורך חודש אוגוסט נמנעו מלבצע הגבלות בכדי שלא לפגוע בנופשים והמטיילים.

בתום פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, השר ליצמן הודיעו לו על התפטרותו.

יו"ר סיעת ש"ס השר אריה דרעי הגיב להתפטרות ליצמן: "צר לי מאד על התפטרות חברי הרב יעקב ליצמן מהממשלה. נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה. אני מקווה ומייחל שהרב ליצמן עוד יחזור לממשלה כדי שנמשיך לעבוד ביחד למען העם והמדינה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.