מנדי ברגר | יום י"ח אלול ה׳תש״פ 07.09.2020

אלפי מאזינים התוועדו עם ה'צאצא', הכנר והשליח • האזינו

ח״י אלול, יום הולדת המאורות הגדולים - רבי ישראל בעל שם טוב מייסד החסידות, ואדמו״ר הזקן - רבי שניאור זלמן מליאדי, מייסד חסידות חב״ד ומחבר ספר התניא והשולחן ערוך • יחד עם פאנל חסידי במיוחד, התוועד השדרן החסידי ר׳ עמי מימון עם המאזינים על מהותו של היום הגדול הזה • בפאנל השתתפו: הרב זאב דב (דובל’ה) הלפרין - צאצא של אדמור הזקן ומשגיח בישיבת תות״ל באלעד, הרב שניאור זלמן דייטש - שליח חב״ד בהאדיטש והכנר החסידי ר׳ מרדכי ברוצקי
אלפי מאזינים התוועדו עם ה'צאצא', הכנר והשליח • האזינו
הכנר ברוצקי. ריגש את המאזינים

ח״י אלול, יום הולדת המאורות הגדולים - רבי ישראל בעל שם טוב מייסד החסידות, ואדמו״ר הזקן - רבי שניאור זלמן מליאדי, מייסד חסידות חב״ד ומחבר ספר התניא והשולחן ערוך.

יחד עם פאנל חסידי במיוחד, התוועד השדרן החסידי ר׳ עמי מימון עם המאזינים על מהותו של היום הגדול הזה.

בפאנל השתתפו: הרב זאב דב (דובל’ה) הלפרין - צאצא של אדמור הזקן ומשגיח בישיבת תות״ל באלעד, הרב שניאור זלמן דייטש - שליח חב״ד בהאדיטש והכנר החסידי ר׳ מרדכי ברוצקי.

״גוט יום טוב!״ פתח הרב הלפרין את ההתוועדות החסידית בשידור חי, ״חי באלול זה אחד הימים המיוחדים. זה היום בו אנו מציינים את המהפכה הרוחנית, המחשבתית, הנפשית והרגשית שעשה אדמור הזקן בעם ישראל״.

הרב דייטש שיתף את המאזינים בסיפורי ניסים מיוחדים שקרו בהאדיטש - בציונו הקדוש של אדמור הזקן, וסיפר כיצד ניתן להתברך היום, למרות שלא ניתן להגיע לציון עקב מגבלות הקורונה.

על מהות ניגוני חב״ד סיפר הרב מרדכי ברוצקי כי ״למשל ניגון ד׳ בבות, הניגון בה״א הידיעה, חיבר אותו אדמור הזקן במשך הרבה שנים. הוא התחיל לחברו עוד לפני שהפך לרבי - לאדמור הראשון של חסידות חב״ד.

לא סתם בחב״ד יש למעלה מ500 ניגונים. אדמו״ר הזקן קיבל מהמגיד שלושה דברים, אחד מהם זה סודו של הניגון. כיצד ניתן לגלות את הנפש ע״י ניגון״. משתף הרב ברוצקי את המאזינים.

במהלך ההתוועדות החסידית, ביקש ר׳ עמי מימון משליח חב״ד להאדיטש - הרב דייטש, לקבל את כל שמות המאזינים לתפילה ולברכה שנשלחו למערכת ולהזכירם על ציונו הקדוש של אדמו״ר הזקן.

ההתוועדות החסידית שנמשכה ונמשכה, הגיעה לשלב המעשה בפועל, בהם סיכמו חברי הפאנל יחד עם ר׳ עמי מימון, שצריך להתחזק בחודש אלול. ולדאוג ליהודים אחרים בראש השנה וביום הכיפורים לתקיעת שופר וכו׳.

״אני מגיל 13 הייתי הולך לתקוע בשופר בבית הרפואה וולפסון בחולון״, מספר עמי.

האזינו לפאנל החסידי המיוחד!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.