שלמה מן | יום כ"א אלול ה׳תש״פ 10.09.2020

ספר חדש: השליח בצרפת מספר על המבצע הלא ידוע של הרבי

הרב יוסף יצחק עמאר, שליח הרבי בסען אי מארן 77 צרפת, ניגש למלאכת כתיבת ספר על אודות חובת ההשתדלות לספק צרכי החג לכל אחד ואחת מישראל, בעקבות עסקו במיוחד בהקמת "קרן אסתר", על שם השלוחה מרת אסתר כהן שנלב"ע בדמי ימיה • "לא הרבה ידוע על מבצע זה של הרבי. בדרך כלל, גם חסידים ש'קאכן זיך' בדברי הרב, יודעים באופן כללי על כך שהרבי עורר על נתינת צרכי החג, אך אינם מודעים לרוחה ועומק הדברים ופרטי הפרטים שהשקיע הרבי במבצע מיוחד זה"
ספר חדש: השליח בצרפת מספר על המבצע הלא ידוע של הרבי
עורך הספר הרב עמאר עם מקורב

בתשורה לחתונת משפחות שקדי ועמאר, שהתקיימה בפונטו-קומבו שבצרפת, חולק ספר חדש, המלקט ושופך אור על אחד ממבצעיו הייחודיים של הרבי, אך משום מה מהפחות מיוחדים שביניהם.

למעשה כבר הרבי הריי"צ החל במבצע לאיסוף מעות חטים בעבור היהודים מאחורי מסך הברזל. מסורת זו נמשכה על ידי הרבי. אך בדור השביעי הורחב המבצע למימדים רבים ואחרים, הרבי הגדיר זאת כ"מבצע מעות חטים", וקרא לכל יהודי בכל מקום לדאוג למעות חטים עבור הזקוקים לכך.

אך החידוש הגדול יותר – כפי שנדפס בתולדותיו של הרבי בספר "היום יום" – הוא מבצע "שלחו מנות לאין נכון לו" (כלשון הרבי), נתינת צרכי החג לחגי תשרי – ולמעשה לכל ימי החודש, כמו שפורט והורחב על ידי הרבי. הרבי יצא במבצע זה בהתוועדות ראש השנה תשל"ח ומאז עורר מדי שנה בשנה בביטויים מיוחדים כשמפליא במעלת הנתינה ומרחיב ומפרט את היקף המבצע. כך למשל הורה הרבי כי יש לספק לזקוקים כלך גם סוכה וארבעת המינים!

בשנים הבאות הרחיב הרבי את המבצע אף לחג השבועות  למרות היותו יום אחד (ובחוץ-לארץ שני ימים), ובשנים האחרונות הוסיף הרבי גם את חנוכה ופורים!

בלקט מכל תורתו של הרבי בנושא, מתגלה עולם חדש ולא ידוע בתורתו של הרבי.  הן מההיקף שמתקבל כתוצאה מהעיון בכל השיחות יחדיו והן בחידושים ובפרטים המיוחדים שהוסיף הרבי מדי שנה בשנה.


שער הספר החדש


עורך  הלקט הוא הרה"ח יוסף יצחק עמאר – שליח הרבי בסען אי מארן 77 צרפת, שניגש למלאכה בעקבות עסקו במיוחד בהקמת "קרן אסתר" – על שם השלוחה מרת אסתר כהן שנלב"ע בדמי ימיה. הקרן תומכת כל השנה – ובמיוחד בחגים ובמועדים במשפחות שלוחים שעברו לא-עלינו אסונות ואירועים מצערים.

"לא הרבה ידוע על מבצע זה של הרבי" אומר הרב עמאר ל-COL. "בדרך כלל, גם חסידים ש'קאכן זיך' בדברי הרב, יודעים באופן כללי על כך שהרבי עורר על נתינת צרכי החג, אך אינם מודעים לרוחה ועומק הדברים ופרטי הפרטים שהשקיע הרבי במבצע מיוחד זה. כולי תקווה שמעבר למעלת הלקט כמציב את תורת הרבי בענין זה, יביא הדבר לידי מעשה – המעשה הוא העיקר – קאך וחיות במבצע זה של הרבי".

מערכת COL מגישה בזאת בפרסום ראשון את המבוא המיוחד שנכתב לספר. הספר ניתן להשגה בחנות קה"ת בכפר חב"ד.

להורדה לחצו כאן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.