מנדי ברגר | יום כ"א אלול ה׳תש״פ 10.09.2020

התוועדות גלובלית לרגל 40 שנה להקמת ישיבת חב"ד בארגנטינה

לרגל מלאות ארבעים שנה להתייסדות ישיבת חב"ד בארגנטינה בראשות השליח הראשי ויו״ר המוסדות הרב צבי גרינבלאט התכנסו בוגרים רבים מכל רחבי העולם • במהלך האירוע דיברו נציגי הבוגרים מכל ארבעת העשורים האחרונים וביניהם הנגיד ר׳ מאיר גנייביש ממונטריאול ור׳ מענדי קוטלרסקי מניו יורק
התוועדות גלובלית לרגל 40 שנה להקמת ישיבת חב

בוגרים רבים מכל העולם השתתפו באירוע מיוחד אותו הנחה בחן ובנועם משפיע הישיבה הרב אשר פרקש שסקר את תולדות הישיבה מאז יום היווסדה בשנת התש"מ, כאשר הרבי שלח את קבוצת השלוחים הראשונה על מנת להקים את הישיבה בארגנטינה, ועד ימינו אלו בהם נפתחה הישיבה למרות המגיפה העולמית ועל אף ששום מוסד חינוכי אינו נפתח עדיין במדינה, אך דווקא ישיבת חב"ד נפתחה למרות כל ההעלמות וההסתרים.

במהלך האירוע דיברו נציגי הבוגרים מכל ארבעת העשורים האחרונים. תחילה דיבר הנגיד ר׳ מאיר גנייביש ממונטריאול שבקנדה, שנמנה עם קבוצת הבחורים הראשונה ששלח הרבי להקמת הישיבה. הרב גנייביש סיפר על הפעם הראשונה שבה מזכיר הרבי, הרב בנימין קליין ע״ה, פנה אליו בפתאומיות ושאל אותו להפתעתו אם יהיה מוכן לצאת לשליחות לישיבה בארגנטינה ורק לאחר שהבין שהרב קליין משוחח עימו ברצינות, הביע את הסכמתו.

הרב קליין אמר לו להתקשר להוריו לבקש את רשותם, ולאחר הסכמתם נתן הרבי את ברכתו, וכך יצא עם קבוצת בחורים להקים את הישיבה.

בהמשך דיבר ר׳ לוי פרידמן מניו יורק שהיה שליח בעשור השני, וסיפר על חוויותיו המרגשות ועל כל הידיעות שרכש בלימודיו בישיבה. ר׳ מענדי קוטלרסקי דיבר כנציג העשור השלישי. אף הוא סיפר על זיכרונותיו מאותם הימים שבהם ינק את אווירת השליחות מהישיבה ומהשליח הראשי הרב צבי גרינבלאט, ששימש עבורו דוגמה חיה של שליח מסור שמגיע מוקדם בבוקר להתפלל ב'עבודה' ומסיים את יום העבודה בבית חב"ד המרכזי, הנמצא בסמיכות לישיבה, בשעות המאוחרות של הלילה.

בסיום חלק זה נשא דברים ר׳ אלי ריידער, בתור נציג העשור הרביעי. הרב ריידער סיפר על ההבנה בלימוד החסידות שקיבל בישיבה על ידי המשפיעים המסורים ועל האווירה החמה ששררה אצל הבחורים הארגנטינאים, שחיממה את הלב והכינה אותו לחיי השליחות שבהם הוא נמצא כעת.

בהמשך האירוע התוועד השליח הראשי הרב גרינבלאט, שסיפר על מענות מרתקים שקיבל מהרבי בקשר לישיבה במשך השנים, וכיצד הקמת הישיבה הפיחה רוח חיים בכל תחומי השליחות בארגנטינה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.