מנדי ברגר | יום כ"א אלול ה׳תש״פ 10.09.2020

שלוחי חב"ד מאוקראינה ל-YNET: "אומן - סכנה נפשות מטורפת"

שלוחי חב"ד בקהילות היהודיות באוקראינה מתריעים שלא להגיע לאומן בראש השנה, זאת לאחר שהרב מענדי כהן (39), שליח חב"ד מזה 16 שנים ורב העיר מריופול באוקראינה, הוטס בטיסה פרטית לאחר שמצבו הוגדר קשה מאוד • "באוקראינה לא היה איך לטפל בו. מערכת הבריאות בקריסה", מספר הרב אברהם וולף שיחד עם הרב כהן התראיינו הבוקר לאולפן ynet
שלוחי חב

הרב מענדי כהן, בן 39, שליח חב"ד מזה 16 שנים ורב העיר מריופול באוקראינה, הגיע לישראל בטיסה פרטית מיוחדת כשהוא חולה בנגיף קורונה במצב קשה, מחובר לחמצן ונאבק על חייו. הרב כהן, אב לשלושה, אדם בריא ופעיל ללא מחלות רקע, לא חשב אף פעם שהוא יהיה קרוב כל כך לסכנת חיים. 

"צנח לי החמצן בדם באופן פתאומי ומאז ההידרדרות הייתה מהירה", הוא מספר ל-ynet ואומר כי המצב הרפואי שם קשה מאוד. "לפחות 150 יהודים נפטרו באוקראינה. המצב הרפואי שם כל כך קשה. הרופאים נותנים למשפחות החולים רשימת תרופות והם צריכים לקנות אותן בעצמם". 

הוא מוסיף ואומר כי "יש התפרצות גבוהה מאוד של תחלואה באוקראינה,  הרופאים לא עומדים בעומס, אין מספיק תרופות ומכשירי חמצן, ולכן פחות מומלץ להגיע, זו סכנה גדולה. הרופא שטיפל בי התקשר אליי היום ושמח שאני מעלה את המודעות למצב. אני רוצה לספר מה שאני ראיתי, את התהליך הארוך שאני עובר. זה כבר שבוע רביעי שאני מקבל טיפול, רק עכשיו אני מתחיל להרגיש טוב יותר, אבל לא כל אחד יכול לאפשר לעצמו הטסה כזאת".

היום (ה'), אחרי שעבר כמה שבועות קשים באוקראינה וגם באשפוז בישראל הוא קורא לכולם להיות זהירים, ולחשוב שנית על ההגעה לאומן. "אנשים שנוסעים לאוקראינה, לאומן, לא מבינים שזו סכנה נפשות מטורפת. אין שם תנאים. אני חושב שיש לי עכשיו שליחות לעמוד בשער ולהתריע. להציל חיים".

חברו, הרב אברהם וולף, רבה של אודסה שבאוקראינה, שאיבד לאחרונה בן דוד בגרמניה וגיס בשל הנגיף. הרב וולף מצטרף לקריאה של חברו הרב מענדי ואומר שהוא אמנם רוצה שאנשים ינהגו על פי אמונתם, אבל מדובר בפיקוח נפש.

"המדינה אסרה את ההגעה לאומן, ומי שמתכוון להגיע מסתכן בקורונה. אני לא יכול להגיד לחסיד לא לבוא לרבי אבל כאחד שמכיר את המערכת הרפואית פה, את המקום ואת התושבים זו המציאות בשטח. מערכת הבריאות קרסה לגמרי. מי שמגיע לפה לוקח על עצמו החלטה גורלית מסוכנת. אל תעשו את זה", הוא מתריע.

צפו בראיון: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.