שלמה מן | יום י"ט אלול ה׳תש״פ 08.09.2020

שליח נדבק בקורונה והוטס לארץ במצב קשה • אנ"ש מתגייסים

יומיים אחרי שקבר שלשה יהודים מקהילתו בגלל הקורונה, ויממה אחרי ששכר את שירותיו של צוות רפואי שיעזור לעשרות יהודים בני עיר שחלו בנגיף - שליח הרבי ורבה של העיר מריופול שבאוקראינה הרב מענדי כהן התמוטט בביתו, לאחר שנדבק במגפה הקטלנית. כעת, הוא זקוק לכם
שליח נדבק בקורונה והוטס לארץ במצב קשה • אנ
השליח במטוס בדרך ארצה

יומיים אחרי שקבר שלשה יהודים מקהילתו בגלל הקורונה, ויממה אחרי ששכר את שירותיו של צוות רפואי שיעזור לעשרות יהודים בני עיר שחלו בנגיף - שליח הרבי ורבה של העיר מריופול שבאוקראינה הרב מענדי כהן התמוטט בביתו, לאחר שנדבק במגפה הקטלנית.

לפני כמה ימים, בסיועו ובהשתדלותו הרבה של הרב שלומי פלס, יחד עם השליח הרב אברהם וולף מאודסה והשליח הרב משה וובר מדנייפרופטרובסק, שעשו ככל יכולתם בנושא - הוטס כהן מאוקראינה לארץ במבצע חילוץ מורכב, בטיסה פרטית בעלות של עשרות אלפי דולרים, תוך כדי שהוא מבודד בקפסולה מיוחדת. זאת, לאחר שהרופאים בבית הרפואה באוקראינה התייאשו מההידרדרות הפתאומית במצבו ועמדו להרדימו.

אחרי מבצע לוגיסטי מורכב הגיע ארצה, מונשם, ובמצב קשה מאוד. כעת הוא מאושפז בטיפול נמרץ בבית הרפואה 'איכילוב' ובחסדי שמיים מצבו הוטב במקצת, אך הוא עדיין לא יצא מסכנת חיים מיידית.

לפי שעה, זוגות של צעירים יהודיים הגיעו למריופול מחרקוב והם מקיימים את הפעילות בעיר, במקומה של משפחת כהן, עד שהשליח יחלים בחסדי שמיים. ביום שישי הקרוב, במבצע שאותו התחיל הרב כהן עוד לפני שנדבק, יחולקו 600 חבילות מזון גדולות ליהודי העיר לקראת ראש השנה. בנוסף, בית התמחוי שהקים מחלק מידי יום מנות מזון חמות ל-120 מבוגרים, מרביתם ניצולי שואה. מי שמסייע רבות בפעילות כעת, כמו גם לאורך כל ימות השנה, הוא השליח הראשי לדנייפרופטרובסק, הרב שמואל קרמינצקי - שעוזר כעת במקביל למשפחת כהן בייעוץ והכוונה ומול הבירוקרטיה.

יצויין, כי לפני כחודש ניסה אדם עם גרזן להיכנס לבית הכנסת במריופול, תוך שהוא קורא "באתי להרוג את הרב" ונעצר בידי המאבטח. 

כעת, אחיו השלוחים ובני משפחתו של הרב מנדי כהן  מתגייסים כדי לסייע למשפחה ולקהילה וקוראים לאנ"ש חסידי חב"ד לסייע בכל דרך אפשרית, מתוך זכות וחובה, כדי לאפשר את המשך הטיפול הרפואי השליח, להשתתף בעלות ההטסה שהצילה את חייו והותירה את המשפחה עם חובות גדולים ולהמשיך את השליחות במריופול למרות הכול.

לצפייה בסרטון המרגש > לחצו כאן

אנחנו מגויסים. שותפים במה שאפשר ועושים מאמץ לחבר עוד חברים למסע המיוחד הזה.

להצטרפות לקמפיין לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.