שלמה מן | יום כ"ג אלול ה׳תש״פ 12.09.2020

מסכות ב-770, צמצום בחדרו של הרבי • "סיכון משמעותי להידבק"

"בהתחשב בהתפתחויות האחרונות ובמקרים החיוביים החדשים שהולכים ומתגלים, שרבים מהם קשורים ל-770, ובהתחשב באופי ההתנהלות ב-770, אנו ממליצים לכולם להימנע מלהתפלל ב-770 בינתיים" - כך כתבו ד"ר רוזן ו'אגודת גדליה' ביום שישי • אגודת חסידי חב"ד העולמית הכריזה על צמצום במספר המתפללים בחדרו של הרבי
מסכות ב-770, צמצום בחדרו של הרבי •
מימין: המודעה שנתלתה בערב שבת ב-770 לצד שולחן המסיכות שהוצב (צילום: מסך סטטוס יוסף יצחק קרץ) | במרכז: הודעת אגו"ח העולמית

על רקע העלייה במספר המאובחנים כחולים בקורונה בקראון הייטס, קוראים רופאי השכונה להימנע מכניסה ל-770. בהודעה שפרסמו ביום שישי כתבו הרופאים: "בהתחשב בהתפתחויות האחרונות ובמקרים החיוביים החדשים שהולכים ומתגלים בקהילה שלנו, שרבים מהם קשורים ל-770, ובהתחשב באופי ההתנהלות ב-770, אנו ממליצים לכולם להימנע מלהתפלל ב-770 לעת עתה".

הרופאים הדגישו: "קיים סיכון משמעותי להידבקות בנגיף ב-770. ברצוננו להדגיש כי גם אלו שקיבלו בעבר את הנגיף או שיש להם נוגדנים אינם יכולים לחשוב שהם ללא סיכון. אנו קוראים במיוחד למבוגרים או לנתונים בקבוצות סיכון להיזהר במיוחד מתפילה שם לעת עתה ומאחלים בריאות לכולם".

הגבאים המנהלים בפועל את בית המדרש הגדול של 770, הודיעו ביום שישי זמן קצר לפני כניסת השבת, כי הכניסה למקום תתאפשר רק לעוטים מסכה. לשם כך חולקו עשרות מסכות חד פעמיות בכניסה ל-770.

בתוך כך, אגודת חסידי חב"ד העולמית, המופקדת על ניהול התפילות בחדרו הק' של הרבי, הודיעו ביום שישי כי התפילות ומנייני הסליחות במקום יוגבלו לכמות מצומצמת. "מחמת המצב כעת בשכונתנו, שיש בה לצערנו עליה במספר הנדבקים", נכתב בהודעה, "הננו מוכרחים להגביל את מספר המשתתפים בתפילות בחדרו הק' של עט"ר כ"ק אדמו"ר זי"ע".

בהמשך ההודעה פירט ועד אגו"ח, "במשך השבת הבאה, בתפילות שחרית מנחה וערבית, וכן באמירת תהלים בשבל בבוקר ובעת אמירת סליחות, יהיה רק מניין מצומצם ביותר.

"דעת ךנבון נקל שהחלטה קשה זו נעשתה אך ורק לטובת הקהילה וכל הנמצאים כעת בד' אמות הק'. ואנו מבקשים בכל לשון של בקשה שכולם יתנהגו בהתאם מבלי שום התחמקויות ודרכים לעקוף החלטה זו. ואנו תפילה שרופא כל בשר ישמע לקול צעקתנו, ויקבל את תפילתנו - אשר התפללנו זה עתה על הציון הק' - ויביא רפואה שלימה לכל החולים, ויסיר המגיפה לגמרי, ונזכה כולנו יחד לכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה מתוך בריאות הנכונה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.